Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Boefies
#914114
Zucht......Babs eet geen Rodi meer. Geen enkele smaak ervan.... :-\
Ze wil alleen nog AHV..... Ze slaat nu gerust alle maaltijden van Rodi over totdat er na een paar dagen weer een dagje AHV komt.

Dit flikt ze vaker. Ze eet het merk dan echt niet meer na een tijdje.

Maar omdat ze een algehele gevogelte allergie heeft heb ik bijna geen keus in andere merken.
Want de meeste gebruiken kippenvlees en kippenbotten (als calcium bron) in hun produkten.
En mevrouw wil ook niet al te grof gemalen KVV, want dat kost haar teveel moeite  :-\.

Nu zag ik de website van Tolerant Petfood. Alleen dat is bijna ergens verkrijgbaar....

Weet iemand nog een merk die vrij is van gevogelte en kippenbotten?

Het lijst vermeld hier om Barfplaats ben ik al afgeweest...

Groetjes,

Jet
Gebruikersavatar
Door Angelique
#914122
En wat is er dan mis met AHV? 
Smuldier rund zal ook wel geen kip bevatten, maar dat zou je dan voor de zekerheid even de fabrikant moeten vragen.

Tolerant is dacht ik game over hoorde ik laatst.
Door Boefies
#914143
Omdat het zo'n muts  is krijgt ze elke dag een andere smaak. Want op maar 1 smaak is ze al helemaal zo uitgekeken.
Dus nu krijgt ze Rodi Pens&Schapenvet, Pens&Lamshart, Rund&Lamshart, Lam&Rijst (Rund en groenten komt er al helamaal niet in!) en dan 1 dag AHV. En af en toe een dagje vis.

Maar als ik haar nou elke dag AHV geef, is ze daar binnenkort ook weer op uitgekeken... :-[
Door oebaya
#914264
Als ik jou was, dan zou ik gewoon eens niet op dat voedsel weigeren in gaan. Niet eten, oké, dan niet. Er zijn weinig honden die uiteindelijk geen eieren voor hun geld kiezen en eten wat ze wordt voorgezet.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#914432
hoe vaak per dag geef je ze te eten?
Ik gaf voorheen 2 keer per dag een maaltijd, toen begon de jongste ook te miepen en nu ik dat heb terug gebracht naar 1 keer per dag eet hij keurig alles op!
ellen
Door roefus
#914479
[quote="oebaya"]
Als ik jou was, dan zou ik gewoon eens niet op dat voedsel weigeren in gaan. Niet eten, oké, dan niet. Er zijn weinig honden die uiteindelijk geen eieren voor hun geld kiezen en eten wat ze wordt voorgezet.
gr.
Nicolette

[/quote]

helemaal mee eens.
Door cathrien
#914562
[quote="oebaya"]
Als ik jou was, dan zou ik gewoon eens niet op dat voedsel weigeren in gaan. Niet eten, oké, dan niet. Er zijn weinig honden die uiteindelijk geen eieren voor hun geld kiezen en eten wat ze wordt voorgezet.
gr.
Nicolette

Dit is ook mijn mening na 20 minuten het eten niet op. Bak weg. [/quote]
Door Jojo
#914957
Van Haaksbarf de lam, geit, rund, zalm (en hele dure!) wild versie zijn allemaal zonder kip. En dan heb je ook nog de carnibest eend! Doe je nog een dagje spiervlees, dagje lamsribben, konijnepootjes oid. enzenz. Afwisseling genoeg voor de kieskeurige en kipintolerante hond?! :)
Door Boefies
#915033
Haaksbarf heb ik al eens uitgeprobeerd (alle varianten) en dat is voor mevrouw te grof. Ze vond het niet lekker....behalve de rund at ze met moeite wel op. 

Carnibest vind ik ook een goed product, maar daar zit overal kip/eend in. Behalve de Rund Light, maar daar krijgt ze weer dunne ontlasting van.

Ze heeft een algehele gevogelte allergie. Dus ook geen eend, kalkoen etc. (die at ze eerst ook).

Zalm wil ze ook niet....

Maar ik moet zeggen dat ze gister wel 2 maaltijden Rodi Pens&hart heeft gegeten. En vandaag AHV, maar die eet ze altijd, zelfs al is ze loops of ziek.

Dus hopenlijk heeft ze het inderdaad weer opgegeven en eet ze voortaan weer netjes haar Rodi....
Door Boefies
#916636
Volgens mij heeft Babs nu door dat ze geen kauwstaafje krijgt als niet haar voer opeet.
Normaal gesproken krijgt ze direct na haar eten een (buffelhuid) kauwstaafje om haar tanden schoon te houden en voor een betere vertering van haar voedsel omdat ze door blijft kauwen.

Het is 2 weken een gevecht geweest, niet eten, maar wel voor de voorraadkast dansen en piepen voor een kauwstaafje. En wij maar zeggen, nee eerst voer opeten....
Toen probeerde ze het soms met 1 hapje en dan weer trots naar de voorraadkast. Tot het irritante aan toe! >:(

Gister probeerde ze het weer, maar met de woorden en schuddend "nee geen botje", wijzend "eerst eten". At ze een paar happen, ging toen gekke geluiden maken, weer nee geen botje eerst eten, toen at ze alles op en rende trots als een speer naar de voorraadkast!

Dus hopenlijk motiveert haar dit om haar bakje leeg te eten! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door