Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door connie63
#917113
mijn hond krijgt de diaree als haar eten te grof is zo geef ik haar nog even brokken tot de zak leeg is en daarna wil ik over op smuldier compleet dat is toch heel fijn hoop ik, want als ik heet water over haar brokken gooi want dan is het haast voor gekauwt heeft ze netjes 3 x per dag ontlasting , maar nu heb ik haar vandaag z'n schoen om op te eten van dat buffelhuid is dat geloof ik, nu heeft ze weer de diaree om dat ze hele grove stukken naar binnen werkt (ik wou haar gewoon weer eens verwennen) :-[ niet echt slim van mij dus!!!!!!!

en de 2 de vraag  dat probiotica en okugest  en groeneleem kan je dat te gelijk gebruiken want dan ga ik dat maandag gelijk halen
Door geer
#917125
Nou, eerlijk? Dan denk ik eerder dat ze aan de race is gegaan van die buffelhuidschoen dan van 'grote stukken' op zich. Grote stukken rauw vlees zijn heel anders om te verteren dan grote stukken buffelhuid of andere geconserveerde kauwdingen. Dus die zou ik niet meer geven! ;)
Door connie63
#917131
ja dat snap ik want ze mag ook geen koekjes of zo meer, maar als ze dus gewoon haar dieet brokken krijg die toch ook niet groot zijn, dan gaat het ook niet goed, maar nu gooi ik er heet water overheen, zodat ze zeg maar uit mekaar vallen en dan gaat het wel goed zolang ik geen gekke dingen geef maar als deze zak leeg is ga ik over op smuldier compleet  maar het ging ook even over die produkten

groene leem enz.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#917233
zou die zak met brokken gewoon de deur uitdoen!
Haar lekker op kvv zetten en wedden dat je snel het lek boven heb!
Als ik het zo lees dan ga ze ook aan de rees van die brokken en da's niet zo gek!
Lekker over gaan op het vlees!
ellen
Door Staftime
#917341
Julia had ook bijna altijd diarree in de tijd dat ze nog brokken at.
Maar als ik er blikvoer bij gaf, dan ging het beter.
Ik denk dus dat jouw hond vocht in de voeding mist!
Want als je er water bij doet heeft je hond betere ontlasting, en dat was bij Julia dus met het blikvoer, daar zit vocht in.

In rauw vlees zit veel vocht, en ik vermoed dat jouw hond het daar heel veel beter op gaat doen en van de diarree af komt.
Door ~Joke~
#917360
Buffelhuid wordt met bepaalde chemicalieen geprepareerd, heel veel honden reageren daar verkeerd op.
Gauw stoppen met brokken en op rauw overstappen. Ik zou vanwege de darmklachten zelf eerst energique nr 4 omdat smuldier kompleet, granen bevat. Veel honden verdragen geen granen.
Door connie63
#918263
ik heb nu duck gehaald met rund lever en kip compleet, want energique nr 4 hadden ze niet ze hadden ook niet veel keus dus ik moet nog even verder kijken, en ook hoe dat gaat maar hoeveel mag zei daar niu van hebben ze is ong 20 kilo nu en 5 en een halve maand. ik dacht zelf iets van 600gr per dag graag advies
Door Nynke
#918424
Hoi Connie, je moet ongeveer rekenen per dag 2-3% van het lichaamsgewicht, dus tussen de 400-600 gram, voor een volwassen hond.
Aangezien jouw hond nog in de groei is, zul je nog wat meer moeten voeren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door