Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door connie63
#913335
mijn hond heeft nu dieetbrokken hills i/d omdat ze ieder keer de diaree heeft, nu wil ik over op smuldier compleet, maar kan ik dat eerst het beste eerst mengen met haar brokken voordat we dadelijk weer de hele nacht buiten vertoeven, of denken jullie dat ik gewoon zonder problemen in 1 keer over kan gaan.

voorlopig wil ik daar mee beginnen, want ik heb plaatjes van cannebest gezien en dat zie ik nog even niet zitten volgens mij eet ik dan zelf geen hap meer sorry hiervoor

groetjes connie :-[
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#913360
Nee ik zou het niet gaan mengen. Ik zou eerst de brokken opmaken (of weggeven of weggooien) en dan geheel overgaan op Smuldier. Dat is de snelste manier om jouw hond te wennen aan vers. Hoe eerder je overgaat hoe beter want die brokken zijn echt geen goede voeding voor jouw hond!
Door K9Jordan
#913363
[quote="connie63"]

voorlopig wil ik daar mee beginnen, want ik heb plaatjes van cannebest gezien en dat zie ik nog even niet zitten volgens mij eet ik dan zelf geen hap meer sorry hiervoor

groetjes connie :-[
[/quote]

Ik zou ook in een keer overgaan zsm als ik jou was...
Maar eh smuldier en carnibest zien er ongeveer hetzelfde uit hoor...ik vind carnibest alleen beter ruiken en het is wat grover.
Ik vind vooral de kip van smuldier niet lekker ruiken....
Door Nynke
#913561
ik vind Carnibest ook helemaal niet vies ruiken of er vies uitzien, dit bijvoorbeeld ten opzichte van Energique, dat vind ik net gemalen karton  :-X :-\

En ik zou ook in 1 keer overstappen en dat kan je dan misschien het best doen voordat je een paar dagen vrij/thuis bent, dan kan je het goed in de gaten houden ::) ::)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#913748
je hoeft het vlees toch zelf niet te eten?!
Kwestie van wennen. Ik geef ze liever vlees als die muffe ruikende, droge hap van brokken. De honden vinden het vlees/kvv geweldig en als je dat ziet ben je zo om!
ellen
Door evenstar
#913750
je hoeft het vlees toch zelf niet te eten?!
Nee gelukkig niet  ;D ;D ;D
Maar hier zijn de honden er ook gek op ze staan helemaal te dansen als ze eten krijgen prachtig is dat
Die brok was voor een paar hier iets om mee in leven teblijven maar lekker vonden ze het niet maar voor vlees gaan ze uit hun panty  ;)
Door anneke62
#917281
[quote="connie63"]
mijn hond heeft nu dieetbrokken hills i/d omdat ze ieder keer de diaree heeft, nu wil ik over op smuldier compleet, maar kan ik dat eerst het beste eerst mengen met haar brokken voordat we dadelijk weer de hele nacht buiten vertoeven, of denken jullie dat ik gewoon zonder problemen in 1 keer over kan gaan.

voorlopig wil ik daar mee beginnen, want ik heb plaatjes van cannebest gezien en dat zie ik nog even niet zitten volgens mij eet ik dan zelf geen hap meer sorry hiervoor

groetjes connie :-[
[/quote]

Je vindt gehakt toch ook niet vies om te zien/ruiken? Carnibest kun je daar wel mee vergelijken qua uiterlijk/geur!
Door Happy Tail
#917639
uhhh sorry, maar het gaat toch om het belang van je honden? En het is toch in no-time op, dus "last" heb je er niet van lijkt me. En anders laat je ze toch gewoon buiten eten?
tis even wennen, maar wel 1000x beter voor je honden dan brok.
En zo erg ziet Carnibest er niet uit volgens mij.....gewoon gehaktstaaf.... hier is er een halve lamskop ingegaan vandaag, dus wat dat betreft ;)
Door Fynn
#917658
Ja je doet dit zodat je honden er beter van worden.
Zo vies is het helemaal niet  ;)

Bij ons hadden ze vandaag de haaskarkassen van Herby die extra bloederige  ;D ;D

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en asani
Door K&D
#917710
Ik denk dat je er gewoon aan moet wennen. In het begin moest ik ook wel even slikken af en toe hoor, maar het went echt heel snel als je ziet hoe enorm je hond geniet van het eten en ervan opknapt.
Voorheen gruwelde ik al van gehakt kneden, maar nu sta ik fluitend een pens in stukjes te knippen  ;).
Als je hond nog erg aan de diarree is, dan zou ik om hem te laten wennen de kvv de eerste dagen overgieten met gekookt water. Wel af laten koelen natuurlijk voor je het geeft. Je kunt er elke dag wat meer rauw bij doen tot je volledig rauw geeft en de ontlasting goed in de gaten houden. Als hij mooie vaste drollen draait, dan gewoon helemaal rauw geven.
Ik vind CB prima spul; onze honden eten het graag.
Door connie63
#917960
bedankt voor alle adviezen, ze heeft deze keer gelukkig maar 1 dag last van de diaree gehad,dus 1 slapeloze nacht,maar ik ga inderdaad over op vers voor haar ,ik ga straks even kijken waar ik het beste kan halen
want ik zit hier in een stuk van groningen waar je alleen de bus kan pakken om naar de winkels te gaan

ja of met de auto maar helaas geen rijbewijs en me vriend is werken, maar ik hou jullie op te hoogte hoe het verder met haar gaat
Door K&D
#917980
Als je een vriezer hebt zou je ook kunnen laten bezorgen (vaak wat grotere hoeveelheden). Deze leverancier bijvoorbeeld:  www.gelukkigdier.nl bezorgd ook diverse smaken kvv in Groningen  ;) Kijk anders even bij Vraag en Aanbod Barf, daar zie je meer adressen.
Door connie63
#918269
ik heb nu duck rund lever en kip compleet, ze hadden niet veel keus maar hoeveel moet zei daar nu van hebben ze is 5 en een halve maand en weegt ong 20 kilo ik dacht zelf 600 gram maar ik heb geen idee
en ik ga binnen kort ook naar andere dingen kijken eerst even kijken hoe zei hier op reageert en me vriezer is helaas niet zo groot als het goed gaat dan kijk ik wel even op marktplaats voor een vriezertje er bij voor haar
Door roefus
#918289
[quote="connie63"]
ik heb nu duck rund lever en kip compleet, ze hadden niet veel keus maar hoeveel moet zei daar nu van hebben ze is 5 en een halve maand en weegt ong 20 kilo ik dacht zelf 600 gram maar ik heb geen idee
en ik ga binnen kort ook naar andere dingen kijken eerst even kijken hoe zei hier op reageert en me vriezer is helaas niet zo groot als het goed gaat dan kijk ik wel even op marktplaats voor een vriezertje er bij voor haar
[/quote]

Wat is het voor hond?
Kleinere honden eten procentueel vaak meer.
Jouw hond is nog in de groei, weegt 20 kilo...dus lijkt 600 gram me zeker niet teveel.

Begin er eens mee, en kijk dan goed naar je hond.
Heb je het gevoel dat ze meer nodig heeft, voeg dan toe.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door