Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#916833
Benthe at in het verleden altijd graag zalmkop, maar van het ene op het andere moment weigerde ze ze acuut. Beau heeft ze nooit gemoeten. Ook sardientjes en witvis uit een pakje gingen er niet in. Daardoor moest ik noodgedwongen uitwijken naar sardientjes in blik, die ze jammie vinden. Maar ik vond het eigenlijk niet helemaal je van het, wel lekker voor zo af en toe door de groentemix, maar niet als echte vervanging van een vismaaltijd.

Toen hoorde ik van Haaks Barf zalmmix, en heb deze pas geleden besteld. Vorige week kregen ze het voor het eerst: Benthe vond het meteen jammie-jammie, Beau moest er nog even aan wennen. Vandaag hebben ze het weer gehad, en ging het er bij Beau ook met smaak in, al deed hij er wel langer over dan Benthe. Het lijkt erop dat ik ze nu dan toch eindelijk aan de vis heb gekregen, wie weet kunnen we over een tijdje weer eens 2 zalmkoppen de tuin in gooien  :P
Door Huskymeisje
#916844
Dat is fijn zeg. Helemaal goed. Wel jammer dat ze een zalmkop niet meer hoeven.

Hier wel gelukkig ook al haalt Qilaq altijd eerst haar neus voor een viskop op. Maar dat heeft er volgens mij gewoon mee te maken dat madam het liever gehakt en geprakt voor haar mooie neusje krijgt. Maar helaas pindakaas is het vrouwtje zo gek niet en dan kiest ze uiteindelijk na een uurtje wel eieren voor haar geld. Ze doet dit overigens alleen bij vis. Raar he?
Door hellenbanjerbo
#917100
gefeliciteerd. soms heb ik hier ook moeite met de zalmkop (misschien die grote, verwijtend starende ogen ;)) ik hak ze danin twee stukken en dan worden ze prima opgepeuzeld.
Door *Natasja*
#917581
Vandaag had Beau wat slappe ontlasting, 1 keer ronduit drab. Kan dit door de vis komen? En is dat een teken dat hij het slecht verdraagt en ik het hem beter niet meer kan geven, of kan het niet zo'n kwaad?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#917619
*Natasja* schreef: Vandaag had Beau wat slappe ontlasting, 1 keer ronduit drab. Kan dit door de vis komen? En is dat een teken dat hij het slecht verdraagt en ik het hem beter niet meer kan geven, of kan het niet zo'n kwaad?
Zalm is vrij vet en dat kan wat slecht verteren en diarree geven.
Misschien wat meer verdelen over de week in kleine beetjes?
Door *Natasja*
#917623
*Dorothea* schreef: Zalm is vrij vet en dat kan wat slecht verteren en diarree geven.
Misschien wat meer verdelen over de week in kleine beetjes?
Ik geef expres al geen hele maaltijd vis, maar een halve. Komende week ga ik die hoeveelheid maar nogmaals halveren  ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#917625
*Natasja* schreef: Ik geef expres al geen hele maaltijd vis, maar een halve. Komende week ga ik die hoeveelheid maar nogmaals halveren  ;)
Misschien moet íe nog even wennen,
Indy eet zonder problemen in 1 keer een zalmkop van 1 kilo op  :)
Door annielaumen
#917631
astrid at in begin heel slecht vis
dat ging ook in beetjes
ik deed sardienes of koolvis met groente en eitje onder gemalen pens
nu eet astrid alle soorten vis
met niks anders erbij dus als een maaltijd

annie laumen
Door *Natasja*
#917637
*Dorothea* schreef: Misschien moet íe nog even wennen,
Indy eet zonder problemen in 1 keer een zalmkop van 1 kilo op  :)
Benthe had ook nooit moeite met een grote zalmkop, maar Beau is sowieso altijd wat gevoeliger op zijn maag en darmen. Volgende week snijd ik gewoon vantevoren zo'n bevroren portie door midden, en geef Beau de kleine porties verdeeld over 2 dagen.
Door Staftime
#917651
Wat goed dat het nu toch naar binnen gaat.
Jammer van de diarree, maar misschien idd wat minder per keer geven aan vis.
Door Lizzy
#917902
De meeste honden gaan van een zalmkop niet aan de slinger. Maar er zijn uitzonderingen. Brutus heeft 8 jaar lang probleemloos zalmkoppen gegeten en ineens kan hij ze niet goed verdragen en heeft hij diarree. Nou is een keertje diarree natuurlijk geen probleem. Als ie zich er verder goed bij voelt. Als hij zich er verder niet goed bij voelt: zou ik hem dus geen vis meer geven.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#917970
De ontlasting van Fedor en Gitte is na vis ook altijd wat slapper, zeker als het panharing of makreel is geweest. Maar het is zeker geen diaree, dus ik vind het niet zo'n probleem. Zou wat anders zijn als het spuitpoep wordt :-X ;)
Door *Natasja*
#918254
Lizzy schreef: De meeste honden gaan van een zalmkop niet aan de slinger. Maar er zijn uitzonderingen. Brutus heeft 8 jaar lang probleemloos zalmkoppen gegeten en ineens kan hij ze niet goed verdragen en heeft hij diarree. Nou is een keertje diarree natuurlijk geen probleem. Als ie zich er verder goed bij voelt. Als hij zich er verder niet goed bij voelt: zou ik hem dus geen vis meer geven.
Hij leek zich niet ziek te voelen, wel was hij de hele dag strontvervelend (weet je nog dat topic op het dalmatenforum over dat miepende gepiep de hele dag door? Nou, zo'n dag had hij gisteren  :-X) En ik weet zeker dat dat gepiep niet kwam doordat hij zich niet lekker voelde, het was een echte "ik-verveel-me-ik-wil-nu-aandacht-piep". Het is overigens ook bij die ene keer flurrie-poep gebleven, vandaag had hij weer gewoon mooie BARF-keutels.

Van de week probeer ik het gewoon weer, maar dan een kleinere portie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door