Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *Ilse
#917149
Zijn er mensen die ervaring hebben met haaks-barf? Was in een dieren winkel en zag het liggen.... niet meegenomen maar wel op het internet gevonden, opzich ziet het er goed uit, maar..... ben erg benieuwd of er hier ervaringsdeskundigen zitten!! ;)

......
Door Mevroi Kruim
#917179
[quote="*Ilse"]
Zijn er mensen die ervaring hebben met haaks-barf? Was in een dieren winkel en zag het liggen.... niet meegenomen maar wel op het internet gevonden, opzich ziet het er goed uit, maar..... ben erg benieuwd of er hier ervaringsdeskundigen zitten!! ;)

......
[/quote]

Zoek maar eens op haaks barf ....
Door evenstar
#917372
geen ervaring ik weet wel dat iemand anders het nu maakt. Ik had informatie aan gevraagd en zou een proef
verpakking krijgen maar heb tot nu toe niks gezien en dat is nu 3 weken geleden.
Ik vind het ook behoorlijk aan de prijs €2.60 per kg bij een afname van 150 kg verpakt in zakken van 2 kg en het is gewoon kant en klaar vers. Ik weet dat er merken zijn die op het zelfde prijsniveau zitten maar die hebben zichzelf al wel bewezen.
Door carco
#917404
Ik heb pas alles gelezen hier op het forum over HB en daar eigenlijk niet gereageerd omdat dat in mei voor het laatst was.

Brutus wilde sinds kort zijn duck niet meer en ik heb toen geïnformeerd naar CB en HB omdat dit allebei hier gemakkelijk te krijgen is.
De CB vindt hij heerlijk  en van HB heb ik een proefpakket gehad van 1 kg van verschillende smaken.
Ik begon met lam: meneer heeft toen heel de dag gevast en de volgende ochtend weigerde hij het weer te eten. Ten einde raad de CB maar neergezet en dit viel hij aan.
Daarna de rund geprobeerd die ik behoorlijk vond stinken. Maar goed ik weet niet hoe het normaal ruikt dus toch maar aangeboden. Ook dit moet hij niet.
Vanmorgen dan lam/kip uit de vriezer getrokken. Ik vond het eerlijk gezegd ruiken als of het bedorven was en Brutus prefereerde zelfs zijn duck hierboven en deze versie is dus ook in de kliko beland.

Ik krijg trouwens ook niet veel reactie op mijn mail en ik wilde met botten starten en kreeg ook de verkeerde mee. Hele grote botten: assortiment geit/lam voor een hondje van 30 cm en 7 kg  :o
Toen wist ik nog niet dat je met kippennekken moest beginnen trouwens.
Ik heb hier ook over gemaild , maar dus ook geen antwoord gehad.

In ieder geval bevalt de HB hier totaal niet.

Groetjes: Caroline
Door violav
#917572
Ondanks de minder positieve berichten die ik hier las ben ik het toch gaan proberen. Ik zocht iets wat minder fijn gemalen is en kon haaksbarf hier bijna om de hoek halen dus het proberen waard.
Ik heb idd ook begrepen dat het inmiddels overgegaan is naar een andere producent.
Ik heb de kip en de geit variant gehaald. Beide vind ik idd niet zo lekker ruiken  :yucky: Maar zowel Pepper als de hond van mijn moeder (die erg kieskeurig is) eten het met smaak. De geit wordt heel goed verteerd, de kip ook wel, maar vind ik wat teveel bot in zitten (ontlasting vrij hard en droog).
De vis heb ik maar nog niet gevoert.

Ik vind het er beter uitzien als al dat fijn gemalen spul waar je niks meer in herkend. Maar ben nog niet helemaal overtuigt omdat ik het nog maar een paar keer heb gevoert.
Door Huskymeisje
#917656
Toen ik net begon met vers voeren heb ik ook zo'n proefpakketje gehad. De honden aten het wel hoor, daar zat het probleem niet in. Maar ik vond het er niet fijn uitzien, heel waterig, en stinken! De stukken lijken idd groter dan bijv. van Smuldier, maar eerlijk gezegd qua kwaliteit/prijs verhouding geef ik mijn honden liever Smuldier dan HB.
Door avadena
#917884
Mijn honden eten Haaksbarf met smaak, en ik vind het er prima uitzien. Grove stukken vlees, en zes verschillende diersoorten. Wij zijn goed te spreken over HB :)
Door maddoc
#917892
[quote="Huskymeisje"]
Toen ik net begon met vers voeren heb ik ook zo'n proefpakketje gehad. De honden aten het wel hoor, daar zat het probleem niet in. Maar ik vond het er niet fijn uitzien, heel waterig, en stinken! De stukken lijken idd groter dan bijv. van Smuldier, maar eerlijk gezegd qua kwaliteit/prijs verhouding geef ik mijn honden liever Smuldier dan HB.
[/quote]

helemaal mee eens, ik heb afgelopen najaar zo'n proefpakketje gehad en helaas ook nog een kg zalm erbij genomen. de hond at het idd wel, maar wat een gore, waterige, zuur stinkende  zooi! in de zalm bv is ook geen vlees te bekennen, alleen gemalen graat, een oog en vocht. ik heb er al van uitgedeeld en er ligt nog steeds in de vriezer omdat ik het helemaal niet zie zitten om ze dit op te voeren. er staat ook geen analyse en ingredienten op vermeld en ik geloof eigenlijk ook niet dat het kompleet is.
Door *Natasja*
#917898
[quote="maddoc"]
helemaal mee eens, ik heb afgelopen najaar zo'n proefpakketje gehad en helaas ook nog een kg zalm erbij genomen. de hond at het idd wel, maar wat een gore, waterige, zuur stinkende  zooi! in de zalm bv is ook geen vlees te bekennen, alleen gemalen graat, een oog en vocht. ik heb er al van uitgedeeld en er ligt nog steeds in de vriezer omdat ik het helemaal niet zie zitten om ze dit op te voeren. er staat ook geen analyse en ingredienten op vermeld en ik geloof eigenlijk ook niet dat het kompleet is.
[/quote]

Dit ben ik absoluut niet met je eens. Ik heb sinds kort HB zalm, omdat mijn honden hele vis niet eten. Ik zie wel degelijk stukken roze zalm in de mix. Ook de geur vind ik gewoon naar vis ruiken, niks niet zuur. Op de site staat vermeld dat de HB zalm 85% vis, en 15% groente bevat.
Door Boefies
#917958
Ik had geloof ik wel 6 dozen in de vriezer liggen.......Allle smaken geprobeerd, alleen de rund werd met veel moeite opgegeten....
Ik kon niemand anders een plezier mee doen, dus alles is in de container belandt.. :-\

Maar ik moet zeggen dat ik er ook niet vrolijk van werd hoe het eruit zag  :ras:. Vooral op je nuchtere maag niet....
Door maddoc
#917979
er wordt hier ook gezegd dat het nu door een andere producent gemaakt wordt, missch is het nu anders van samenstelling dan vorig jaar? want echt, mijn zalm is niets anders dan een gratenprak en de rest is net zo slecht v kwaliteit. maar ik ga het echt niet weer proberen om te zien of het nu verbeterd is.
Door *Ilse
#918217
Oke duidelijk, ik ga een keer de visvariant proberen, de rest houd ik gewoon bij cb en een paar dagen barf!!!
Allen wederom bedankt!!
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#918494
[quote="Jet en Babs"]

Maar ik moet zeggen dat ik er ook niet vrolijk van werd hoe het eruit zag  :ras:. Vooral op je nuchtere maag niet....
[/quote]
ik ken zelf dit voer niet, maar meestal vinden mijn hondjes hoe viezer hoe beter!
Door Shaweca
#918768
[quote="maddoc"]
er wordt hier ook gezegd dat het nu door een andere producent gemaakt wordt, missch is het nu anders van samenstelling dan vorig jaar? want echt, mijn zalm is niets anders dan een gratenprak en de rest is net zo slecht v kwaliteit. maar ik ga het echt niet weer proberen om te zien of het nu verbeterd is.
[/quote]

Hallo,

Haaks Barf heeft inderdaad een andere eigenaar/producent gekregen. Wij hebben het geheel overgenomen. Er zijn nu inderdaad dingen veranderd.

De komkommer en de te vochtrijke groenten zijn eruit gehaald. Ook de groenten die zuur ruiken. Dat is dus waarschijnelijk waar die zure lucht van afkomstig was.

Ook de kruidenmix die eerst toegevoegd werd wordt nu niet meer toegevoegd.

De varianten met maar één "smaak" bevat ook alleen daadwerkelijk die diersoort. In onze paardenvariant zit dus ook alleen maar paard, ook het bot. Dit geldt ook voor de varianten zoals geit, lam, rund, konijn en vis.
Alleen de lam&kip voor de hond is gecombineerd.

Haaks Barf is inderdaad grover gemalen zodat je ziet wat we gebruiken en het ook beter is voor het gebit en niet zo naar binnen wordt geslurpt.

Je kan altijd een afspraak maken om te komen kijken hoe we Haaks Barf maken.

Groetjes,
Het Shaweca Team
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door