Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Hummer
#91196
Hallo mensen,

Al een tijdje lees ik hier graag op barfplaats omtrent het reilen en zeilen van de versvleesvoerders hier op het forum. Ook stuur ik vaak mensen door naar dit forum, om ze te attenderen op de mogelijkheid van vers voer.

Nu schrijf ik dus zelf eens een berichtje, omdat ik eindelijk 100% biologische kippen te pakken heb, met veren en al ! Zelfs de kop zit er nog aan. Ik heb ze net binnen, en ze zijn grooooot !

Met wie kan ik deze ervaring nou beter delen dan met de mensen hier op het forum ? Zie hieronder foto's van mijn hond die een kip met veren en al eet !

Ik ben echt heel blij dat het me gelukt is, wel een beetje eng zo met die veren, hij heeft er een boel opgegeten, en ook een boel afgeplukt. Ik weet wel dat het beter zou moeten zijn met veren, maar toch he, die eerste keer blijft een beetje eng.

Als je op onderstaande links klikt poppen de foto's op.

Hier wordt dus eerst gekeken wat de buit is.
http://www.hondenrecht.nl/images/lidfot ... datnou.jpg

Ooit een bull terrier gezien met zulke grote ogen ? Ik zojuist voor het eerst.
http://www.hondenrecht.nl/images/lidfot ... TEOGEN.jpg

En hier wordt de kip uit elkaar getrokken.
http://www.hondenrecht.nl/images/lidfot ... f/eten.jpg
Laatst gewijzigd door Hummer op di 04 mei 2004, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#91207
Hoi Hummer, welkom op Barfplaats! Wat leuk dat je lid bent geworden!!

Jeetje, wat een goede buit heb je daar te pakken zeg! Maar ze zijn inderdaad groooot zeg! Zijn het soepkippen?

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 04 mei 2004, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hummer
#91214
Hoi Lizzy,

Geen idee, maar ze zijn wel mega ! Ik denk dat 1 kip tussen de 2 en 3 kilo weegt, echt niet normaal.
Maar ik ben reuzeblij ermee, eindelijk helemaal zoals het hoort !

Ik moet ook zeggen, hij werd er helemaal wild van, echt rukken en plukken aan die veren en aan het lijf van die kip. Hij mocht uiteindelijk 1 poot hebben (heb wel de nagels eraf geknipt, en de snavel ook).
Ik ga zodalijk maar even veren rapen, de buren moesten eens denken hahaha !

Groetjes
Vera
Door Lizzy
#91224
Hi Vera, jeetje! Dat zijn echt dikke/zware kippen!! Ik kan me niet voorstellen dat dit biologische kippen zijn die voor het vlees zijn gefokt want dan worden ze op redelijke jonge leeftijd ook al geslacht (en dan zijn ze volgens mij kleiner). Ik denk dat het oudere biologische legkippen zijn!

Jouw hond(en?) zijn het helemaal gewend zeker, botten eten? (Aangezien hij/zij precies weet wat tie moet doen ;D).

Groetjes, Lizzy
Door Hummer
#91245
Hoi Lizzy,

De kippen worden op kleine basis gefokt door een bevriende kippenfokker. Geen idee of ze voor de leg gebruikt worden, maar bio-kippen zijn nou eenmaal een heel stuk groter. Ik zal het eens vragen.

Ik heb 1 hond, hij is 4 1/2 en eet al jaren geen brokken meer.

Het viel mij ook reuze mee, ik had nog verwacht dat ie het zou laten liggen. Maar niks, hij zal wel denken, wat een rare verpakking zit er omheen. Maar een paar minuten later zag hij er heel ruig uit met bloed en veren aan zijn bek hahaha. Ik moet wel zeggen hij werd er behoorlijk wild van, met een gewone kippenpoot uit de winkel is dat niet, die eet ie rustig op. Met deze maaltijd deed hij heel schichtig en schrikachtig. Als je dan aan komt lopen pakt hij het op en rent snel weg. En helemaal gnuiven en aan dat ding trekken. Echt gaaf om te zien, zo zie je dat eten ook echt lichaamsbeweging zou moeten zijn, en adrenaline los zou moeten maken.

Ik heb 10 van die kippen en het past voor geen meter in mijn vriezer. Mijn man staat ze nu met een bijl in 4-en te hakken, de held !

Groetjes,
Vera
Door Lizzy
#91249
Hahahahaha, ik kan er niks aan doen, maar ik lig hier vlak! Ik heb er helemaal beeld bij hoe jouw hond reageerde, maar ik heb er ook VOORAL beeld bij hoe jouw man ze nu in porties staat te hakken ;D ;D ;D.

Ik vind het wel een geweldige buit hoor! Ik zou zo'n adresje ook wel willen!
Door Hummer
#91262
Hoi Lizzy,

Mocht je in de buurt van Weert wonen, ik krijg ze amper in de vriezer hier. Heb er zelf 5.95 de kilo voor betaald.
Ik kan er best een paar missen.

Groetjes,
Vera
Door Lizzy
#91495
[quote="Hummer"]
Hoi Lizzy,

Mocht je in de buurt van Weert wonen, ik krijg ze amper in de vriezer hier. Heb er zelf 5.95 de kilo voor betaald.
Ik kan er best een paar missen.

Groetjes,
Vera
[/quote]
Hoi Vera, bedankt voor het aanbod! Helaas woon ik niet in de buurt van Weert :'(. Jammer......
Groetjes, Lizzy
Door Peet
#91500
Wat een geweldig verhaal!!

Een dolgelukkige hond die gnuivend zijn buit voor het vrouwtje probeert veilig te stellen (doet 'ie anders nooiiit).....en een man die met een bijl de karkassen in stukken probeert te krijgen......
...ik wou dat ik erbij was geweest.......
Door Hummer
#91532
haha, we hebben ook erg gelachen hier. ik was niet zo heldhaftig en heb met de barbecuetang de kippen beetgepakt, heb wel nagels eraf geknipt met de heggeschaar, ook té goor ! blerk

ik heb wel een foto van mijn man in actie met de bijl........
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door