Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door poesiemauw
#91477
ik kan hier in de buurt bijna niet aan verschillende vleesoorten komen.hoeveel afwisseling geven jullie?als ik 3 verschillende vleessoorten voer is dat dan genoeg?(rundersoepvlees/kip/kalkoen).voorlopig is dit even het enige wat ik kan voeren aangezien ik eerst een grotere vriezer moet kopen.dan kan ik namelijk het vlees online gaan bestellen.
Gebruikersavatar
Door chooky
#91485
Je zou eventueel nog een keer per week verse (of blik) vis kunnen geven, en af en toe een rauw ei. Dan heb je toch weer twee andere eiwitbronnen erbij.
Ikzelf geef rundvlees, paardenvlees, lamsvlees, geitevlees (als ik eraan kan komen), konijn (heel), kip, soms kalkoen, soms vis.
Door Marion
#91506
Ik geef rund, kalkoen, kip, schaap, lam, kalf, kwartel en 1 keer per week vis (sardientje). Binnenkort hoop ik ook geit en konijn te kunnen geven. Ik denk hoe meer afwisseling hoe beter het is.
Je kunt ook als je een ambachtelijke of zelfslachtende slager in de buurt heb een paar keer per week restvlees gaan vragen, dit krijg je gratis mee en kun je in net zulke kleine hoeveelheden vragen als je zelf wil!
Door Lizzy
#91509
poesiemauw schreef: ik kan hier in de buurt bijna niet aan verschillende vleesoorten komen.hoeveel afwisseling geven jullie?als ik 3 verschillende vleessoorten voer is dat dan genoeg?(rundersoepvlees/kip/kalkoen).voorlopig is dit even het enige wat ik kan voeren aangezien ik eerst een grotere vriezer moet kopen.dan kan ik namelijk het vlees online gaan bestellen.
Kun je dat mogelijkerwijs nog uitbreiden met bijv. Rodi pens of Rodi Lamshart? En inderdaad rauw ei en wat zuivel en bijv. vis, dan kom je al een heel end en in de tussentijd kun je op zoek naar meer! En, misschien een goed idee om de groentes zoveel mogelijk af te wisselen (en veel verschillende soorten te geven).
Door poesiemauw
#91823
yalla schreef: Bij mij krijgen ze alleen maar rund. Saai hè?
hoe dat zo?dat is toch veel te weing afwisseling?geef je dit als komplete voeding en waar vul je dat dan mee aan?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door