Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karin.b
#913734
Hoi, ik heb een vraag!: mijn mechelaartje heeft nu al een week diarree. Waardoor het ontstaan is weet ik niet w.s.een virusje vermoed ik. Ik heb haar eerst gewoon door laten eten totdat ze ook niet meer wilde eten. 1 dag gevast en daarna wou ze weer eten. Toen weer diarree, daarna weer 1,5 dag laten vasten en Gekookte kip en rijst gemaakt.
Rijst wilde ze niet eten dus wel een beetje vocht ervan en wat gekookte kip. Toe leek het even iets beter te gaan en ben ik weer smuldier gaan geven, maar vannacht weer 3x naar buiten en zeer dunne diarree.
Ze is wel speels maar ik zie haar behoorlijk afvallen, ze was de laatse tijd iets te dik maar dit moet niet langer doorgaan. Nu denk ik eraan om toch langs de d.a. te gaan of kan ik zelf nog wat doen.?
Ik hol nooit zo snel naar de d.a. want steeds denk ik dadelijk is het morgen weer over.
En omdat ze niet ziek toont en er geen bloed bijzit , wel een paar dagen geleden wat slijm maar nu ook niet meer.    TIPS ?????
Door Lizzy
#913745
Ik denk dat het wisselen van voeding (versvlees, gekookt voer, versvlees) eerder een veroorzaker is van diarree dan dat het helpt. Bovendien is gekookte kip slecht verteerbaar en is gekookte rijst nog slechter verteerdbaar. En de voerveranderingen helpen dus ook niet.

Heeft ze wel trek? Ik zou, als ze trek heeft, gewoon haar normale voer geven. Ik zou wel Okugest geven en extra probiotica door haar voeding gooien.

Als ze geen trek heeft: dan zou ik haar zeker nog een dag (24 uur) laten vasten). Ook Okugest geven. En dan na 24 uur een beetje van haar eigen voer met wat probiotica.

Groene leem werkt erg goed bij dit soort diarree's.
Door nikèdog2000
#913749
ik had hier 3 honden aan de diaree
2 waren er met 3 dagen vanaf
maar nummer 3 deed er 2.5 week over om weer beter te worden
maar dat is een herplaatser die 2 jaar brokken heeft gegeten
ik heb hem probiotica gegeven
ik ben niet naar de da geweest
Door karin.b
#914040
okee daar was ik vandaag en heb daar pro-biotica gekocht.
En ook heb ik okugest gehaald bij een drogist.
Dus ga ik het daar even mee doen.
Maar die klei eten honden dat dan of doe je dat door het eten of drinkenofzoiets??
Door Lizzy
#914258
karin.b schreef: okee daar was ik vandaag en heb daar pro-biotica gekocht.
En ook heb ik okugest gehaald bij een drogist.
Dus ga ik het daar even mee doen.
Maar die klei eten honden dat dan of doe je dat door het eten of drinkenofzoiets??
Een thee tot dessertlepel (afhankelijk van de grootte van de hond) door het eten.
Door karin.b
#914263
Heb ik nou weer iets doms gedaan?
gisteren  okugest gegeven en pro-biotica. Gisteren ging ze weer heel schrokkerig eten, ja logisch als je de hele week zo weinig ophebt.
Maar al snel weer naar buiten en spoot er gewoon een soort water uit  :-[
na een week spuitpoep met slijm raakte ik een beetje in paniek en ben ik 2 tabletten norit gaan geven ( geen geduld meer)
Nou vanmorgen zag ik een hele andere hond dus...echt hardstikke ziek, overgeven, trillend achterlijf. Nu ga ik straks naar de d.a. want dit gaat niet goedkomen zo denk ik.
Zou dit nou toch door de norit komen???
Nou ik laat het verder zo nog weten wat de d.a. zegt erover :-\
Door nikèdog2000
#914278
mijn ervaring is
eerst alles eruit
en dan weer opbouwen
het komt echt goed hoor
ik dacht dat mijn hondje dood ging
zo ziek was hij
heeft 2.5 week geduurd
Door karin.b
#914288
Nou echt weer vreemd, zo een ziek ogende hond en een 1,5 uur later, wil ik net naar de d.a. komt ze ineens weer aan met haar speelgoed en oogt ze niet meer ziek.
Ik dacht even proberen of ze nu iets wil eten en ja hoor, mevrouw doet net of er niets aan de hand is en eet gewoon weer.
Dus ga ik toch maar niet naar de dierenarts, niet dat ik het er niet voor over heb, maar het feit dat ik alweer weet dat ik minimaal 60,- kwijt ben voor misschien niets.
Dus moet een hond wel een beetje ziek ogen toch??
Ik denk dat de norit niet overdreven veel is geweest. Misschien niet okee in dit geval, dus geef ik dat niet meer. i.d.d. moet de rotzooi eruit.
Wel valt me op dat andere honden extra lang aan haar achterste ruiken, en ze wat raars ruiken.
Doen honden dat altijd met ernstige diarree??? Heb al jaren honden maar nooit nog zoiets meegemaakt.  Nikèdog ben jij nog met je hond naar de d.a. geweest toendertijd??
En was jou hond erg ziekogend constant ??
Door nikèdog2000
#914431
nou karin
ik dacht dus dat hij dood zou gaan
zo ziek was hij
ik ben niet naar de da geweest
dit hondje was een brokken hondje
ik heb hem dus pas 1,5 maand
direct op barf hij verslind het
maar hij moest ook ontgiften
dus alles bij elkaar was hij behoorlijk ziek
ik heb hem wel veel laten drinken met probiotica in de boullion
Door *Natasja*
#914460
Wat voer je je honden nu precies? Uit je eerder geplaatst berichten begrijp ik dat je Duck, en daarnaast pens en orgaanvlees voert. Klopt dat? In dat geval zou het kunnen dat je honden te veel orgaanvlees krijgen, omdat er in KVV al meer dan voldoende orgaanvlees zit.
Door roefus
#914478
Als m'n hond al meer dan 'n week spuitpoep zou hebben, dan ging ik beslist naar de da.
Door *Natasja*
#914481
roefus schreef: Als m'n hond al meer dan 'n week spuitpoep zou hebben, dan ging ik beslist naar de da.
Ja, dat zonder enige twijfel. Dat vind ik veel te lang duren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door