Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door @lma
#91592
Nou, sinds bijna 2 weken zit boy volledig op de vers en het gaat uitstekend met hem; hij was het vanaf de fokker natuurlijk gedeeltelijk al gewend, maar kreeg onbeperkt brokken erbij. Nu geef ik hem 3 x per dag 200 gr versvlees. In het begin zeurde hij tussendoor nog wel, kon zijn brokken niet vinden, maar nu geef ik hem 'smo en 'smi tussendoortjes als zalm, sardientjes, appel, komkommer, rauw eitje, yoghurt met wat banaan erdoor etc.
Toch wil ik nu eens een dag zelf wat gaan proberen en dacht zelf aan een pens dag (kan waarschijnlijk morgen een vuile pens halen bij een slachterij in de buurt a € 3,50 de kilo (duur??))
Ik heb inmiddels heel wat menu's etc. doorgespit maar kom er voor boy nog niet helemaal uit :-\. Omdat hij een pup is van 11 weken denk ik dat hij toch meerdere keren op een dag moet eten. Moet ik de pens in 3 stukken van bv. 200gr verdelen en tussendoor een lepel groentemix en wat yoghurt geven of hebben jullie daar heel andere ideeen over. graag jullie reactie
Door laura
#91593
Ik vind t vrij prijzig.
Ik betaal voor schapenpens 1 euro per stuk, dat is ongeveer 1 kilo
Door @lma
#91595
Ja, leek mij ook al niet goedkoop, toch gauw zo'n 8 gulden de kilo, reken nog altijd om... ;D ;D ;D
het is trouwens een runderpens maar dan nog........
Door tieneke
#91596
Kan je net zo goed verpakte pens geven zeg! :o
Wilt die slager binnenkort op een luxe vakantie? ;D
Door @lma
#91618
tieneke schreef: Kan je net zo goed verpakte pens geven zeg! :o
Wilt die slager binnenkort op een luxe vakantie? ;D
lijkt er verdacht veel op... ;D ;D ;D
zal vanavond nog eens even navragen of die prijs klopt, anders mogen ze het zelf houden. Ik ga liever zelf op een luxe vakantie !!! ;)
Door @lma
#91874
Alma schreef: zal vanavond nog eens even navragen of die prijs klopt, anders mogen ze het zelf houden. Ik ga liever zelf op een luxe vakantie !!! ;)
was dus even verkeerd ingelicht, blijkt € 3,50 voor een heel runderpens te zijn, valt nog weer mee ;)
blijf ik nog met de vraag zitten hoeveel ik hem moet geven ??? ???
Door Janet
#92160
Je kunt het gewoon de hoeveelheid van 1 maaltijd laten, zo'n 200 gr in stukjes of aan 1 lap (afhankelijk van wat je zelf wilt). Kijk eerst maar eens hoe het gaat. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door