Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#91674
Ben net ff lekker wezen shoppen en gelijk ff de diepvries van de supermarkt geplunderd. Ik heb vanalles mee genomen en dat door elkaar in de keukenmachinen gehakt. uuuuh wat zit er ook alweer in???

1 pak zalmfilet.
1 pak koolvisfilet.
1 pak kabeljauwfilet.
Nog een stuk zalmfilet van de visboer. ( had ik nog in de vriezer)
En een blikje tonijnmoot op water.
Verder nog een scheutje balance olie, en een klein beetje knoflook olijfolie.

In zakjes gedaan van ongeveer 300-350 gram. En dan straks nog een zakje groente of fruitprut erbij en Breezer heeft een heerlijk maaltje. Hij heeft net al mogen voorproeven want ik hield een klein beetje over. Dus hup in z´n bak, ff ontdooien. Nou meneer heeft nog 4x z´n bak gecheckt maar hij was echt leeg. Ook moest ie nog ff de bak van de keukenmachine uitlikken toen deze al in het rek van de vaatwasser stond.
Door 202spots
#91689
[quote="Breezer"]
Ben net ff lekker wezen shoppen en gelijk ff de diepvries van de supermarkt geplunderd. Ik heb vanalles mee genomen en dat door elkaar in de keukenmachinen gehakt. uuuuh wat zit er ook alweer in???
1 pak zalmfilet.
1 pak koolvisfilet.
1 pak kabeljauwfilet.
Nog een stuk zalmfilet van de visboer. ( had ik nog in de vriezer)
En een blikje tonijnmoot op water.
Verder nog een scheutje balance olie, en een klein beetje knoflook olijfolie.
[/quote]
Hi Breezer,
Best wel lekker hoor,maar waarom alleen filet ???
Gewoon hele vis MET de GRAAT erbij geven,heeft gelijk de calcium erin.
Door Breezer
#91698
Uuuuh geen idee eigenlijk waarom geen graat. Ik denk omdat ze bij de supermarkt alleen maar filet hadden. Maar in het blikje tonijnmoot zat wel graatjes, dus toch nog iets. De volgende keer zou ik het in de gaten houden.
Door 202spots
#91703
Of gewoon de HELE vissen kopen,met kop staart en alles erop en er aan ;)
Veel honden eten ze graag heel...maar ik maal ze zelf ook hoor,heb opzuigers hier dus de vis word ook gemalen.
Door Breezer
#91709
Ik denk dat Breezer hele visjes nogal eng vind, dus vandaar dat ik alles in kleine stukjes hak met m´n keukenmachine. Een stukje appel gaat nog wel, maar een hele aarbei of een wortel moet ie niet, meneer wil het in stukjes.
Laatst gewijzigd door Breezer op wo 05 mei 2004, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marion
#91779
Tommie eet ook hele sardientjes, ik zou het gewoon eens proberen Breezer, want vis is denk ik niet vergelijkbaar met een stuk wortel hoor ;) De meeste honden vinden vis veeeeeeeel lekkerder dan wortel ;D ook als ie nog heel is ;D
Door Breezer
#93906
Nou het 1e vismaaltje was niet zo´n succes. Of Breezer had geen honger, of er zit toch iets in wat ie niet lekker vindt. De vorige keer had ik zalm, met sardientjes in olie uit blik gemend en dat had ie zo op. Maar dit keer had ie bij de halve bak genoeg. Hij begon ook heel twijfelachtig te eten. Dus we zien het van de week wel weer als meneer het voor de 2e keer krijgt.
Door Lizzy
#93909
[quote="Breezer"]
Nou het 1e vismaaltje was niet zo´n succes. Of Breezer had geen honger, of er zit toch iets in wat ie niet lekker vindt. De vorige keer had ik zalm, met sardientjes in olie uit blik gemend en dat had ie zo op. Maar dit keer had ie bij de halve bak genoeg. Hij begon ook heel twijfelachtig te eten. Dus we zien het van de week wel weer als meneer het voor de 2e keer krijgt.
[/quote]
Wat voor vis was het? Vers? Rauw? Kwam het uit de vriezer?
Door Breezer
#93929
1 pak zalmfilet.
1 pak koolvisfilet.
1 pak kabeljauwfilet.
Nog een stuk zalmfilet van de visboer. ( had ik nog in de vriezer)
En een blikje tonijnmoot op water.
Verder nog een scheutje balance olie, en een klein beetje knoflook olijfolie.

De vis kwam allemaal uit de vriezer, en ik heb het bevroren in kleine stukjes gehakt met de keukenmachine en toen in portie´s ingevroren.
Ik had een dag van te voren het portie uit de vriezer gehaald en in de koelkast laten ontdooien, daarna nog 2 uur van te voren op het aanrecht op kamertemperatuur laten komen, en toen dacht ik smullen maar. Nee dus!
Door Sammy_Shunka
#94044
Hoi!!!

Sammy & Shunka zou ook niet bepaald zot op vis enkel op sardientjes.

Mijn vader heeft een periode in de vismijngewerkt als bijverdienste en ik vroeg op kaubeljauwkoppen mee te brengen maar ze lusten het echt niet. ook heb ik eens van die zeehondjes( ik weet niet niet of dat bij jullie ok zo noemt het zijn geen Zeehonden zoals we die kennen maar een soort kleine haaitjes) gegeven.Maar ook dat lusten ze niet.
Dus geen vis voor mijn woefjes.
Ja zo nu en dan dat Shunka een rotte vis in het bos vindt en er zich dan inrolt. :-X
Door Lizzy
#94050
[quote="Breezer"]
1 pak zalmfilet.
1 pak koolvisfilet.
1 pak kabeljauwfilet.
Nog een stuk zalmfilet van de visboer. ( had ik nog in de vriezer)
En een blikje tonijnmoot op water.
Verder nog een scheutje balance olie, en een klein beetje knoflook olijfolie.

De vis kwam allemaal uit de vriezer, en ik heb het bevroren in kleine stukjes gehakt met de keukenmachine en toen in portie´s ingevroren.
Ik had een dag van te voren het portie uit de vriezer gehaald en in de koelkast laten ontdooien, daarna nog 2 uur van te voren op het aanrecht op kamertemperatuur laten komen, en toen dacht ik smullen maar. Nee dus!
[/quote]

Nah, veel honden vinden vis lekker, maar zeker niet alle honden!! En koolvis en kabeljauw is witvis en veel honden vinden dat al helemaal niet om te eten...

Je kunt proberen of je jouw honden vis kan leren eten, maar dan moet je het wel subtiel aanpakken! Neem eerst een blikje roze zalm. En mengt dit bijv. met wat gepureerde groente en een beetje huttekase ofzo en geef dit een keer als maaltijdje. Als ze dit eten, dan kun je een keer een blikje sardientjes proberen. Olie goed weg laten lopen en desnoods de vis voorzichtig afspoelen. Ook dit weer geven met wat groente en yoghurt ofzo.

Dan probeer je eens een hele/rauwe sardien (met kop en graten en organen). Deze knip je in stukjes en deze meng je weer met groentepuree en huttekase. Als jouw honden DIT ook eten, dan zou je eens een hele/rauwe sardien kunnen geven (buiten!). Als ze dit OOK eten, dan zou je eens wijting kunnen geven (dus met kop en graat), maar je zou deze eerst moeten malen in een gehaktmolen. Meng ook de wijting dan weer met wat groentepuree en huttekase en doe er wat olijfolie bij (wijting smaakt flauw).

Ik zou overigens niet vaker dan 1 maal per week vis geven.

Groetjes, Lizzy
Door Breezer
#94095
Hij is niet vies van vis ofzo. Want z´n allereerste vismaal had ie binnen no-time op. Dat was zalmfilet met sardientjes in olie uit blik. Maar goed het kan zijn dat ie gewoon geen honger had. Van de week probeer ik het gewoon weer, en desnoods gooi ik er nog een half blikje sardientjes in olie door. Dan lust ie het vast wel!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door