Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#918270
Een teefje van bijna 2 jaar, wat hele dagen buiten is met een roedel teven, waarbij nog geen loopsheid gezien is (ook niet op gelet blijkbaar), is dit normaal?
Kan deze teef onvruchtbaar zijn?
Wie heeft hier verstand van en kan mij meer vertellen?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#918274
Er bestaat zoiets als stille loopsheid waarbij er geen vulvazwelling is en nauwelijks/geen uitvloeiing. De teef is dan wel loops maar het valt niet op.

Ik ken trouwens een teefje die pas op haar 2e loops werd.
Door Ine
#918285
*Dorothea* schreef: Er bestaat zoiets als stille loopsheid waarbij er geen vulvazwelling is en nauwelijks/geen uitvloeiing. De teef is dan wel loops maar het valt niet op.

Ik ken trouwens een teefje die pas op haar 2e loops werd.
Ik weet, dat bij Mechelaars het vaker voorkomt, dat ze pas tegen het 2de jaar loops worden, maar dit gaat over een labje.
Zou het iets over haar vruchtbaarheid zeggen?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#918286
Ine schreef: Ik weet, dat bij Mechelaars het vaker voorkomt, dat ze pas tegen het 2de jaar loops worden, maar dit gaat over een labje.
Zou het iets over haar vruchtbaarheid zeggen?
Nou dat zou ik niet zo durven zeggen  :-\ . Als ze laat loops wordt en daarna wel regelmatig dan lijkt ze me niet minder vruchtbaar. Als ze niet loops wordt, is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#918303
Ine schreef: Een teefje van bijna 2 jaar, wat hele dagen buiten is met een roedel teven, waarbij nog geen loopsheid gezien is (ook niet op gelet blijkbaar), is dit normaal?
Kan deze teef onvruchtbaar zijn?
Wie heeft hier verstand van en kan mij meer vertellen?
Met 2 jaar begint ze natuurlijk wel buiten de norm van 7 t/m 24 maanden te vallen  :-\ Wat dat zegt over haarvruchtbaarheid...ik denk maar even heel simpel, niet loops niet vruchtbaar. Die rooie weer?
Door margreet
#918320
Angelique schreef: Met 2 jaar begint ze natuurlijk wel buiten de norm van 7 t/m 24 maanden te vallen  :-\ Wat dat zegt over haarvruchtbaarheid...ik denk maar even heel simpel, niet loops niet vruchtbaar. Die rooie weer?
nee niet van Ine.

maar je zegt dat de mensen het misschien niet gezien hebben,dus wie weet is ze het wel geweest.
Kan je zoiets niet laten onderzoeken?
Ik bedoel of de eierstokken goed werken etc?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#918333
margreet schreef: nee niet van Ine.

maar je zegt dat de mensen het misschien niet gezien hebben,dus wie weet is ze het wel geweest.
Kan je zoiets niet laten onderzoeken?
Ik bedoel of de eierstokken goed werken etc?
Ja goed, maar binnen een roedel zie je vaak aan het gedrag van de anderen of er eentje loops of dat het eraan komt.

Ik denk dat je dat wel kunt laten onderzoeken, in ieder geval of het werkt. Ik denk dan aan zo iemand als Penninkhof.
Of ze vruchtbaar is moet dan altijd in de praktijk weer blijken.

Edit: tijdje terug wel iets gelezen van iemand die zijn teef een hormoonbehandeling had gegeven en deze hond werd kort daarna loops. Was ook na de 2 jaar.
Eigen inbreng: als dit een fokteefje moet worden dan zou ze wat mij betreft direct met pensioen kunnen :-X.
Laatst gewijzigd door Angelique op ma 18 feb 2008, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dami
#918792
Volgens mij kan het wel, Noah van mij is nu ook 19 maanden en naar mijn weten ook nog nooit loops geweest, word ze het wel dan is dat meegenomen, zo niet jammer dan. Je kan het geloof ik in Utrecht laten onderzoeken middels een kijkoperatie, maar ikzelf word daar dus niet vrolijk van, vind het niet nodig om mijn hond daarvoor onder narcose te brengen, dan maar geen pups van deze teef.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#918826
dianatara schreef: Volgens mij kan het wel, Noah van mij is nu ook 19 maanden en naar mijn weten ook nog nooit loops geweest, word ze het wel dan is dat meegenomen, zo niet jammer dan. Je kan het geloof ik in Utrecht laten onderzoeken middels een kijkoperatie, maar ikzelf word daar dus niet vrolijk van, vind het niet nodig om mijn hond daarvoor onder narcose te brengen, dan maar geen pups van deze teef.

De norm is zo'n beetje 7 tot 24 maanden en dan vaak hoe groter de hond des te later ze loops worden. Jouw honden lijken me een tikje groter dan een Labje, dus dan zou het nog onder de noemer "normaal" kunnen vallen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door