Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#918754
Hoi,

Nog ff een vraagje. Falco zit nog volop in de groei, ik geef nu ongeveer 5% van zijn lichaamsgewicht (30kg - 1500 gr per dag), iedere week is ie netjes ongeveer een kilo zwaarder.

Ik vind alleen dat ie best mager blijft, ik zie op het moment b.v. alle ribben wel. Zal ik nu gewoon meer gaan geven volgens de percentages of wat schapenvet o.i.d. bij gaan geven. (dat krijgt ie al een gram of 30/40 per dag als beloninkjes)
Wat is beter denken jullie??
Door Mevroi Kruim
#918764
Meer geven.
Ik zou zeker niet aan de percentages gaan rommelen door meer vet te geven, en sowieso heeft schapenvet echt geen toegevoegde waarde boven ander vet.
Door Juul
#918781
okee,
dat schapenvet krijgt ie, omdat het zo'n handige kleine korreltjes zijn en ie er zo gek op is. Het had ook een andere soort kunnen zijn. Maar verder is het niet echt veel vet wat ie met zijn eten krijgt, dus kan een beetje geen kwaad toch?

Ik ga 'm gewoon meer geven. Nog steeds in 3 x per dag, denk ik? Pas naar 2x per dag gaan als ik 'm ook minder kan gaan voeren?
Door Juul
#918784
ik heb trouwens eigenlijk geen idee wat voor percentage ie per dag aan vet mag hebben?
Ik wissel gewoon af in de soorten, het ene is wat vetter als het andere.
Staat daar ook een percentage voor?
Door Mevroi Kruim
#918789
Nee, niet echt. Maar als je meer vet geeft bij gelijkblijvende hoeveelheid voer geef je dus in verhouding minder andere voedingsmiddelen, en dat vind ik nooit zo'n goed idee.

Als hij nog veel honger heeft en duidelijk om z'n eten vraagt dan zou ik het nog op 3x daags houden. Maar als hij grotere maaltijden aankan dan kan eht zinvol zijn om toch geleidelijk aan een maaltijd te laten vervallen. Grotere hoeveelheden vullen beter en in mijn ervaring verteren ze ook beter zodat de hond er meer nut van heeft.
Door Lizzy
#918821
Ik zou ook meer geven. En niet teveel vet geven. Vet is een forse energieleverancier en ik vind zelf teveel vet voor een pup niet goed. Een pup heeft wel wat vet nodig natuurlijk, maar niet meer dan dat vlees/vleesbot en orgaanvlees te bieden heeft. En dat je vet en mager vlees afwisselt is dus prima.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door