Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Netty
#912786
ik heb al eerder geschreven dat Tof in eens kan kijken naar haar poepert of er iemand roept daar vanbinnen.
nou heeft ze al haar hele leven last van een probleemhuid, en het probleem zit ook bij en op haar staart.
toen ik laatst bij de dokter was, en hier wat tegen vroeg, vertelde hij me dat het een vorm van kanker was, geen gevaarlijk soort, maar iets in de trant van een melanoom, een moedervlek dus...........maar dan in de vorm van een grote plek.
ze heeft verder ook wel moedervlekken op haar lijf en af en toe vreemde bultjes hangen, poliepvormige steelwratjes daar lijken ze op, dus ze is er gevoelig voor.........dat het een melanoom is kan ik ook inkomen, maar waar die jeuk  vandaan komt en waarom ze soms zo gek zit te loeren naar haar kontje is me een raadsel.
ze sopt die hele achterkant stiekem als ze als een drolletje in haar mandje ligt, en dat komt denk ik door de jeuk..............wat kan ik in godsnaam erop smeren tegen de jeuk en als ze likt dat het ook niet nog eens giftig kan zijn.
ik denk namelijk dat doordat ze zo ligt te likken het hele gebeuren in stand houdt.
dit heeft ze 9 jaar geleden op haar voorpoten gehad, is over gegaan, hoe en waardoor geen idee, maar nu zit het dus op haar kont en staart.............geen gezicht, kale billen en een raar huidje aan de onderkant van haar staart
Door Lizzy
#912811
Een melanoom? Dat kan ik me niet voorstellen, eerlijk gezegd. Ja, het kan wel, maar dan praten we niet over iets goedaardigs.

Het melanoom van de huid is een vorm van huidkanker die uitgaat van de pigmentcellen (melanocyten), die overal in de huid voorkomen. In vergelijking met ander soorten huidkanker is het melanoom een agressief groeiende tumor die de neiging heeft relatief snel uit te zaaien.

Heeft ze geen anaalklierproblemen?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#912821
Ik heb bij Sanne laatst een soort wrat/moedervlekachtig ding weg laten halen, vlak onder haar oog.
Het was te klein om een dunne naald biopt te nemen.
Maar het risico was aan wezig, gezien de verschijningsvorm dat het een melanoom was. En dat is dus echt een van de agressiefste soorten kanker!

Aangezien het zo vlak bij het oog zat en als het groter zou worden het een zeer lastige plek was, om iets ruim weg te nemen, hebben we het laten verwijderen.
Het bleek geheel goedaardig te zijn, een melanocytoom. Een soort goedaardige woekering van pigmentcellen.
Is dat misschien wat Tor heeft?
Door Netty
#914255
Sanyo schreef: Ik heb bij Sanne laatst een soort wrat/moedervlekachtig ding weg laten halen, vlak onder haar oog.
Het was te klein om een dunne naald biopt te nemen.
Maar het risico was aan wezig, gezien de verschijningsvorm dat het een melanoom was. En dat is dus echt een van de agressiefste soorten kanker!

Aangezien het zo vlak bij het oog zat en als het groter zou worden het een zeer lastige plek was, om iets ruim weg te nemen, hebben we het laten verwijderen.
Het bleek geheel goedaardig te zijn, een melanocytoom. Een soort goedaardige woekering van pigmentcellen.
Is dat misschien wat Tor heeft?



de naam is Toffie, afgekort tot Tof  ;) en ja ik denk dat dat het is wat de dokter probeerde uit te leggen. het was niet kwaadaardig maar er is niks tegen te doen heb ik begrepen >:(
Door conleeuw
#914289
ik zou ook denken dat het met de anaalklieren te maken heeft  :-\ wat je er op kan smeren zou ik niet weten, maar ik zou zeker eens laten kijken of de anaalklieren niet verstopt zijn ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door