Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#915363
Hoi

Ik geef al jaren kvv en een paar dagen in de week stel ik zelf samen.
Nu heb ik een lekkere grote vriezer gekocht en sinds een week krijgen ze alleen barf.
Klopt het dat ze grotere hoeveelheden nodig hebben van barf dan van kvv.
Ze hebben meer honger terwijl ze eigenlijk een voller gevoel zouden moeten hebben toch.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Red_Hunter
#915371
Ik kan je niet helpen want ik zit met dezelfde vraag.
Ik heb het idee sinds ik half barf half kvv geef dat ze wat afvallen.
Dus ik vroeg mij ook af of ze van barf meer nodig hadden.

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#915380
Hier was tegendeel waar. Ze hebben minder nodig om op gewicht te blijven.... Misschien moet het lichaam even omschakelen. Dit is toch echt heel anders voeren. Voer je veel gemalen dingen of echt alles in stukken?
Door Chubby
#915389
Ik heb ook het idee dat KVV sneller verteerd dan vers en dat Simba dus sneller honger heeft als ze KVV krijgt..
Gebruikersavatar
Door Nitus
#915403
Gitte is op dezelfde hoeveelheid gebleven na de overstap van kvv op BARF. Geef je ook groentemix? Misschien dat jij meer groentes geeft als er in de kvv zat en misschien minder vet vlees gebruikt?
Door **Jillaroo**
#915415
Die van mij zijn juist zwaarder geworden en ben ik echt gaan minderen met de KVV. Quin is zo op het oog nu weer op zijn normale gewicht maar Jill zit, zeg maar, nog steeds op haar wintergewicht. Ze is altijd in de winter wat dikker dan in het voorjaar ( minder beweging en zo) maar ze is echt nu een klein australisch varkentje.

Nu moet ik ook zeggen dat ze nooit wat laat liggen, Quin is sneller verzadigd en die laat dan ook een restant liggen, Jill niet die eet gewoon door en aast dan op het restant van Quin.
Gebruikersavatar
Door pike
#915460
Pike kreeg hier in het begin ook meer van Barf dan van KVV, maar na een half jaar ongeveer begon hij ineens aan te komen. In het begin at hij ook veel kip en mager rundvlees, later kwam daar het vettere lams- en geitevlees bij. Het scheelt hier enorm of ik mager of vet vlees geef.
Door Fynn
#915471
Lizzy schreef: Hier was tegendeel waar. Ze hebben minder nodig om op gewicht te blijven.... Misschien moet het lichaam even omschakelen. Dit is toch echt heel anders voeren. Voer je veel gemalen dingen of echt alles in stukken?
Hoi Lizzy
Ik voer karkassen en spiervlees en af en toe een mix van Herby.
Ik denk dat ze misschien moeten wennen.

Groetjes Rian
Door Fynn
#915476
pallas schreef: Het kan zijn dat je minder vet % voert als je barf geeft. Sommige kvv's zijn vrij vet.
Ik voerde eerst smuldier pens compleet en vleescompleet.
Nu geef ik kip,eend,konijn,haaskarkassen  en pens en organen,herttevlees.

Groetjes Rian
Door pallas
#915494
Fynn schreef: Ik voerde eerst smuldier pens compleet en vleescompleet.
Nu geef ik kip,eend,konijn,haaskarkassen  en pens en organen,herttevlees.

Groetjes Rian
eend en pens kunnen wel vet zijn, de rest is erg  mooi en mager bij Herby. Ik dnk dat je per saldo dus wel magerder bent gaan voeren ;)
Door roefus
#915505
Denk inderdaad dat barf heel verschillend kan zijn qua energie.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#915635
roefus schreef: Denk inderdaad dat barf heel verschillend kan zijn qua energie.
dat vind ik het mooi ervan, je kan een maaltijd zo samenstellen dat het mager is of juist niet.
Verder krijgen mijn jongens van kvv en barf dezelfde hoeveelheid.
ellen
Door jon
#915650
Lhaki krijgt van kvv (afhankelijk van welke) 150 tot 200 gram per dag. Van barf krijgt ie 200 tot 250 gram per dag. Hij blijft met barf mooi op gewicht en ik heb de gelegenheid een beetje te spelen met wat en hoeveel ik hem geef. Ik blij en Lhaki ook want die heeft liever meer dan minder :)
Door Greece
#915778
Nadat ik over ben gegaan op half KVV en half BARF moet ik ook meer voeren. Eerst was het 2x daag 300 gr KVV en nu is het 1x daags 300 gr KVV en 1x 400gr BARF. Reken ik de groenten, de yoghurt en het eventuele ei niet eens mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door