Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door chikara
#917750
Mijn honden zitten sinds november vorig jaar op Duck, afwisselend de uitmuntend en de rund/lever/kip.
Sinds een maand of 2 eten ze regelmatig modder, als ze in de tuin zijn wordt het gras weggeschraapt en eten ze kleine beetjes grond op.

Hebben ze een tekort van het een of ander, want in de 'brokken-periode' hebben ze dit nooit gedaan. Ze doen het allebei zodra ze de kans krijgen (bij ons in de tuin of op het trainingsveld).
Door Lizzy
#917903
Ik denk dat er meer honden zijn die grond/aarde eten. Ik denk zelf dat dit niet duidt op een voedsel tekort als gewoon een beetje een natuurlijke behoefte. En dat het is sinds je vers geeft: dat heeft misschien meer te maken met het feit dat je honden zich juist beter voelen en beter in hun vel zitten en daardoor eerder natuurlijk gedrag vertonen. Bovendien loopt een hond in een paar maandjes geen tekorten op. En bovendien bevat Duck zo'n zelfde vitamine/mineralen premix als dat brokken dat bevatten. En daarnaast bevat Duck dan nog een hele hoop meer (dan brokken). Als je je er niet prettig bij voelt omdat je denkt dat je honden tekorten op lopen, dan geef je wat gezonde extra's erbij, dat kan nooit kwaad en dat is altijd goed. Denk dan aan 2 rauwe eitjes met schil in de week. En bijv. ieder 1 hele rauwe sardien in de week. Aan bijv. 2 keer per week een schepje biogarde yoghurt (die bevat nog goede bacterieen, anders dan gewone yoghurt - ja, die bevatte ze ook maar daarna is de yoghurt verhit geweest en zijn de bacterieen dood). Denk aan alle restjes die je over hebt van je eigen gezonde maaltijden, vooral groente (behalve prei en ui).
Door oebaya
#919997
Persoonlijk geloof ik niet zo in beter in hun vel zitten en daarom modder eten. Mijn honden krijgen KVV (Smuldier) en een paar van hen eten giga veel aarde. Eén at ook poep. Sinds ik die om het poep eten veendrenkstof geef, is ook het modder eten bij haar afgenomen.
Aangezien de aarde niet lang in de maag en ingewanden blijft, heb ik veel meer het idee dat ze het eten om de te bespoedigen. Immers poep van honden op KVV is veel harder dan van brokkenhonden.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door