Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#918750
Hoi, ik heb falco nu 4 keer een (halve) runderstrot gegeven.

2 x moest ie 's nachts overgeven. Ook een keer bij wat kipkarkasjes (borst, was ongeveer 1/3 bot, /1/3 vlees/ 1/3 kraakbeen). Als ik de karkasjes maal, is er niks aan de hand.

Kan het zijn dat ie moeite heeft met de vertering van kraakbeen? Is de hoeveelheid dan te groot, of moet ik daar wat langer mee wachten?
Ik heb het idee dat de vertering van vleesbot wel aardig goed gaat.


Groetjes Juul
Door Lizzy
#918820
Kraakbeen is wel wat taaier. Misschien is het even wennen. Op zich is het niet zo erg hoor, als een hond het uitbraakt. Ja, voor ons baasjes is het vervelend maar voor de hond is het een natuurlijke reactie ("ik kan dit niet lekker verteren, weg ermee"). Je kunt proberen om wat extra probiotica te geven. Misschien dat dit de spijsvertering wat helpt. Of probeer eens wat extra pens te voeren bij zulk type vleesbotjes, dat wil ook nog wel eens helpen.
Door Juul
#918824
thanx, ik zit niet zo met dat braken, tenminste niet in opruimtechnische zin ;).

Ga proberen om het wat beter te verdelen, i.d.d. met pens combineren en niet op dezelfde dag die kipkarkassen èn runderstrot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door