Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jeanne
#91787
omdat mevrouw de Barones een beetje last heeft van diarree, voeg ik wat gaar gekookte rijst met rijstewater aan de carnibest toe.
En vandaag heb ik er een klein beetje fijn gesneden lamspens bij gedaan. Is dit verstandig?
Ze vond het overigens heerlijk, ze was werkelijk niet meer te houden toen ze de pens rook, hahaha, die neus werkt dus perfekt ;D
Door jeanne
#91802
[quote="Angelique"]
Ik vind de pens verstandiger dan de rijst :P


[/quote]
de rijst was het advies van de fokster.
kan ik die rijst beter weglaten dan?
En mag ze iedere dag een beetje pens door het eten?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#91824
[quote="jeanne"]
[quote="Angelique"]
Ik vind de pens verstandiger dan de rijst :P


[/quote]
de rijst was het advies van de fokster.
kan ik die rijst beter weglaten dan?
En mag ze iedere dag een beetje pens door het eten?
[/quote]

Iedere dag een beetje pens erbij kan geen kwaad, maar waarom zou je dat doen, je voert een compleet produkt. Dan zou ik eerder een pensdagje inlasten.
Heb je haar al een dagje laten vasten? dat heeft meer zin dan rijst geven. Dagje vasten, dan het normale voer in kleine porties over de dag verdeeld geven.
Door jeanne
#91826
[quote="Angelique"]
[quote="jeanne"]
[quote="Angelique"]
Ik vind de pens verstandiger dan de rijst :P

[/quote]
de rijst was het advies van de fokster.
kan ik die rijst beter weglaten dan?
En mag ze iedere dag een beetje pens door het eten?
[/quote]

Iedere dag een beetje pens erbij kan geen kwaad, maar waarom zou je dat doen, je voert een compleet produkt. Dan zou ik eerder een pensdagje inlasten.
Heb je haar al een dagje laten vasten? dat heeft meer zin dan rijst geven. Dagje vasten, dan het normale voer in kleine porties over de dag verdeeld geven.
[/quote]
een pup van 2 maanden een dag geen eten geven??????
meen je dat nu?????????? :o
Door jeanne
#91840
[quote="Marion"]
van een dag niet eten krijgt hij echt niets hoor ;) ook een pup van 2 maanden niet, bij mijn weten :-\
[/quote]
maar ik vind dat zo zieligggggggggggggg :-\
Door jeanne
#91862
het is niet dat ze het niet op kan houden, maar het blijft dun, het zijn ook geen grote hoeveelheden, maar gewoon papperig
Ik kijk het nog tot vrijdag aan.........
Gebruikersavatar
Door Nitus
#91870
Zeg Jeanne, als je de Carnibest nu eens even een paar dagen met kokend water overgiet, of desnoods héél licht de kook erover?
Misschien is de overgang van brokken naar vers dan wat makkelijker voor Bes.
Door Lupa
#92101
vergeet niet dat een pup toch anders poept dan een vowassen hond, het zit daar binnen toch anders uit nu.
denk aan een baby of een klein kind.
als ik nu een pup zou hebben zou ik zeker beginnen met vast dagen, de volgende hond wil ik toch zo ver krijgen dat zeom de dag te eten krijg, op de dagen die ze wel eet zal ze meer krijgen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#92107
[quote="jeanne"]
[quote="Angelique"]
[quote="jeanne"]
[quote="Angelique"]
Ik vind de pens verstandiger dan de rijst :P

[/quote]
de rijst was het advies van de fokster.
kan ik die rijst beter weglaten dan?
En mag ze iedere dag een beetje pens door het eten?
[/quote]

Iedere dag een beetje pens erbij kan geen kwaad, maar waarom zou je dat doen, je voert een compleet produkt. Dan zou ik eerder een pensdagje inlasten.
Heb je haar al een dagje laten vasten? dat heeft meer zin dan rijst geven. Dagje vasten, dan het normale voer in kleine porties over de dag verdeeld geven.
[/quote]
een pup van 2 maanden een dag geen eten geven??????
meen je dat nu?????????? :o
[/quote]

Van dagen aan de dunne zijn gaan meer voedingsstoffen verloren denk ik. Van een dagje vasten is nog nooit een hond ziek geworden of dood gegaan. Nu is die spijsvertering wat van streek door de voerwisseling, en dan geef je er als remedie weer een nieuw iets erbij.
Rijstewater alleen is wel goed, hou in ieder geval in de gaten of ze goed drinkt. Bij diaree is de kans op uitdroging bij een pup erg groot.
Door jeanne
#92152
Ze is levendig genoeg, hahahaha, erg baldadig en ondeugend.
Dus ze is echt niet ziek. Het kan natuurlijk ook van de stress van het verhuizen komen toch?
Ik kijk het aan tot het weekend, is het dan nog steeds een brij, dan laat ik haar zondag vasten. Ik denk dat IK er meer moeite mee zal hebben dan Bessy :-[
Ik geef haar in ieder geval niks anders meer als carnibest, geen knabbeltjes tussendoor (pensstaafje) geen rijst en geen pens.
Ik heb nog wel een zak puppybrokjes staan van de fokker ??? Maar die wil ik liever niet geven :-X
oh oh oh, wat ben ik toch een overbezorg puppenmoedertje hè? :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#92172
[quote="jeanne"]
Ze is levendig genoeg, hahahaha, erg baldadig en ondeugend.
Dus ze is echt niet ziek. Het kan natuurlijk ook van de stress van het verhuizen komen toch?
Ik kijk het aan tot het weekend, is het dan nog steeds een brij, dan laat ik haar zondag vasten. Ik denk dat IK er meer moeite mee zal hebben dan Bessy :-[
Ik geef haar in ieder geval niks anders meer als carnibest, geen knabbeltjes tussendoor (pensstaafje) geen rijst en geen pens.
Ik heb nog wel een zak puppybrokjes staan van de fokker ??? Maar die wil ik liever niet geven :-X
oh oh oh, wat ben ik toch een overbezorg puppenmoedertje hè? :-[
[/quote]

De puppybrokken mogen zowieso weg ;D

Tsi trouwens wel een dot zeg, heerlijk koppie :-*
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#92181
[quote="Lupa"]
vergeet niet dat een pup toch anders poept dan een vowassen hond, het zit daar binnen toch anders uit nu.
denk aan een baby of een klein kind.
als ik nu een pup zou hebben zou ik zeker beginnen met vast dagen, de volgende hond wil ik toch zo ver krijgen dat zeom de dag te eten krijg, op de dagen die ze wel eet zal ze meer krijgen natuurlijk.
[/quote]



Wat is daar de reden van ??????????
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door