Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#914277
Ik heb gisteren bij de Bas twee diepvries kippen gekocht.
Er stond bij: braadkuiken.
Weegt ongeveer 1200gr per stuk.
Nu eten mijn honden maar 1kg per dag met z'n tweetjes.
Als ik zo'n kip in tweeën hak, kan ik die dan gewoon geven aan ze?
Of zijn er bepaalde stukken die te hard zijn voor ze, en die ik nog even extra kapot moet slaan (zoals de poten)?

Ik heb per kip 2.40 betaald, vond ik persoonlijk niet zo duur.
Ik moest wel lachen om het gezicht van die verkoper toen ik vroeg hoe duur het was (stond er niet bij) en hij de prijs noemde.
Want ik zei: oh, das niet duur! Ja, het is voor de honden!
Mijn vriend stond naast me en schoot in de lach, want die jongen trok een heel vreemd gezicht hahaha  ;D
Door Anthraciet
#914282
Ik koop regelmatig een heel braadkuiken voor de honden en die mep ik inderdaad in 2 stukken.
Als jouw honden gewend zijn om botten te eten, kan je gewoon zo'n stuk geven, de mijne vinden het geweldig 8)

Controleer wel even of er zo'n zakje met ingewanden in gestopt zit, mijn vriend heeft het de vorige keer mee doormidden gehakt ;D
Door conleeuw
#914286
zo geven.... ik heb wel eens heel zo'n kuiken gegeven.... braadkuiken is iets anders dan soepkip (die zijn iets harder van bot) als je het heel geef, vergeet dan niet het zakje met ingewanden eerst uit het kip te halen en van plastiek te ontdoen :-\ ;D ;D ('t is soms moeilijk om uit de bek van de hond te bevrijden als ze het eenmaal te pakken hebben ;D)
Door Chubby
#914302
Hier eten de katten er een weekend van, zo'n braadkuiken gaat in 2 dagen praktisch schoon op incl de bijverpakte orgaantjes..

Als mijn katten alles wegkrijgen, denk ik dat jouw honden er ook niet zo'n moeite mee zullen hebben  ;)
Door Chaos
#914331
Ja hoor, prima zachte botten zijn het. Ook de poten. Denk dat ze echt jong zijn. Ik laat ze ontdooien, haal het zakje met ingewanden er uit en knip de kip doormidden met wild/gevogelteschaar. Snoeischaar kan ook. Het knipt heel erg makkelijk.
Ingewanden worden netjes verdeeld tussen m'n twee honden.
Door Staftime
#914449
Oooh, dus de organen zitten er zelfs nog bij!
Dat is geweldig zeg!

Ik denk dat ik de poten wel even een beetje kapot sla voor de zekerheid.
Ze eten al wel enige tijd kipkarkassen en nekken, en ook ééndenkarkas is goed bevallen, maar ik ben voorzichtig.
Ik geef ze dan gewoon beide een halve, dan hebben ze voor een hele dag genoeg gegeten vermoed ik.
Aangezien zo'n kip 1200 gr weegt, en ze normaal met z'n tweetjes dus maar een kilo per dag weg werken.

Als het bevalt ga ik ze vaker halen, want echt duur vind ik dit niet.
Door roefus
#914477
Staftime schreef: In principe is het nog compleet ook toch?
Want het is vlees, bot en orgaan.
ja, kun je als compleet zien.
Door Staftime
#914502
Ideaal dus om af en toe als maaltijd te geven.
Ik wil meer van dit soort dingen tegen komen in de supermarkt!
Door Happy Tail
#914742
bij de Lidl zijn ook goede braadkippen in de vriezer te vinden, geloog 1.60 per kippie van 1.2 kg. Ook hierin zitten wat ingewanden verstopt.
Gebruikersavatar
Door pike
#914758
Ze krijgen hier ook wel eens een enkele keer elk een half diepvriesbraadhaantje, daar hebben ze geen problemen mee. En voor hun is het dan een extra grote maaltijd. Maar die braadhaantjes van mij hebben altijd maar een karige inhoud in het zakje: een stukje van de lever, het hartje en een ieniemienie nekje!
Door *wendy*
#915015
Ik haal ook wel eens bij de Aldi of de Lidl en vaak zitten de orgaantjes in een zakje in de kip gepropt. Ik heb alleen schijnbaar het juiste gevoel om altijd net de kippen zonder orgaantjes eruit te pikken. Heb er altijd 2 nodig waarvan er standaard altijd 1 zonder orgaantjes is.  >:(
Door Staftime
#915053
Dus bij de Lidl zijn ze nog goedkoper.
Dan ga ik daar binnenkort eens even kijken, want dat scheelt aardig wat zo te horen.
Door flin
#915064
Staftime schreef: Dus bij de Lidl zijn ze nog goedkoper.
hier haal 'k de haantjes ook regelmatig bij de Lidl; 2.30 euri 1200 gram, mèt zakje met nek, nier of maag ? , levertje

hier hadden ze ook nog hele gans in de vriezer, voor 5.60 euri de kg....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door