Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Babe
#914960
Ik ben net bij de slachter geweest.
En nu moet ik het vlees dus in porties gaan verdelen.

ik heb al een handschoen aangetrokken, want ik had opeens iets engs ruws in mijn handen...na nadere inspectie, een tong :yucky:

Moet ik het vlees echter in brokken snijden? Of toch proberen het zoveel mogelijk in 1 stuk te laten?
Door Babe
#914969
Ik voerde Babe net een reep wang, maar dat slikte ze in 1 keer af. Lekker vind ze het dus wel.
Maar ik geloof dat ze misschien beter dan toch het vlees in brokken kan krijgen, want ik ben bang dat ze ook grotere stukken vlees zo afslikt.
Door dorinekok
#914982
je moet doen wat voor jouw gevoel het beste werkt. Ik weet niet hoe groot jouw hond is. Dat kan er ook nog wel eens mee te maken hebben. Zelf snij ik vlees bijna altijd in redelijk hapklare brokken maar dat is een keus. Er zijn hier ook zat mensen die enorme lappen vlees of pens ineens geven.
Door Babe
#914997
Hehe, eindelijk..klaar! Zeker een uur staan snijden en knippen.

We hebben een Bullterrier van 27 kg.
Ik heb nog een reep geprobeerd, een taai stuk wang, maar ook nu weer...hap slik weg.
Ik moet er niet aan denken als ik er een brok van 3 ons neerleg dat die in 1 keer naar binnen glijdt :o.

Ik meende dat scheur- en trekwerk beter is voor het gebit, maar als ze het in 1 keer afslikt heeft het nog geen nut voor het gebit :P.
Door Mevroi Kruim
#915002
Bullterriers zijn beruchte schrokkers  ;D Als je die wilt leren kauwen moet je echt met grote stukken aan komen. Dus lappen van een kilo of 5. Hele runderpenzen zijn daar geschikt voor, die wegen een kilo of 10, dat krijgt zelfs een bullterrier niet in 1x naar binnen.
Drie ons in 1x is geen probleem hoor, de maag doet het werk. Maar voor het gebit heeft dat idd niet veel zin.
Door Babe
#915003
Was trouwens best goedkoop!

Ik heb € 10 betaald voor 13 kg runderkopvlees, 2,5 kg paardenwang/lip/tong en 3,5 kg paardenhart. Dus iets meer dan € 0,53 per kg gemiddeld.

Normaal gesproken kost het runderkopvlees € 0,75 en een hart € 5,00, maar het was een hart van vorige week, dus dat zal wel weggemoeten en het runderkopvlees zijn ingevroren zakken van ca. 1 kg. Dat wordt niet afgewogen. Ik vroeg dus 10 kg en kreeg er 13.
Door Babe
#915399
Zuid-Limburg :)

Bij een slachterij, waar ze ook nog een winkeltje bij hebben.
Echt zo'n dorps gebeuren :D
Door laura86
#915569
Das zeker niet duur!

Ik heb het vlees wat ik geef eerst in grote stukken gelaten, maar de volgende keer maak ik er hapklare brokken van. Bo schrokt het toch in één keer naar binnen. Hij probeert even te kauwen maar als het te lang duurt slikt hij het zo door. Dan kan ik het dus net zo goed in stukken snijden (lijkt mij), dat is voor mijn gevoel wat veiliger.
Door Lesley
#915698
Kruimel schreef: Bullterriers zijn beruchte schrokkers  ;D Als je die wilt leren kauwen moet je echt met grote stukken aan komen. Dus lappen van een kilo of 5. Hele runderpenzen zijn daar geschikt voor, die wegen een kilo of 10, dat krijgt zelfs een bullterrier niet in 1x naar binnen.
Drie ons in 1x is geen probleem hoor, de maag doet het werk. Maar voor het gebit heeft dat idd niet veel zin.
Mijn Bullterrier is geen beruchte schrokker  ;D zij was 4 maandjes oud dat ze begon met rauw vlees,en ik heb haar echt geleert om te kauwen  :D en daar heb ik nu profijt van  ;D
Laatst gewijzigd door Lesley op do 14 feb 2008, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door