Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sem-agility
#918208
Hallo allemaal,

Ben met Sem bezig om over te gaan van brokken naar kvv, heb nu sinds zaterdag Energique.
Bij de dierenwinkel raadde ze me aan om brokken samen met Energique te geven en dan steeds minder brokken en steeds meer kvv.
Sem heeft moeilijke darmen.
Ik geef hem nu eerst een beetje brokjes en dan de Energique.
Over de Energique doe ik een heel klein beetje gekookt water (las dit op carnibest.nl).
Hoe snel moet ik de brokken nog weg laten?
Door arja
#918213
De dierenwinkel weet er niks van :'(, je moet geen versvlees mengen met brokken, er moet minstens 8 uur zitten tussen brokken en versvlees.
Door sem-agility
#918221
[quote="arja"]
De dierenwinkel weet er niks van :'(, je moet geen versvlees mengen met brokken, er moet minstens 8 uur zitten tussen brokken en versvlees.
[/quote]
Was er al wel weer bang voor, bij de diernewinkel hier weten ze weinig >:(, zal het morgen gelijk anders doen.

Ook vertelden ze dat je alle kvv's kunt geven, maakte niet uit.
Wil ook carnibest gaan voeren.
Is dat ook geen probleem?
Door Brecht
#918222
ben het helemaal met bovenstaande eens! die brokken lekker weglaten en gewoon overgaan op kvv.... brok heeft een ander verteringsproces als vlees daarom kun je het beter niet mengen...
Gebruikersavatar
Door Dian
#918223
nee, maakt helemaal niet uit welke kvv je geeft. Afwisseling van diverse merken is helemaal niet zo verkeerd. Alleen kan het zijn dat je hond het op de ene kvv beter doet dan op de andere, dat moet je dus even in de gaten houden. Succes en weer een hondje blij :D
Door Brecht
#918225
[quote="sem-agility"]
Was er al wel weer bang voor, bij de diernewinkel hier weten ze weinig >:(, zal het morgen gelijk anders doen.

Ook vertelden ze dat je alle kvv's kunt geven, maakte niet uit.
Wil ook carnibest gaan voeren.
Is dat ook geen probleem?
[/quote]

ik denk dat je het beste een paar dagen alleen energique kunt geven als je dat nu al voert.. laat hem daar even aan wennen en hou zn ontlasting in de gaten, is die goed dan kun je gerust ook carnibest voeren!
Door arja
#918230
Al eens kivo geprobeerd? is ook niet zo duur, 12 kilo voor 14,50 en 48 kilo voor 52 euro ;), ik heb het gegeven en het zag er prima uit, ook natuurlijk gemalen karkas erin, de honden vinden het heerlijk. Smuldier compleet kost bij Jumbo 49 cent voor 400 gram, voor afwisseling met bibi of carnibest een goede keus. :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#918233
[quote="arja"]
De dierenwinkel weet er niks van :'(, je moet geen versvlees mengen met brokken, er moet minstens 8 uur zitten tussen brokken en versvlees.
[/quote]

Even nuanceren. Het is vaak wel het advies van de kvv-fabrikanten zelf om eerst te mengen met brok. En hoe fout het is? hele volkstammen eten al jaren zo zonder problemen. Houd je hond problemen met de ontlasting, dan is het vaak beter om de hap te splitsen.
Door sem-agility
#918265
Sem had zondagochtend een beetje dunne ontlasting, daarna een beetje kokend water over de kvv gedaan en zondagavond was zijn ontlasting super.

Het staat op de website van carnibest idd dat je eerst een week moet mengen met het oude voer en langzaam overstappen naar kvv.

Sem heeft nu al zulke goede ontlasting, dat ik nu wel de neiging heb om hem morgen geen brokken te geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#918300
[quote="sem-agility"]
Sem had zondagochtend een beetje dunne ontlasting, daarna een beetje kokend water over de kvv gedaan en zondagavond was zijn ontlasting super.

Het staat op de website van carnibest idd dat je eerst een week moet mengen met het oude voer en langzaam overstappen naar kvv.

Sem heeft nu al zulke goede ontlasting, dat ik nu wel de neiging heb om hem morgen geen brokken te geven.
[/quote]

Strak plan!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#918335
[quote="sem-agility"]
Sem had zondagochtend een beetje dunne ontlasting, daarna een beetje kokend water over de kvv gedaan en zondagavond was zijn ontlasting super.

Het staat op de website van carnibest idd dat je eerst een week moet mengen met het oude voer en langzaam overstappen naar kvv.

Sem heeft nu al zulke goede ontlasting, dat ik nu wel de neiging heb om hem morgen geen brokken te geven.
[/quote]

Ja, lekker de brokken weglaten morgen ;). Doe je nog steeds kokend water over de kvv?
Door Nynke
#918360
ik liet ook de brokken helemaal weg als ik jou was en zou binnen een paar dagen geen kokend water meer over de kvv doen.  Succes !!!
Door sam123
#918595
hai sem
ziggy mijn westie heb ik ook gelijk op energique 4 gezet.
hij had ook brokjes van het asiel.
inderdaad zei mijn dierenwinkel, maar dat moet je echt niet doen.
ook de fabrikant van diervoeding(eukunoba) raadt het niet aan of brokjes of diepvriesvoer.
en het liefst gelijk ziggy had ok wel 2 dagen diaree maar dat was gauw over.
groetjes sylvia
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door