Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#91528
Misschien voor jullie een hele domme vraag, maar waarmee kan ik het beste groentes pureren? Mijn vriend kookt altijd dus ik ben echt een oen in de keuken. Alleen het voeren van de honden mag ik doen (sinds 6 weken krijgen ze volledig vers, nl. Carnibest).
Mijn bedoeling is om straks af en toe een dag zelf samen te stellen, en aangezien Gitte iet wat aan de zware kant is wil ik de groentemix als vulling gebruiken.
Aangezien wij geen enkele keukenmachine bezitten (ook geen mixer), wil ik graag van jullie weten wat ik dan het beste aan kan schaffen om groentes te gaan pureren.
Door laura
#91530
Wij doen het met een staafmixer bij gebrek aan beter. Volgens mij vinden anderen het ideaal, maar ik vindt het niet je van het.

Als je harde stukken hebt, zoals bloemkool wil de staafmixer er niet door!

Misschien hebben anderen een betere optie??
Ik ben benieuwd.

Is trouwens zo'n babymaal ding niet iets? Daar had ik het laatst mijn mams over. Zo'n groot ding met een slinger eraan waar je de voeding van de baby mee kunt pureren. Mijn ouders malen de appelmoes er tegenwoordig mee.
Door Janet
#91531
Ik heb zo'n minikeukenmachientje gekocht om te mixen. Zo'n ding met losse componenten. Maar met een goede staafmixer en mengbeker kom je, wat groenten betreft, ook al een heel eind. De harde groenten als bloemkoolstronken kun je van te voren natuurlijk best wat kleiner snijden.
Door laura
#91533
tja, ik denk dat je wel moet zorgen dat je er een beker bijhebt. Wij doen het in een beker die er misschien niet helemaal voor geschikt is, maar een bij een grote bak zit te hele keuken er gegarandeerd onder :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#91538
Als je toch iets moet gaan kopen, dan zou ik voor ene keukenmachine kiezen en de staafmixer laten voor wat die is.
Als je rauwe groenten moet pureren en dan met name bloemkool/worteltjes enz. dan red je dat echt niet fatsoenlijk met een staafmixer (die daar ook niet voor gemaakt is).
Een blender is ook zwaar uien, leuk voor fruit, niet voor groenten.
Door Sjakie
#91549
Tja.... je kan natuurlijk ook gewoon een staafmixer nemen maar dan wel met een beker erbij (jawel die bestaan) maar ik ga toch echt voor de echte keukenmachine hoor!!!!! :P :P :P
Door Lizzy
#91550
Ik heb met de blender van Kitchen Aid (duur!) redelijk goede ervaring, ook met harde groentes. Je moet er wel yoghurt of een ei bij gooien om de machine de groentes goed te laten pureren.

Omdat ik natuurlijk drie honden heb, waarvan 2 Dalmaten (die veel groentes moeten eten) heb ik geinvesteerd in een echte sap-pers. Onbetaalbaar qua prijs maar ook onbetaalbaar in gebruikersgemak! Het is een FANTASTISCH apparaat en ik vind 'm z'n geld meer dan waard. Het is deze sap-pers, de Champion Juicer:

Afbeelding

Deze kost (schrik niet) 449 euro (hier te koop: http://www.antenna.nl/~natmolen/NM/nl/dept_7.html)

Overigens scheid de machine sap en pulp maar ik gooi deze natuurlijk bij elkaar (ik zet er een lange bak onder waar sap en pulp in terecht komt).

Overigens heb ik ook diverse andere sap-centrifuges gehad maar deze waren allemaal 10 keer niks vergeleken bij deze machine. De meeste hadden moeite met zachte groentes (zoals waterkers). Wortelsap of appelsap maken was geen probleem, maar waterkers, peterselie en dergelijke persen: lukte voor geen meter. De blender werkte dus beter dan de sap-centrifuges die ik gehad heb.

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door Nitus
#91564
Bedankt voor de tips :), die machine van Lizzy vind ik wel super zeg, maar ik vrees dat ik daar niet mee aan hoef te komen thuis. Dan riskeer ik een echtelijke crisis. We gaan denk ik maar eens kijken voor een keukenmachine.
Door Lizzy
#91568
Nitus schreef: Bedankt voor de tips :), die machine van Lizzy vind ik wel super zeg, maar ik vrees dat ik daar niet mee aan hoef te komen thuis. Dan riskeer ik een echtelijke crisis. We gaan denk ik maar eens kijken voor een keukenmachine.
Nou, dat probleem had ik hier ook hoor..... En toen heb ik gewoon Leo een paar weken de groentemix laten maken voor drie honden. Toen hij het op een gegeven moment geen leuke klus meer vond en begon te sputteren dat hij het voor drie weken wilde maken en dan in wilde vriezen, toen zei ik "dat kan niet, want je kunt yoghurt niet invriezen". Toen vroeg hij of er geen machines waren die konden pureren zonder dat er yoghurt bij hoefde. En 1 nano-seconde later stak ik hem de folder van de Champion Juicer onder zijn neus ;D. En gelukkig had ik net mijn vakantie-geld gekregen en gaan wij toch nooit op vakantie (ook vanwege de honden ;D). Dus zo is het gekomen!

Mocht je trouwens binnenkort naar Amerika gaan: ze zijn daar de helft goedkoper >:(
Gebruikersavatar
Door Nitus
#91583
Lizzy schreef:
Nou, dat probleem had ik hier ook hoor..... En toen heb ik gewoon Leo een paar weken de groentemix laten maken voor drie honden. Toen hij het op een gegeven moment geen leuke klus meer vond en begon te sputteren dat hij het voor drie weken wilde maken en dan in wilde vriezen, toen zei ik "dat kan niet, want je kunt yoghurt niet invriezen". Toen vroeg hij of er geen machines waren die konden pureren zonder dat er yoghurt bij hoefde. En 1 nano-seconde later stak ik hem de folder van de Champion Juicer onder zijn neus ;D. En gelukkig had ik net mijn vakantie-geld gekregen en gaan wij toch nooit op vakantie (ook vanwege de honden ;D). Dus zo is het gekomen!

Mocht je trouwens binnenkort naar Amerika gaan: ze zijn daar de helft goedkoper >:(
Heel geslepen Lizzy ;) ;D, maar die truck gaat hier dus (nog?) niet lukken. Mijn vriend vind het al overdreven genoeg dat we KVV voeren. Toen ik gisteren opperde om eens een dagje zelf te gaan samenstellen en hij per ongeluk de prijzen van botten en vlees e.d. zag begon hij alweer te briesen of ik wel goed bij m'n hoofd was.
Pfff, ik moet gewoon nog even geduld met hem hebben, hij draait wel bij. In de tussentijd zorg ik ervoor dat hij geen prijslijsten te zien krijgt.
Wij gaan ook nooit op vakantie, en ons vakantiegeld hebben we dus al gedeeltelijk aan een grote vriezer besteed. Hij wil dus wel, maar niet te veel in één keer. Tja hij leest ook nooit op BP, want daardoor word ik nou zo enthousiast.
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 05 mei 2004, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door laura
#91587
pffffff, die kerel hier is net zo!!!!

Eerst van aldibrokken :-[ naar brokken die 2 keer zo duur waren. Vervolgens naar vobrabrokken die nog iets duurder waren en vervolgens naar BARF.
Wij geven bewust geen KVV, omdat dat in ons geval duurder is!
De vriezer stond er gelukkig al. Er kunnen nu alleen iets minder spareribs in voor meneer :P

Ach, hij ziet ook wat een lol de hond heeft.

Een hele kip bij bv de aldi is niet duurder als KVV.
Misschien een idee om mee te beginnen??
Laatst gewijzigd door laura op wo 05 mei 2004, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#91589
De machine van Lizzy is schitterend wel duur maar zeker de moeite waard.
De honden hebben pas geleden een vriezer gekregen nu zijn wij weer aan de beurt.
Door Lizzy
#91620
Ik vind het ook erg te gek hoor, zo'n duur apparaat... Maar ja, ik maal 1 maal per twee weken meer dan 6 kilo (!!!) groente voor mijn honden.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 05 mei 2004, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#91628
laura schreef: pffffff, die kerel hier is net zo!!!!

Eerst van aldibrokken :-[ naar brokken die 2 keer zo duur waren. Vervolgens naar vobrabrokken die nog iets duurder waren en vervolgens naar BARF.
Wij geven bewust geen KVV, omdat dat in ons geval duurder is!
De vriezer stond er gelukkig al. Er kunnen nu alleen iets minder spareribs in voor meneer :P

Ach, hij ziet ook wat een lol de hond heeft.

Een hele kip bij bv de aldi is niet duurder als KVV.
Misschien een idee om mee te beginnen??
Ik begin eerst met kippennekken, dat mocht dan nog wel van de baas :P, met pens en dan evt. een groentenmix. Maar in omgekeerde volgorde ;). Dus eerst de pens en dan de kippennekken. Gaat dat allemaal goed dan durf ik de kippen van de aldi ook wel aan. Maar ik moet er nu zeker voor zorgen dat er hier geen ongelukken gebeuren.
Maar bedankt voor de tip!
Door @lma
#91633
wat zijn die mannen allemaal zuinig he?? Ik heb hier ook zo een rond lopen (boer van beroep, zegt helemaal genoeg denk ik ;D ;D)
roept ook steeds dat onze vorige hond op brokken en diner toch ook 14 jaar is geworden, leest hier ook geen letter op barfplaats, vindt het allemaal maar onzin, maar laat mij wel mijn gang gaan zolang het dus niet te veel gaat kosten ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door