Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tobyke
#915673
Hallo,

Ik ben niet zo vaak op dit forum, omdat het eigenlijk gewoon lekker gaat met onze hondjes wat voeren betreft.
Nu kan ik vandaag wat varkensprodukten meenemen voor de honden: 2 varkenspootjes, 2 neuzen, 2 oren en wat varkenskopvlees. Allemaal rauw.

Euh..in het kader van 'doe maar geen varkensvlees'...moet ik dat nu gaan koken dan? Maar dan hebben ze niks meer aan die pootjes toch? Kopvlees en zo is geen probleem om te koken. Wel jammer dat ze het niet rauw kunnen eten, of durven jullie dat wel aan? Ik niet eigenlijk , tenzij er ineens veel reacties komen dat het best kan tegenwoordig...kweenie. Voeren jullie ooit pootjes en oren? (ja, ik ook oren, maar die zijn gerookt en deze vers)
Door Laura2004
#915676
Ik voer geen varkensvlees, ook niet gekookt, je kan het doen, maar ik zou het dan meer als tussendoortje doen en als je verder genoeg variatie in je menu hebt zou ik het helemaal niet geven.
Door Eef+Stippels
#915679
Ik voer ook geen varkensvlees. Ook niet gekookt.
Ik denk er hetzelfde over als Laura, ik zou het niet geven wanneer je genoeg andere dingen hebt. Ik zie geen toegevoegde waarde in varkensvlees, al dan niet gekookt.
Door roefus
#915684
tobyke schreef: Hallo,

Ik ben niet zo vaak op dit forum, omdat het eigenlijk gewoon lekker gaat met onze hondjes wat voeren betreft.
Nu kan ik vandaag wat varkensprodukten meenemen voor de honden: 2 varkenspootjes, 2 neuzen, 2 oren en wat varkenskopvlees. Allemaal rauw.

Euh..in het kader van 'doe maar geen varkensvlees'...moet ik dat nu gaan koken dan? Maar dan hebben ze niks meer aan die pootjes toch? Kopvlees en zo is geen probleem om te koken. Wel jammer dat ze het niet rauw kunnen eten, of durven jullie dat wel aan? Ik niet eigenlijk , tenzij er ineens veel reacties komen dat het best kan tegenwoordig...kweenie. Voeren jullie ooit pootjes en oren? (ja, ik ook oren, maar die zijn gerookt en deze vers)
De kans om een Aujeszky-besmetting op te lopen  is maar klein.
Maar, het is geen ziekte die nog genezen kan, de afloop is dodelijk.
Dus nee, ik zou zelf nooit en te nimmer dit risico willen lopen.

Je kunt altijd overwegen om voor 'n keer een portie gekookt vlees te geven.
Tis niet rauw, maar lijkt me geen ernstig delict voor 'n keer.
Maar inderdaad.....geen gekookte botten.
Door dorinekok
#917431
Ik geef wel gekookt varkensvlees. Ook een pootje geef ik heeeel af en toe wel eens. Ook gekookt. ER komt dan een heleboel gelei van af en dat vinden ze heerlijk. Hier in Frankrijk is het een delicatesse. Voor mensen dan.
Zo wie zo zit er in een poot, oor of neus niet veel voedingswaarde dus als bijhapje kan het best. Als je verder varkensvlees hebt, ook wel koken. Het is tenslotte vaak een stuk goedkoper dan ander vlees en als je krap bij kas zit of weinig variatie aan kan bieden (zoals ik) dan doe je je honden een groot plezier ookal voer je dan niet helemaal 100% volgens de barfprincipes. Maar ik denk dat iedereen zo wel zijn eigen kleinere of grotere afwijkingen heeft. Wat betreft volgens de letter voeren. Zo zijn er mensen die softijsjes voeren (als tussendoortje ;)) en tja daar kun je ook over discussieren.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#917440
dorinekok schreef: Ik geef wel gekookt varkensvlees. Ook een pootje geef ik heeeel af en toe wel eens. Ook gekookt. ER komt dan een heleboel gelei van af en dat vinden ze heerlijk. Hier in Frankrijk is het een delicatesse. Voor mensen dan.
Ik zat een keer in een restaurant in Antwerpen en had geen grote honger. Op de kaart stond een hammetje. Hm  :-\ klonk als een klein hapje, dat paste er nog wel in.
Komt de ober even later met een varkenspoot aanzetten  :o
Door dorinekok
#917606
hahaha geweldig. Dat overkomt mij ook nog steeds wel hoor van die gekke dingen. Hoewel niet vaak meer.
Toevallig waren we van de week tussen de middag in een restaurant en namen het dag menu. Dat is dan meestal heel uitgebreid voor maar 12 euro alles inclusief ook de wijn en de koffie. AFijn: eerst soep en die was prima. Daarna het voor gerecht: zag er uit als een gekookte aardappel met een bakje champignons. Maar dat bleken niertjes te zijn. Ik ben de beroerdste niet dus ik dacht gewoon proberen, ze zijn nu vast heel lekker klaar gemaakt. Niet dus. Mee genomen voor de honden. Die aardappel was trouwens de groente...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door