Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Coontje*
#912387
Ik heb 5 Maine Coons, waarvan 2 poezen en 3 katers. Ze zijn allemaal al geholpen.
Ze staan nu sinds een jaar of 2 op de Carnibest in combinatie met brokjes.
De Carnibest kan ik nu al maanden bijna voor 50/60% weggooien, ze willen het gewoon niet meer eten  :(
Nu geef ik naast de Carnibest en brokken ook Tartaat, Kippennekken/-maagjes/-hartjes en soms geitenvlees. Ook wil ik de kuikens weer gaan proberen, die wilden ze ook een tijdje niet.

Hebben jullie wellicht tips wat ik kan doen?
Ik hoorde dat Bibi ook een goed kvv is, en doe ik het qua rauwvoer wel goed genoeg?
Ik heb een poosje zelf samengesteld, maar dit was teveel nadenkwerk voor mij. Ik heb ADD en raak dan ook regelmatig de kluts kwijt door alle cijfertjes e.d.  :'( Plus dat mijn partner niet meer bereid is blaren op zijn handen te draaien aan de gehaktmolen  8)
Dus ik houd het liever op het rauwvlees wat ik nu geef, dit eten ze dan ook prima en smaak. Alleen de Carnibest blieven ze niet meer.

Hoe kan ik het het beste doen???
Door Lizzy
#912390
Ik zou zelf gaan samenstellen, maar als dat geen optie voor je is: een van mijn katten lustte geen zelfsamengesteld eten. En Carnibest lustte ze al helemaal niet. Bibi at ze daar in tegen met veel plezier! Ik zou dus zeker Bibi proberen.
Door *Coontje*
#912399
Samenstellen hebben we een poosje geprobeerd, maar dat is te moeilijk voor mij.
Dan zou ik zowat dagelijks dezelfde vragen moeten stellen hier, denk niet dat ik of jullie daar op zitten te wachten  ;) Plus dat de meeste er echt hun neus voor ophaalden.
Mijn partner heeft een eigen zaak en is dus heel veel aan het werk, hij wil dan niet in het weekend een hele dag porties voer met mij staan maken, kan ik inkomen trouwens. Hij werkt in de bouw en doet zwaar lichamelijk werk.

Bibi zou ik heel graag gaan voeren, maar kan dat hier niet kopen.
Wij wonen in Noord-Holland en daar leveren ze niet  :'(
Kun je het ergens zelf gaan halen? En hebben ze daar dan wellicht ook andere dingen, zoals bij http://www.versvoeding.nl/links.php
Wat ze daar allemaal verkopen zou ik heel graag in 1 zaak willen vinden.
Door YaYa
#912411
Ik zou zelf de brokjes helemaal achterwege laten. Toen ik nog in de beginfase zat, liet ik de brokjes er ook bij staan want ja, ze moeten toch eten. Dat hadden ze dus in de gaten. Ze wisten gewoon dat als ze de carnibest niet opaten, ik ze toch wel brokjes zou geven. Zodra de brokjes niet meer kwamen, moesten ze wel.
En eventueel anders misschien een idee om een blikje (animonda of zoiets) of een blikje vis te mengen carnibest? Dat is vaak toch wel voldoende om de twijfelaars over de streep te trekken. Of eventueel een geklutst eitje door de carnibest roeren.
Verder zou je kippennekjes kunnen proberen, kuikens, rund(soep)vlees, rundergehakt, kipfilet, sardientjes, tartaar, riblappen enz. in blokjes. Dit zijn in ieder geval de dingen die bij mij goed gaan en die ze ook echt eten.
Door Barrak
#912421
Je zou een ander merk kvv kunnen proberen en dan verschillende merken afwisselen. Om het kvv aantrekkelijker te maken kun je er af en toe een rauw eitje doorheen doen, wat zalmolie er overheen, wat vis erdoor (evt. een blikje vis). Willen ze een keer wat minder eten dan haal je het weg en krijgen ze de volgende keer weer een vers bakje. Daarnaast zou ik de brokjes weg doen. Zolang ze ook brokjes kunnen eten blijven katten "verslaafd" aan de geur en smaakstoffen er in en zullen ze daar voor kiezen.
Door *Coontje*
#912626
Ik vergeet erbij te zeggen dat de brokjes echt minimaal gevoerd worden.
Ik heb 4 RVS bakjes staan (op zo'n leuke grote houten kat  :) ) en daar verdeel ik s'morgens en s'avonds 1 bekertje over. Dus de brokken staan er niet de hele dag.

@YaYa.... Ik heb alles al eens door de Carnibest gemengd, maar ze moeten het gewoon niet meer.
En kippennekken, tartaar en kipfilet (de restjes) krijgen ze hier al  ;)

Ik hoop eerste ergens Bibi te kunnen kopen.
Iemand een adresje????
Door Klazien
#912635
Eén van mijn katten eet ook KVV, CB geprobeerd, niet goedgekeurd  :-\ Hij eet nu al een hele tijd Beefmix van BiBi  :) Heb nog 2 andere katten, één ervan wil af en toe een paar hapjes nemen, maar vindt de brokjes toch lekkerder. Tja en dan onze 3e kat, Main Coon, die is helaas helemaal brok of blik minded en voor andere dingen kan ze echt zo verwaand weglopen  ::)
Door flin
#912770
*Coontje* schreef: Samenstellen hebben we een poosje geprobeerd, maar dat is te moeilijk voor mij.
Plus dat de meeste er echt hun neus voor ophaalden.
een hele dag porties voer met mij staan maken,

Bibi zou ik heel graag gaan voeren, maar kan dat hier niet kopen.
Wij wonen in Noord-Holland en daar leveren ze niet :'(
wat ze daar allemaal verkopen zou ik heel graag in 1 zaak willen vinden.

'k snap je probleem niet helemaal?
als je eenmaal een samengesteld menu voor elkaar hebt, is daar toch geen probleem meer?
en zijn je dan een hele dag bezig porties te maken?
en waar trekken ze nou precies de neus voor op?
bedoel je dan de samengestelde porties? of de carnibest?
of eigenlijk allebei behalve de brokjes?

maar als je alleen kvv wilt voeren kun je toch ook gewoon de smuldier kompleet halen bij de Jumbo? en er zijn vast nog meer merken ....al dan niet op bestelling leverbaar?
Door *Coontje*
#913334
flin schreef:
'k snap je probleem niet helemaal?
als je eenmaal een samengesteld menu voor elkaar hebt, is daar toch geen probleem meer?
en zijn je dan een hele dag bezig porties te maken?
en waar trekken ze nou precies de neus voor op?
bedoel je dan de samengestelde porties? of de carnibest?
of eigenlijk allebei behalve de brokjes?

maar als je alleen kvv wilt voeren kun je toch ook gewoon de smuldier kompleet halen bij de Jumbo? en er zijn vast nog meer merken ....al dan niet op bestelling leverbaar?
Een samengesteld voer maken is teveel werk voor mij.... ik heb even geen zin om te diep in te gaan op het waarom. Sorry, mensen willen dit toch niet begrijpen en dit is niet de plek om over mijn "stoornis" te gaan praten.

Ik hoorde dat Bibi heel goed ontvangen word door allerlei katten, dus wil ik dat graag proberen. Maar dat ik hier niet te koop en vroeg daarom waar het wel verkocht word en waar ik het desnoods zelf kan gaan halen.

Ik voer ook al heel lang(nou ja, net zolang ik CB voer) los vers vlees, maar meng dit niet door elkaar!!!
Dus de ene keer krijgen ze hartjes(kip of lam), dan weer maagjes, dan weer tartaar enz.enz.
Nu wilde ik graag weten of dit oke is of dat er juist nog iets toegevoeg moet worden om dit een verantwoord dieet te kunnen noemen. Ze krijgen s'morgen en s'avonds (rond etenstijd) een vleesmaaltijd.
Door *Coontje*
#913391
maddoc schreef: ik weet niet waar je woont, maar je zou kunnen kijken of je in het bezorggebied van Gelukkig Dier woont voor de Bibi, http://www.gelukkigdier.nl, of had je daar al gekeken?
Ne, die site had ik nog niet gevonden.
Maar ook zij bezorgen niet in Noord-Holland :(

Zal nog een probleem worden om een adresje te vinden denk ik.
Zelf afhalen vind ik geen enkel probleem, zolang het maar niet langer als een uur rijden is ;)
Door maddoc
#913425
Bibi komt uit Rotterdam, Hoogvliet. is dat meer dan een uur rijden?

verder heb je www.versvoeding.nl, maar is geloof ik alleen Zuid-Holland, zou je even moeten informeren.
Laatst gewijzigd door maddoc op zo 10 feb 2008, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Coontje*
#913554
maddoc schreef: Bibi komt uit Rotterdam, Hoogvliet. is dat meer dan een uur rijden?

verder heb je http://www.versvoeding.nl, maar is geloof ik alleen Zuid-Holland, zou je even moeten informeren.
Hoogvliet is voor mij verder als Rotterdam. En Rotterdam is (als er geen file is) al iets meer als een uur rijden.
http://www.versvoeding.nl zou voor mij ideaal zijn aangezien ze daar nog meer dingen hebben die ik zou willen meenemen. Maar ze hebben geen afhaal en bezorgen doen ze niet in Beverwijk :(

Dilemma Dilemma...... ik houd hoop ;)
Door flin
#913705
*Coontje* schreef:
Nu geef ik naast de Carnibest en brokken ook Tartaat, Kippennekken/-maagjes/-hartjes en soms geitenvlees. Ook wil ik de kuikens weer gaan proberen, die wilden ze ook een tijdje niet.

wat ik nu geef, dit eten ze dan ook prima en smaak. Alleen de Carnibest blieven ze niet meer.
wat krijgen ze nu precies te eten?
is dat 'smorgens brokjes en vlees, en dan 's avonds ook brokjes en vlees,
of eigenlijk 's morgens carnibest?(die ze nu dus niet believen)

't is een beetje moeilijk beeld krijgen zo? :-\ :-\
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door