Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door evelyn02
#91815
Ik heb vandaag bij een islamitische slager een complete lamskop gekocht (alleen zonder huid). Ik weet alleen nog niet hoe ik het moet verwerken want zo'n kop is veel te groot voor mijn honden (resp. 6 en 8 kg). Heeft iemand ervaring?

Evelyn
Door Marion
#91835
Hoeveel weegt zo´n kop dan?
Misschien kan je hem met een hakbijl in vier stukken hakken?? Of in 2 stukken en dan bv even van laten eten en dan afpakken en bewaren voor de volgende dag??
Ik heb er eerlijk gezegd geen ervaring ermee! Ik ben wel benieuwd want mijn hond weegt ongeveer ook een kilootje of 5 en het lijkt mij ook wel leuk om een keer een hele lamskop o.i.d. te geven. Dus ik ben erg benieuwd naar het advies van anderen!
Misschien kun je het de volgende keer door de slager in stukken laten hakken/snijden?
Door 202spots
#91837
Wanneer ik het koop dan zaagt de slager het in de helft....Wanneer je zelf aan de gang gaat,dan kan je het beste de kop bevriezen voordat je met 'n zaag of bijl aan de slag gaat....(of als het nu bevroren is zo laten).
Door Marion
#91841
GETS daar had ik nog niet eens aan gedacht maar ik krijg nu allerei visioenen WHAHAHA van wat er gebeurt als je dat niet doet :-X
Door 202spots
#91843
Marion schreef: GETS daar had ik nog niet eens aan gedacht maar ik krijg nu allerei visioenen WHAHAHA van wat er gebeurt als je dat niet doet :-X
gewoon uitkijken voor de spetters ;D
of 'n paraplu bij de hand houwen misschien ??? ;D
Door evelyn02
#92190
Ik heb niet de hele kop gewogen maar ik heb er al meer dan 600 gram vlees (inclusief hersenen enz.) uitgehaald en heb 6 stukken over die ook meer dan 200 gram wegen. De slager had het gelukkig al in vier stukken gehakt. Misschien volgende keer in acht stukken laten hakken?

Evelyn
Door Lizzy
#92192
Misschien kun je ze laten kluiven en het gewoon wegnemen als ze op de helft zijn? En dan weer invriezen en later nog een keer aanbieden?
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door