Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sylvi@
#913702
Net was ik in de keuken bezig om een bakje eten te maken voor Poesje, Sven komt de kamer binnen, houdt Thunder tegen met zijn voet (die wil altijd de gang in) en gaat naar de kamer, Thunder komt richting keuken, springt op het aanrecht (waar ik bezig was) en ineens hoor ik naast me 'tok' ik kijk en zie dat Thunder raar op het aanrecht/half in de wasbak ligt  ik wil weer verder gaan waarmee ik bezig ben, maar denk dan bij mezelf, jij ligt niet echt normaal  :o

Dus ik pak hem op, helemaal verkrampt, ik schud hem heen en weer, gil naar Sven dat Thunder dood is  :'( en blaas hem in zijn neus en op dat moment heb ik het idee dat hij toch niet dood is, hij lijkt juist helemaal verkrampt, maar schud verder niet (het schudden/krampen wat je ziet bij een epileptische aanval). Daarna lijkt hij weer wat helderder te worden, ik wacht heel ff en zeg tegen Sven dat hij de da moet bellen, die kan door de spanning geen nummer vinden, dus geeft mij mijn telefoon, ik bel de da, waar ik in moet spreken en we worden volgens mij binnen enkele minuten terug gebeld  :-*

Een hele tijd met de da aan de telefoon gezeten en naar alle waarschijnlijkheid is het dus een epileptische aanval geweest  :'( Ze wil hem wel bekijken op de praktijk, maar alles wijst in die richting, als het zo is, moet je Thunder juist nu niet stressen door hem in de auto te zetten en naar de praktijk te gaan, want dat kan weer een aanval opwekken.

Ik moet hem nu in de gaten houden, hij lijkt al weer een heel eind zichzelf, ik slaap in de kamer vannacht bij hem en als er wat is kan ik altijd de da bellen.

Nu dus afwachten of het nog een keer gebeurt of dat het misschien een eenmalig iets was.

Ik ben me echt kapot geschrokken, ik dacht echt dat hij dood was/ging (deze aanval was zo anders dan we gewend zijn van Poesje) met een beetje 'geluk'  ::)  hebben we straks dus 2 katten met epilepsie  :'( :'(
Door maddoc
#913706
jeetje, dat is idd vreselijk schrikken!
lijkt hij ondertussen weer een beetje zichzelf?
ik hoop voor jullie dat een eenmalig iets was.
Door flin
#913707
oeff,
da's idd heeeel naar,

hier ook een kat die lichte aanvallen heeft; 'k probeer 'm dan heel rustig op m'n schoot weer bij te laten komen (dat er ook geen andere katten komen neuzen) meestal duurt 't een paar (veel te lange) tellen, en dan huppelt tie weer weg alsof er nix aan de hand was, maar 'k zou 't vreselijk vinden als dit buiten, of buiten m'n gezichtsveld zou gebeuren....

sterkte!
Door Borke
#913783
Oh ik weet hoe dat is, je schrikt je rot!
Onze Franny heeft 2x een aanval gehad, 1x toen ze 8 jaar was en 1x toen ze 13+ was. De 2e keer dacht ik dat ze stierf en toen ben ik met haar naar de DA geraced denkend haar uit haar lijden te laten verlossen of medicatie te halen en toen leefde ze steeds meer op naarmate we bij de dierenarts waren. Eenmaal in de spreekkamer mankeerde ze niets meer.
De eerste keer rende ze rondjes om haar as heel wild en raar, de 2e keer lag ze apatisch en slap op de grond. Heel vreemd allemaal....
Door Mieuw
#913797
Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je je helemaal kapot schrikt  :o

Sterkte met de patiënt(jes)
Door Mevroi Kruim
#913918
Jakkes, wat akelig joh! Je schrikt je echt een hartverzakking  :-X

Ik heb er ook geen ervaring mee (gelukkig) maar ik hoop dat het een eenmalige gebeurtenis is geweest.
Sterkte!
Door Sylvi@
#913925
Het lijkt gewoon weer prima te gaan met Thunder, op de 1 of andere manier denk ik dat hij wat slomer is, maar ze zijn niet altijd super actief natuurlijk (hij is absoluut niet apathisch of andere reden tot zorg) maar je bekijkt hem natuurlijk met argus ogen, hij ligt lekker in het zonnetje nu, reageert gewoon als ik bv naar de koelkast loop enz.

Ik hoop ook heel erg dat het eenmalig was. Dan ben je gewent aan een kat met epilepsie (die krijgt het eigenlijk altijd in haar slaap, daar schrik ik niet van en ik ben er ook van slag van, ze heeft dat al 13 jaar, het hoort zo bij haar) maar als het dan een andere kat betreft en ook op een totaal andere manier dat een aanval zich uit, ik dacht echt dat hij er was geweest gisteravond.

Bedankt voor de lieve woorden, is altijd fijn als je ff je hart kan luchten
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door