Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#915057
Ik geef de honden nu sinds vrijdag vleesmix van Herby.
Daar voeg ik natuurlijk nog dingen aan toe omdat het niet compleet is.
Maar sinds gisteren heeft Julia spuitpoep, en Romeo sinds vandaag dunne ontlasting.
Ik heb berekend hoeveel bot ze nodig hebben, dus dat komen ze niet tekort.
Alleen denk ik dat ik een klein foutje heb gemaakt.
Ik heb twee maaltijden achter elkaar zonder bot gegeven, en denk dat ze daardoor nu aan de dunne zijn.
Gisteren avond hebben ze beide een konijnenvoorbeen gekregen.
En ik zag dat Julia nu al wat minder spuitpoep had, er zaten alweer wat hardere stukken tussen.

Kan dit de oorzaak zijn?
Het menu heb ik wel meteen aangepast.
Dus nu is het om en om een maaltijd met en een maaltijd zonder bot geworden.
Door *Natasja*
#915123
Van 2 botloze maaltijden achter elkaar krijgen honden hooguit wat slappere ontlasting, maar volgens mij zeker geen spuitpoep. Ik denk dat ze eerder een virusje hebben opgelopen.
Door Lizzy
#915128
Definieer spuitpoep... Van veel orgaanvlees, vooral dingen als lever: kan de ontlasting behoooorlijk zacht worden.
Door Staftime
#915257
Met spuitpoep bedoel ik echt letterlijk waterige spuitpoep.
Bij Romeo was het alleen maar een beetje minder vast.
Maar Julia had echt spuitpoep.
Gisteren avond heeft ze weer bot gegeten, en vanavond was haar ontlasting weer goed.

Ik denk toch dat het komt door twee maaltijden zonder bot.
Julia is heel gevoelig op haar darmen, en misschien is het de combinatie van nieuwe voeding (andere soorten vlees) en het missen van bot.

Een virusje geloof ik niet, want ze moet niet nodig, ze poept maar één keer tijdens de wandeling, en pas aan het einde en ze heeft verder ook nergens last van.
Als ze ziek was geweest, dan zou ze continu drang hebben en blijven proberen te ontlasten.
Juist omdat ook Romeo wat dunnere ontlasting heeft dan normaal ben ik ervan overtuigd dat het de voeding is.
Bij Julia is het altijd extremer, heeft ze heel haar leven al.
Toen ze nog brokken had, had ze vrijwel nooit vaste ontlasting, altijd vieze dunne glijpoep.
Door star
#915297
Ik zou het toch even in de gaten houden mijn Sky heeft ook nu al 4 dagen spuitpoep, waarvan 2 dagen haar eten niet binnen kunnen houden verder is ze gewoon net zo speels en levendig.
Volgens de dierenarst heerst er een virus.
zelf woon ik in Den Haag maar een vriendin die in Rotterdam woont had het zelfde 3 weken geleden met haar hond zelfde virus (honden of baasjes zijn 3 maanden niet in contact geweest met elkaar)
Door Rick76
#915745
Onze 2 honden hebben het ook. Er heerst een soort buikgriep. Wij wonen ook in Den Haag 
Door Staftime
#915836
Julia's ontlasting is sinds gisteren alweer prima in orde.
Niets meer aan het handje, dus ik denk dat ik toch ga zorgen dat ze om de maaltijd wat bot binnen krijgt.
Door karin.b
#916504
Wij wonen ook in Den-Haag.
Zelf had ik een paar dagen geleden ook een topic "ernstige diarree"
Mijn hond leek ook niet zo ziek en had ook niet de hele dag aandrang, dus zegt dat niets.
Ik ben na een week naar de d.a. gegaan omdat het steeds erger werd.
Prik en anti-biotica meegekregen en de volgende dag ging het gelijk beter met haar.
Ze had gisteren middag weer een normale drol en ik was nog nooit zo blij met ontlasting als nu ;D ;D
Het lag echt niet aan voeding want mijn andere hond had het niet, en ze aten hetzelfde.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd in welke buurt deze mensen wonen of waar ze de honden uitlaten dan.
Eigenlijk wil ik hier ook iets over kwijt.
In Den-Haag zijn steeds minder uitlaatplekken, er wordt ons honden en hondenbezitters steeds meer ruimte afgenomen.
De honden gaan dus veel geconcentreerder op bepaalde plekken komen.
Bij mij in de buurt is een klein uitlaatveldje en daar laat de hele buurt zijn honden uit.
Er kwamen daar teveel zwervers en alcoholisten, en om die te weren werd er maar een hondenuitlaatplek van gemaakt.   Ja,ja :-\
Nu zijn een hoop mensen kwaad in Den-Haag over de hoge hondenbelasting, ongeveer 107,-
voor de eerste hond en en 160,- voor de tweede hond, steeds hoger oplopend.
Tegelijkertijd mogen we steeds minder. :boo:
Duinen mag je niet, zuiderpark is bijna helemaal verboden, haagse bos geloof ik nu ook al.
Strand alleen in de wintermaanden enz.  Uitlaatplekken langs wegen :weep:
Nu hoor ik een hoop mensen mopperend zeggen: ja daag ik ga echt geen poep ruimen, ik betaal er genoeg voor! :argue2:
Toch vindt ik dit ook allemaal heel erg, maar ja als je geen poep ruimt op de uitlaatplekken dan gaan er ook steeds meer honden ziek worden.
En zie ik zat honden lekker aan de diarree zo'n 4x poepen op zo'n hondenveld, dus wil ik daar ook niet meer gaan.
Nu had mijn hond dus toch diarree :o
Eigenlijk hoop ik dat mensen in het belang van hun eigen hond toch maar even ruimen, het is zo gebeurd en de uitlaatplekken blijven dan wat schoner voor de honden.
:bulb:
Door Staftime
#916599
Maar juist die diarree is besmettelijk, en juist dat krijg je niet opgeruimd.
Hoe wil je dat gaan doen dan?
Want het is dunne, waterige drab, dus dan zou je een stukje grasveld moeten uischeppen en weggooien.
Door Rick76
#916786
En nog lastiger om het weg te krijgen van de straat waar wij de honden uitlaten. In het bos laten we ze uiteraard nu helemaal niet uit.

In de straat gooien we iedere keer maar een emmer water met chloor erover heen..
Door karin.b
#917521
Wow, snappen jullie dat ook niet :o Ik vindt zowieso dat je met een hond aan de diarree niet naar een uitlaatveldje moet gaan vanwege het besmettingsgevaar voor meerdere honden.
Ik zou zelf ook geen diarree op kunnen  ruimen natuurlijk tenzij het in eigen tuin is ofzoiets.
Ik bedoel dus NORMALE ontlasting ruimen om juist ziektes zoals diarree te voorkomen.
Voor mensen zijn er ook riolen uitgevonden!
Als wij ook allemaal op straat poepten en plassen zouden er ook ziektes zoals b.v. ernstige diarree
komen.
Zo is het ook met geconcentreerde hondenpoep op veldjes waar veel honden komen.
Hoop dat dit duidelijk is! ;D
Door karin.b
#917770
    GELUKKIG !! :idea:   Zou graag willen dat meerdere mensen dit besef krijgen,
    ook in voordeel van eigen honden.
Door star
#917893
Mijn hond is er gelukkig na 5 dagen vanaf maar die van mjin vriendin had er 2 weken last van.

Het probleem van uitlaten hier is dat het dichtbij zijnde gras strookje is gelijk de uitlaatplek is voor alle buurd honden, omdat mijn honden bijde pups zijn (6.5 maanden en 15 weken) kan ik ze ook niet even in de auto zetten en ergens anders naatoe rijden.
Ook slapen bijde honden in de tuin en zijn dus zindelijk in de tuin daar doen ze dus ook niets.

Ik woon vlak aan een bos maar doordat de meeste honden hier (helaas) nooit of alleen in het weekend in het bos worden uitgelaten, maakt iedereen gebruik van het grasveld, ziektes zijn dus snel overgebracht.

Ik heb wel iedere keer een emmer water met kennelreiniger meegenomen om er over heen te gooien, maar lang niet iedereen doet dat natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door pike
#917953
[quote="star"]
Mijn hond is er gelukkig na 5 dagen vanaf maar die van mjin vriendin had er 2 weken last van.

Het probleem van uitlaten hier is dat het dichtbij zijnde gras strookje is gelijk de uitlaatplek is voor alle buurd honden, omdat mijn honden bijde pups zijn (6.5 maanden en 15 weken) kan ik ze ook niet even in de auto zetten en ergens anders naatoe rijden.
Ook slapen bijde honden in de tuin en zijn dus zindelijk in de tuin daar doen ze dus ook niets.

Ik woon vlak aan een bos maar doordat de meeste honden hier (helaas) nooit of alleen in het weekend in het bos worden uitgelaten, maakt iedereen gebruik van het grasveld, ziektes zijn dus snel overgebracht.

Ik heb wel iedere keer een emmer water met kennelreiniger meegenomen om er over heen te gooien, maar lang niet iedereen doet dat natuurlijk.


[/quote]
en waarom zou dat niet kunnen  ???, hier gaat een pup gelijk met 8 weken met de auto mee naar van alles en nog wat..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door