Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#917576
Ja, dit zou wel eens ontgiften kunnen zijn. En dat is helemaal geen ramp. Ik zou zeggen: gooi die brokken weg of geef ze weg maar geef ze in ieder geval niet meer. Want dat heen en weer switchen: daar maak je de boel niet beter op. Ik zou zeggen dat je even door moet zetten, nu alleen versvlees moet geven en eventueel wat visolie erbij moet geven. Mocht dit zo blijven en er bijv. jeuk ontstaan, dan zou je een kuurtje kunnen overwegen van of Drainage Compositum van de Groene Os of groene leem of chlorella of Schindele's mineralen (vergelijkbaar met groene leem maar milder). Want je hond zit vol met troep en dat moet eruit. Ik zou zeker ook probiotica over de voeding gaan doen want ik heb zo maar het idee dat de darmflora van je hond ook niet optimaal is.

Ik snap overigens niet wat de vorige ziekte periode hiermee te maken heeft?
Door arja
#917607
Ik ben nog steeds bang dat ie weer hepatitis krijgt, ik denk nu nl., nadat ik me hierin verdiept heb dat het van de eukanuba is gekomen, eerst dacht ik dat het kwam omdat ie vaak poep eet, nu weet ik dat ook dat door die brokken komt :-\.RC is natuurlijk net zoiets als eukanuba maar daar ben ik nog maar pas achter :(
Laatst gewijzigd door arja op ma 18 feb 2008, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#917908
Hepatitis is een ontsteking van de lever. Dit hoeft niet te ontstaan door virussen. Ja, dat kan wel, maar het kan ook ontstaan door bijvoorbeeld medicijngebruik of chemische rommel. Leverziekte kan zelfs ontstaan door een aangeboren afwijking of een stofwisselingsziekte of door bacterieen. Hepatitis ontstaan door een virus wordt virale hepatitis genoemd en dit is besmettelijk. Ik denk dat we het hier niet over virale hepatitis hebben maar over een lever ontsteking.

Aangezien je niet weet waar het door ontstaan is (Eukanuba kan, maar is niet waarschijnlijk), denk ik dat het niet zinvol is om bang te zijn dat je hond wederom leverontstekingen krijgt omdat hij nu verhaart en schilfertjes heeft.

Hoe is het nu met de lever gesteld? Heb je onlangs een bloedonderzoek laten uitvoeren? Weet je hoe het met de lever gaat? Als deze gewoon gezond is, kun je gewoon normaal blijven voeren en zul je vertrouwen moeten hebben dat verse voeding echt veel gezonder is dan brokken. Mocht je hond nog steeds slechte leverwaarde hebben, dan is het misschien verstandig om je te verdiepen in voeding voor honden met leverziekte:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 610.0.html
Door arja
#917951
Nee, het gaat nu goed met zijn lever, ik weet ook waar ik op moet letten, lichte urine is voor mij een belangrijk herkenningspunt, zijn bloed is nu goed, billirubinegehalte is prima, dat was vorig jaar zelfs onmeetbaar, hij was helemaal geel, oogwit zie je dat het eerst aan, maar ook zijn buik, oren, tong, bek, alles was geel, urine was oranje tot bruin. Het is echt heel kritiek geweest.
De kvv gaat heel goed bij alletwee, ontlasting is prima en ze zijn allebei levendig en vinden het heerlijk :) :D :D
Ze hebben zaterdag allebei een paar kippennekjes gehad en dat is ook goed gegaan :)
Groetjes Arja
Door Lizzy
#917981
[quote="arja"]
Nee, het gaat nu goed met zijn lever, ik weet ook waar ik op moet letten, lichte urine is voor mij een belangrijk herkenningspunt, zijn bloed is nu goed, billirubinegehalte is prima, dat was vorig jaar zelfs onmeetbaar, hij was helemaal geel, oogwit zie je dat het eerst aan, maar ook zijn buik, oren, tong, bek, alles was geel, urine was oranje tot bruin. Het is echt heel kritiek geweest.
De kvv gaat heel goed bij alletwee, ontlasting is prima en ze zijn allebei levendig en vinden het heerlijk :) :D :D
Ze hebben zaterdag allebei een paar kippennekjes gehad en dat is ook goed gegaan :)
Groetjes Arja
[/quote]

Aha! We lopen achter dus, het gaat eigenlijk helemaal hartstikke goed! Nou mooi joh!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door