Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Brecht
#917579
Anderz ( 15 maanden) is nogal een muts met eten...  Het lijkt wel of ze het liefst zo min mogelijk moeite wil doen als het om eten gaat. kippennekken eet ze zo, eendennekken zijn al weer minder. runderstrot heeft ze 1x op ( een halve) maar de keer daarop liet ze het liggen, dat kan ook komen omdat ik toen nog 2x per dag voerden.. kwartel en eendagskuiken zijn geen succes, daar word alleen de kop en evt nog de poten vanaf gebeten en dat was het...aangezien ik toch echt heel graag zelf samen wil gaan stellen vraag ik me af welke soorten vlees over het algemeen (elke hond is weer anders natuurlijk..) goed gegeten worden (zowel bot als spiervlees en orgaan)... ik voer nu carnibest dat gaat super maar zou het zo graag zelf willen doen  ::)
#917585
Bij mij eten ze echt alles. Naar mijn mening maakt het wel uit (vaak) of je 1 of meerdere honden hebt. Een hond alleen hoeft niet bang te zijn dat het eten gepikt wordt,maar in een roedel heerst toch wel het idee: Als ik het laat liggen ben ik het kwijt. Vuile pens heeft hier wel de voorkeur denk ik. Maar nogmaals, hier eten ze echt alles.
Door audier
#917591
Unique schreef: Bij mij eten ze echt alles. Naar mijn mening maakt het wel uit (vaak) of je 1 of meerdere honden hebt. Een hond alleen hoeft niet bang te zijn dat het eten gepikt wordt,maar in een roedel heerst toch wel het idee: Als ik het laat liggen ben ik het kwijt. Vuile pens heeft hier wel de voorkeur denk ik. Maar nogmaals, hier eten ze echt alles.
Hier ook zo....er eet er hier maar 1 rauw (de rest kvv) en die kijkt wel eens zo van moet ik dat eten maar ze eet het altijd op want stel je voor dat iemand anders het pakt.....

Groetjes, Karin
#917661
Hier wordt werkelijk álles met smaak verorbert, zowel door de katten als door de hond  :) Favoriet zijn konijnkoppen, haasspiervlees en runderpoulet.. De konijnniertjes zijn denk ik favoriet bij de katten..
#917673
Over het algemen eten ze alles, alleen Pezzo lust niet alles, vooral eendennek niet.  Favoriet is hier kipkarkas en kippennekken en runderspiervlees. Pezzo eet het liefst iets wat geen moeite kost :-X
Gebruikersavatar
Door pike
#917762
Hier zijn er twee, ze eten apart, hoeven niet bang te zijn dat er wat weggepikt wordt. Als er iemand iets niet blieft dan is het Pike, en dan vindt hij het helemaal niet erg als Armagnac het opeet. Maar ze eten bijna alles:

Vleesbot van kip, eend, parelhoen, konijn eten ze allebei
Vleesbot van haas en fazant lust alleen Armagnac (pike lust wel het vlees maar niet als dat aan bot vast zit  ???), omdat hij honger heeft begint hij er wel aan, maar hij heet met lange tanden en hij laat dan toch altijd wat over...

Spiervlees: ik heb nog geen diersoort ontdekt die ze niet lusten  ::) ze eten rund, geit, lam, paard, kip, eend, parelhoen, patrijs, kalkoen, ree, hert, struisvogel, haas, konijn maakt allemaal niets uit
Ze eten allebei verse sardien, alleen Armagnac lust niet de koppies, die krijgt Pike dan

De groentemix lusten ze ook allebei graag, evenals eitjes

Dus eigenlijk zijn ze heel gemakkelijk
Ze hebben alle twee heel veel moeite met zalmkop dus die voer ik gewoon niet meer, en Pike mutst met haaskarkas en fazantkarkas dus die krijgt hij ook niet meer. Maar dat is dan ook het enigste dus ik heb niets te klagen  8)
#917786
~Joke~ schreef: Mijn honden eten alles, de poezen zijn ontzettende mutsen
Onze katten wensen geen barf of kvv. En om ze nou uit te hongeren gaat ook weer wat ver. De dame en heer zijn 13 en 12 jaar oud en hebben echt een week niet gegeten. Tja toen heb ik ze hun zin gegeven  :-[ :-[ :-[ :-[. Ik kon er niet meer tegen.
#917849
Hier eten ze alles wel...als ze niet willen kauwen dan hebben ze pech, eten gaat dan weer de kast in en volgende dag opnieuw kijken als ze wel willen kraken. Niet? Dan komt het de volgende dag weer in het bak. Enige uitzondering is Pika met vis, heer vis wordt gemengd met gemalen pens. Ja, het is een verwende kreng... :-[
Favorieten hier zijn geit en parelhoen en hert en schapenpens en lamshart en konijnenkoppen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door