Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#912034
Didge heeft zijn oog ontstoken (wit = rood). Nu het linker oog en gisteren was het het rechteroog. Ik ben het al aan het deppen met kamillethee. Kay heeft het vorige week en Bantu de week ervoor. Dus lijkt het me besmettelijk??
Kan ik hier verder nog iets mee doen. Hij lijkt er last van te hebben omdat hij in zijn oog wrijft (kan ook niet anders natuurlijk).
Door Lizzy
#912070
Kamillethee werkt hier echt niet. Ergo, het maakt de problemen eigenlijk altijd alleen maar erger. Ik vind zelfs Similasan Nr 2 (homeopathische druppels) beter. Veelal is het besmettelijk. Ik zou er dus die druppels in gooien en zelfs die druppels in capsule vorm kopen zodat je steeds een nieuwe open kunt maken. Verder nooit 1 watje voor beide ogen gebruiken. En verder je handen super goed wassen na behandeling. Als er veel prut in de ogen zit helpen de zoutwatercapsules van Daro erg goed om het oog mee te spoelen. En ook hier weer, gebruik voor ieder oog een apart watje.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#912187
Ik ben inmiddels al bij Tannetje geweest. Vind ogen altijd eng.......Ik heb Oculoheel gekregen, en dit moet ik er 3 keer per dag in doen.
Maar Lizzy ik zal in ieder geval die capsules wat jij zegt ook in huis halen. Voor het geval dat......kan ik die bij de drogist of kruidvat o.i.d krijgen?
Door Lizzy
#912201
trimsalon schreef: Ik ben inmiddels al bij Tannetje geweest. Vind ogen altijd eng.......Ik heb Oculoheel gekregen, en dit moet ik er 3 keer per dag in doen.
Maar Lizzy ik zal in ieder geval die capsules wat jij zegt ook in huis halen. Voor het geval dat......kan ik die bij de drogist of kruidvat o.i.d krijgen?
Ik vind Similasan nr 2 in vrijwel alle gevallen beter werken. Ik heb al echt een paar keer versteld gestaan. Ik koop ze bij de drogist. Ze hebben ze in flesjes en in ampullen: http://www.similasan.nl/index.php?id=oogklachten
Door Femke
#913003
Lizzy schreef: Ik vind Similasan nr 2 in vrijwel alle gevallen beter werken. Ik heb al echt een paar keer versteld gestaan. Ik koop ze bij de drogist. Ze hebben ze in flesjes en in ampullen: http://www.similasan.nl/index.php?id=oogklachten

potver.....heb ik laatst ampullen van VSM meegenomen, omdat ze bij mijn drogist zeiden dat Similasan niet in ampullen bestond  >:(
Door vagebond
#913030
Werkt die Similusan echt goed, net zo goed als cavasan. (weet niet zeker of ik het goed schrijf). In cavasan zit ab. Het zomerseizoen staat nl. weer voor de deur en mijn kleine shetje heeft bijna het hele seizoen door vieze ontstoken ogen, dat terwijl ie eigenlijk een hele pluk haar voor zijn ogen heeft hangen tegen de vliegen. Dan wil ik dat ook wel ns proberen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#914257
pallas schreef: Ik ben wel benieuwd...hoe gaat het nu met Didge?
Het gaat een stuk beter. Nog niet helemaal over, maar gaat wel goed. Ik moest van Tannetje beetje uitkijken met zwemmen en water...... >:( maar gevruiksaanwijzing zit er niet bij......haha
Hij zwemt zo graag, en ligt erg graag in de grootste smerigste sloten die je je maar kunt voorstellen :o
Door pallas
#914436
trimsalon schreef: Het gaat een stuk beter. Nog niet helemaal over, maar gaat wel goed. Ik moest van Tannetje beetje uitkijken met zwemmen en water...... >:( maar gevruiksaanwijzing zit er niet bij......haha
Hij zwemt zo graag, en ligt erg graag in de grootste smerigste sloten die je je maar kunt voorstellen :o
Fijn dat het al weer wat beter gaat. Tja zwemmen is natuurlik helemaal geweldig...Nox grijpt ook elke gelegenheid aan om er even lekker in  te springen :D ;D
Door Femke
#914492
vagebond schreef: Werkt die Similusan echt goed, net zo goed als cavasan. (weet niet zeker of ik het goed schrijf). In cavasan zit ab. Het zomerseizoen staat nl. weer voor de deur en mijn kleine shetje heeft bijna het hele seizoen door vieze ontstoken ogen, dat terwijl ie eigenlijk een hele pluk haar voor zijn ogen heeft hangen tegen de vliegen. Dan wil ik dat ook wel ns proberen.
ik zou het niet fijn vinden om de hele zomer AB-zalf in de ogen van mijn hond te moeten doen... Daarom zou ik Similasan zeker het proberen waard vinden. En dan de nummer 2.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door