Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sonia
#917369
Geven jullie 1 of 2 keer per dag eten

Zelf weet ik het eigenlijk niet goed, soms 2 keer, soms 1 keer, als ik 1 keer geef lijkt het dan ze beter verzadigd zijn, als ik 2 keer geef is het altijd maar een kleine hoeveelheid dat hun buik niet gevuld is en zoeken ze verder achter eten, op 500 gram kvv per dag is 2 keer slechts 250 gram per maaltijd, stelt niet veel voor bij honden van 34 en 37 kilo

Is het niet wat zielig dat honden moeten wachten tot de avond terwijl ze honger hebben, als ik maar 1 keer zou geven

Behalve groenten, is er nog een maagvulling die niet aanzet, dacht dat carnibest zoiets had?

Of volkorenspagety, rade ze me in hondenschool aan?

sonja
Door Nynke
#917457
Hoi Sonja, hier zijn al meerdere topics over geweest. Ik denk dat ruwweg de helft van de dieren hier 1 keer per dag eet en de rest 2 keer. Ik voer zelf twee keer en dat bevalt me prima.
Door Jolly
#917469
ik voer 1 keer per dag en dan ook nog eens geheel op verschillende tijden, soms krijgen ze tussen de middag en soms 's avonds .
Ruim gezegt: tussen 13:00 en 20:00 krijgen ze eten.

Verder zou ik totaal geen volkoren spaghetti bij voeren, totaal onnodig en als je hond(en) reageren op granen dan al helemaal niet.
Door Brecht
#917510
ik voer ook 1x per dag en dat werkt voor mijn hond het beste anders gaat ze lopen mutsen met r eten... maar je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt!!!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#917514
ik voer nu ook 1 keer per dag. voorheen 2 keer maar toen zaten ze te mutsen met hun eten.
Terug naar 1 keer en dat gaat nu prima, ze moesten even een dag of 2 wennen maar daarna..............
Gaat prima zo!
ellen
Gebruikersavatar
Door pike
#917792
[quote="sonia"]
Geven jullie 1 of 2 keer per dag eten

Zelf weet ik het eigenlijk niet goed, soms 2 keer, soms 1 keer, als ik 1 keer geef lijkt het dan ze beter verzadigd zijn, als ik 2 keer geef is het altijd maar een kleine hoeveelheid dat hun buik niet gevuld is en zoeken ze verder achter eten, op 500 gram kvv per dag is 2 keer slechts 250 gram per maaltijd, stelt niet veel voor bij honden van 34 en 37 kilo

Is het niet wat zielig dat honden moeten wachten tot de avond terwijl ze honger hebben, als ik maar 1 keer zou geven

Behalve groenten, is er nog een maagvulling die niet aanzet, dacht dat carnibest zoiets had?

Of volkorenspagety, rade ze me in hondenschool aan?

sonja
[/quote]
Vergeet die spaghetti!

Ik voer 1x per dag, barf. 12 en 16 kilo wegen ze, ze krijgen gemiddeld 500 gram per dag. Ze lopen de rest van de dag niet met honger. Als die van jou 34 en 37 kg wegen en je voert 500 gram per dag, dan is dat nog geen 1,5% van hun gewicht. Als ze honger hebben, dan moet je misschien gewoon meer geven, want nog geen 1,5% lijkt me gewoon erg weinig  :-\ maar spaghetti bijgeven is geen goede oplossing, geef gewoon meer kvv
Door Lizzy
#917906
Is 500 gram niet een beetje weinig voor honden van 34 en 37 kilo? Zeker een hond van 37 kilo... 500 gram is nog geen 1,5%. Zijn ze erg dik of worden ze gemakkelijk dik?

Maar ja, goed, hoe dan ook, ik kan me voorstellen dat ze op 500 gram honger hebben... Kun je zelf gaan samenstellen? Dat gemalen spul passeert veel sneller maag en darm en honden hebben daardoor sneller honger en vaak veel meer nodig dan als je ze zelf samengestelde grote stukken vlees en vleesbot en orgaan geeft.

Als dat niet kan: ik zou ze gerust 1 keer per dag voeren. Want 250 gram past in een holle kies en is voor zulke grote honden gewoon net drie keer niks.

Volkoren spagetti? Jaaaa, hondenschool, blijf bij je leest!!! Nee dus, geen volkoren spagette, geen gewone spagetti. Waar halen ze het vandaan? Spagetti bevat heel veel koolhydraten. Het levert heel snelle energie en als je honden al aanleg zouden hebben om dik te worden: dan is de zekerste manier om ze vet te krijgen: spagetti voeren. Bovendien hebben honden geen koolhydraten in de vorm van granen (spagetti = graan) nodig en ergo: het is juist ziekmakend, teveel koolhydraat.

Dus nee, naast groente is er niet echt iets buikvullends. Ik weet niet waarom je je honden zo weinig voert, maar ik zou ze of meer voeren of dingen als groente, 1 a 2 keer per week een rauwe vis (sardien bijv), 3 keer per week een rauw ei met schil, stuk pens, stuk runderkopvlees (in grote stukken dus) als extra geven, naast het versvlees.
Door sonia
#918022
Ik geef zo weinig omdat ze snel aankomen, zelfs men jonste hond is iets verdikt, kreeg daarvoor 700 gram carnibest natuur of eend en kwam ermee toe, maar ben overgeschakelt op duck omdat deze minder vet bevat en nu 500 gram, maar hij is heel de dag hongerig, als ik brok gaf was dit niet, dan kon ik met zijn etensbak heel de tijd achter hem lopen, kan naturllijk terug op brok gaan, maar hij at het echt tegen zijn zin, daarom nu voornamelijk kvv en af en toe brok

De jongste eet ook kippevleugels en beide honden wel eens wat dingen die ik kan vinden, maar meer als tussendoortje dan als volledige maaltijd, lam en rundribben, kalsribben, kalfsknook die ze bijna helemaal opeten en wel dient als 1 maaltijd, maar andere dingen altijd maar kleine hoeveelheden, denk 100 a 200 gram per hond, kost gewoon te veel, kan misschien elke dag een stukje erbij voegen van dat gewicht, dat moet lukken denk ik, meesal koop is dergelijke dingen in de supermarkt, tegen de avond staan ze in afslag, maar dan nog komt het op 1.5 euro pr hond voor een kleine hoeveelheid

Ik denk dat de jongste op 700 gram wel toe zal komen, maar de oudere is gewoon te veel, die beweegt veel minder intensief

Heb het idee dat Nederland al veel verder staat met barf en het gemakkelijker te krijgen is
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door