Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tiny
#905391
Omdat Tessa tegen haar entingen aanloopt heb ik mijn DA gevraagd of hij ook titert.
Hij kwam met de volgende respons:

Vaccicheck kunnen wij bestellen, maar eerst willen we graag de
betrouwbaarheid van deze serologische test bevestigd zien.

Daartoe zullen we contact opnemen met Dr. Egberink, viroloog van de fac.
Diergeneeskunde te Utrecht.
Na zijn reactie neem ik weer contact met u op.

Ik ben wel heeeeel benieuwd.
Door tiny
#909569
Dit kwam er als antwoord:

De wetenschappelijke info over Vaccicheck hebben wij inmiddels opgevraagd,
ontvangen en doorgenomen.

Voorlopig heb ik nog bedenkingen v.w.b. de voorspellende waarde: je krijgt
wel een beeld van de huidige beschermingsgraad, maar dat zegt onvoldoende
over de bescherming bijv. 2 maanden na die test.

Dr. Egberink (viroloog diergeneeskunde) heeft nog niet teruggebeld, maar
ik heb het secretariaat vanmiddag nogmaals gebeld om hem er aan te
herinneren.

We wachten dus nog even af!

Ik ook dus!
Ik wil alleen de juiste titerwaarden nog even opzoeken alhier. Dan weet ik wanneer er wel en wanneer er niet geent gaat worden.
Gebruikersavatar
Door Dian
#913323
~Joke~ schreef: Vreemd hoe zou in 2 maanden tijd de juiste bescherming in het bloed verdwenen kunnen zijn?
als dat dus zo is, dan zou dat dus ook met wel enten het geval kunnen zijn. Of zie ik dat verkeerd?
Door maddoc
#914104
Onderstaande bericht kreeg ik dit weekend via de mail binnen,



Vandaag Mevr. Chantal Veehof van Puur Natuur op bezoek gehad. Meteen Vaccicheck titerbepaling met haar willen bespreken.
Ze was er niet blij mee. Immers in de laatste week heeft Herman Egberink de voorlopig teleurstellende testresultaten aan Puur Natuur meegedeeld. Later ben ik teruggebeld door de dierenarts van Puur Natuur.
Er zijn bij 108 honden, met een verschillende entstatus, vergelijkingen gemaakt tussen de Vaccicheck en ELISA- en/of SN-testen.De vaccicheck wordt afgelezen aan de hand van de kleurintensiteit van stipjes.
Er was sprake van een laag aantal vals negatieve uitslagen. 98% van de negatieve titers was ook negatief bij de door Egberink gedane testen.
Echter de valspositieve testen vielen te hoog uit. Er is derhalve door Egberink c.s. een te hoge mate van onbetrouwbaarheid ontdekt waardoor Puur Natuur besloten heeft voorlopig even pas op de plaats te maken.
Volgende week word ik weer gebeld door collega Ooms van Puur Natuur, wordt vervolgd?





__________ NOD32 2857 (20080207) Information __________

This message was checked by NOD32 antivirus system.
http://www.eset.com
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#914631
Hmm, dat is minder.
Je zou toch verwachten dat als zo'n test op de markt is gekomen, dat hij al uitgebreid onderzocht is.
Ik ben alleen wel benieuwd hoe hoog het aantal vals positieve uitslagen was!
Door Rosita
#914674
Jammer van de aantallen vals positieven, begrijpelijk dat ze pas op de plaats maken. Mijn volgende pup wil ik laten titeren met 9 wk en 12 wk, maar stel je voor dat de test aangeeft dat hij voldoende beschermd is en het dus niet is. Vito is op basis van titeren niet met 9 wk en ook niet met 12 wk geent. Vals negatieve aantallen vind ik minder spannend, in het ergste geval ent je onnodig.
Laatst gewijzigd door Rosita op di 12 feb 2008, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#914690
Het kan ook aan de marges of normen liggen die aangehouden worden voor 'valspositief'. Daarmee kun je ook 'spelen' en uitslagen kunnen dan een ander beeld geven.

Ik wacht gewoon af wat er volgt.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#914936
Tja, deze test wordt al in meer dan 30 landen gebruikt en is al diverse keren opnieuw getest.
Maar ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Vals positief is gevaarlijker dan vals negatief.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door