Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Nicole*
#915545
Bij de slager in lelystad kun je krabbetjes koken ong 800/900 gr voor 50 cent prijs verschilt per gewicht
de verkoopster zei dat het ook voor honden waren, de botjes zijn aardig hard zijn er mensen die hun honden/katten krabbetjes geven?
Door roefus
#915551
*Nicole* schreef: Bij de slager in lelystad kun je krabbetjes koken ong 800/900 gr voor 50 cent prijs verschilt per gewicht
de verkoopster zei dat het ook voor honden waren, de botjes zijn aardig hard zijn er mensen die hun honden/katten krabbetjes geven?
Is dat niet van een varken?  :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#915555
roefus schreef: Is dat niet van een varken?  :-\
Normaal gesproken wel. Beetje kleine spareribs toch? beetje kaal, leuk voor de soep?
Door Greece
#915789
Angelique schreef: Normaal gesproken wel. Beetje kleine spareribs toch? beetje kaal, leuk voor de soep?
idd, ik vind ze ook heerlijk in de erwtensoep :) maar niet voor honden.
Gebruikersavatar
Door pike
#916058
Hier in de supermarkt verkopen ze LAMSkrabbetjes. Het zijn een soort van hele kleine losse ribjes en er zitten ook reepjes vlees in zo'n pakje. Soms koop ik ze als ze op de datum zijn en afgeprijsd; het vlees haal ik er dan af en die lange smalle botjes gooi ik weg want dat zijn notoire in-een-maal-inslik-botjes.
Door *Nicole*
#916181
Het is inderdaad varkensvlees en ik heb laatst zo'n pak gekocht voor 50 cent haal ik het vlees er af en doe het in een zakje dit zijn misschien 4/5 kleine stukjes vlees, de botjes gooi ik weg
Door roefus
#916719
*Nicole* schreef: Het is inderdaad varkensvlees en ik heb laatst zo'n pak gekocht voor 50 cent haal ik het vlees er af en doe het in een zakje dit zijn misschien 4/5 kleine stukjes vlees, de botjes gooi ik weg
Maar dan geef je dus rauw varkensvlees?
Dat zou ik toch niet doen !!!
De kans is wellicht klein, maar je loopt hiermee risico op Aujeszky...en deze ziekte is dodelijk.
Als ik jou was dan gaf ik geen rauw varkensvlees, het is de moeite niet om dit risico te lopen en dat voor zo'n paar kleine stukjes vlees.
Gebruikersavatar
Door pike
#916788
Varkenskrabbetjes kan je beter zelf opeten! Ik zou het risico met de hond niet nemen ook al is het nog zo klein  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door