Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#912939
Balen, mijn reu heeft een grote snee in een kussentje aan zijn voorpoot.
Hij heeft in het glas getrapt. Het glas stond echt rechtomhoog op de grond.
Het bloedde niets eens erg eigenlijk en hij leek er in eerst instantie weinig last van te hebben.
Ik heb het een paar keer in de soda gezet en ingesmeerd met tea tree zalf.
Het nu bloed gelukkig niet meer, maar hij loopt nog aardig mank, alleen vergeet hij dat wel eens als hij buiten een fazant ziet. :)
Ik hou hem maar even rustig met uitlaten en loop maar kleine rondjes.
Bah waarom moeten ze ook alles zo op de grond laten slingeren.
Door Barrak
#912942
Wat vervelend voor je hondje. Je zou ook biotex groen kunnen gebruiken in plaats van soda. Ik heb begrepen dat dat wat milder voor zijn poot is.
Door vagebond
#913027
Biotex groen is behoorlijk agressief hoor, maar in dit geval zou ik het ook gebruiken. Betadine is minder agressief. Vervelend zoiets.
Door Bobo
#913082
Bah wat vervelend! Wij wonen naast de glasbak en op de een of andere manier ligt dat over de hele straat verspreidt. We vegen zelf 2x per week alles aan, omdat Bobby ook al meerdere keren in het glas heeft gestaan.
Gewoon 1 of 2x in de biotex en dan niet teveel meer nat maken.
Verder zou ik het ook intapen of schoentjes aan doen tot het genezen is.

Sterkte!  :-*
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#913134
Getver da's inderdaad balen. :-\
Vanmiddag liep ik met de honden op de dijk en zag net op tijd een kapotte wijnfles midden op de weg liggen.
Nu lopen we daar ook in het donker ons laatste rondje, dus ben ik naar huis gegaan om een emmer en blik en veger.
Daar ging ik op mijn knietjes, de honderduzend scherfjes opruimen.(Waren lekker in puin gereden door passerende auto's). >:(
Tijdens het opruimen heb ik mijn vinger nog opengehaald. :P
Door Red_Hunter
#913280
vanmorgen langs de rampplek gelopen en gelukkig was alles opgeruimd.
Hij loopt wel weer redelijk goed af en toe gaat hij nog hinken vooral thuis.
Als je de snee ziet is hij mooi droog en ik doe er ook niet veel meer aan nu, alleen wat tea tree zalf.
Vanmorgen heeft hij lekker meegewandeld en voor de rest houdt hij zichzelf aardig rustig, is vooral blij met alle aandacht ;D
Met Ireen gaan we dan maar wat fietsen en met hem korte stukjes lopen.
Hij maakt er geen bezwaar tegen.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door