Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Joss
#910986
En niet zo'n klein beetje ook :'(

39.7 graden zelfs. Ik kom net van de DA en zij heeft hem een spuit gegeven met koortsremmer en antibiotica.

Het begon eergisteren toen hij een beetje zat te motten met zijn eten. Ik besteedde er weinig aandacht aan omdat ie toch wat aan de forse kant is, dacht ik mooi, er mogen ook wel wat grammetjes af.

Gisteren wilde hij echter niets meer weten van eten, wat ik hem ook voorhield. Ik heb het vandaag nog even aangekeken, maar nix... Ook vond ik dat zijn neusje erg warm was. Hij heeft niet overgegeven en ook gaat ie gewoon op de bak, maar verder ligt ie dus alleen te slapen.

Morgen moet ik weer heen, om te kijken of er verbetering is. Toen ik net thuis kwam heeft ie wel 2 hapjes Bibi gehad en likte hij zich even schoon, dus het pepmiddel van die spuit lijkt iets te werken. He bah, ik hoop echt dat ie gauw opknapt en dat er niets ergs met hem is.
Door flin
#910997
gètsie, sterkte!

een kat heeft koorts boven de 39,5 , maar waarom dan koorts hè?
ze zeggen ook niet precies wàt ze voelen...'k hoop dat 't snel beter gaat!
Gebruikersavatar
Door Joss
#911140
De dierenarts dacht een infectie, misschien virale... Ik weet ut niet. Kweet alleen dat mijn hart breekt als ik hem zo zielig zie liggen.  :'( :'(
Gebruikersavatar
Door Joss
#911517
Hij heeft gisteren direct toen ie thuis kwam wat willen eten en drinken... :o :o
Benieuwd wat er in die spuit verder nog heeft gezeten zeg, hij knapte voor mijn ogen op.

Niet te vroeg juichen, maar hij is iig stukken beter te pas, benieuwd wat de DA vanavond zegt.
Gebruikersavatar
Door Joss
#911825
Vandaag weer na de DA helaas geen verbetering, zelfs nog meer koorts 40.1  :'( :'(

Het is ook zo moeilijk te peilen, want hij braakt niet, geen rare ontlasting, Hart en longen goed, darmen voelden soepel zei de DA... Bah wat nu?

Ze heeft heeft hem weer koortsremmer gegeven, met dit x een ander antibioticum en vocht onder de huid gespoten... Hij liet het zich allemaal welgevallen...

Ik begin me nu toch wel erge zorgen te maken. Hij heeft bij thuiskomst een beetje Bibi gegeten maar, je ziet duidelijk dat het niet van harte gaat.
Door Mevroi Kruim
#911880
Klinkt wel heel vreemd allemaal, koorts zonder duideljke oorzaak en verdere verschijnselen.
Drinkt hij wel? Voldoende vocht is het belangrijkste.
Door flin
#912019
[quote="Joss"]
Vandaag weer na de DA helaas geen verbetering, zelfs nog meer koorts 40.1  :'( :'(

Het is ook zo moeilijk te peilen, want hij braakt niet, geen rare ontlasting, Hart en longen goed, darmen voelden soepel zei de DA... Bah wat nu?[/quote]

naar!

de andere kat heeft nergens last van? ('k meen me te herinneren dat er nog 1 was?)

sterkte!
Gebruikersavatar
Door Joss
#912277
Hij drinkt wel, maar de DA heeft voor de zekerheid toch vocht onder de huid gespoten. Ik moet me om 15.10 weer melden bij de DA.
Zijn broertje heeft nergens last van...

Ik hoop zo dat de temp. wat opgeknapt is, maar ik vind hem erg lusteloos...  :'( :'(
Laatst gewijzigd door Joss op vr 08 feb 2008, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#912286
aangezien bij mij afgelopen jaar (jaren) katten bij bosjes ziek werden of dood gingen, door vocht, koorts enz...
heb ik een eigen mengseltje gemaakt dat ik geef...

vit/min extra van groene oss, probiotica van solgar, echinacea, beetje melk ( die speciale van de da, even vergeten hoe die heet ) beetje water erbij, synulox pil malen en ik geef om de 2 uur dan een spuitje van dat gecombineerd :-[

gaat helemaal nergens over misschien maar sinds er maar 1 van de katten ziek word, begin ik met dat mengseltje en sindsdien is er niet 1 meer dood gegaan, wel koorts boven 40 graden, uitgedroogd en vocht in lichaam...
maar ze herstellen en gaan niet dood, niet 1 tot nu toe...
Door YaYa
#912289
[quote="danielle1980"]
vit/min extra van groene oss, probiotica van solgar, echinacea, beetje melk ( die speciale van de da, even vergeten hoe die heet ) beetje water erbij, synulox pil malen en ik geef om de 2 uur dan een spuitje van dat gecombineerd :-[
[/quote]

Als het kittenmelk is bedoel je vast krm of nutriwelp. En als het dwangvoeding op melkbasis is bedoel je denk ik convalescence support van waltham. Dit is poeder dat aangemaakt moet worden met warm water en is ook melkbasis. Terwijl ad (de andere dwangvoeding) is gemaakt op vleesbasis.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#912322
Op zich komt het vaker voor dat katten ineens behoorlijke koorts hebben zonder dat je verder iets kan vinden. Ik gooi het dan altijd op een virusje maar weet niet zeker of dat klopt.
Beetje Echinacea en pappen en nathouden en met een paar dagen moet het dan over zijn.

Op zich is het wel verstandig om een dierenarts te laten controleren of er geen longontsteking of iets dergelijks is. Maar dat heb je al gedaan.
Door danielle1980
#912344
[quote="YaYa"]
Als het kittenmelk is bedoel je vast krm of nutriwelp. En als het dwangvoeding op melkbasis is bedoel je denk ik convalescence support van waltham. Dit is poeder dat aangemaakt moet worden met warm water en is ook melkbasis. Terwijl ad (de andere dwangvoeding) is gemaakt op vleesbasis.
[/quote]

ja is ook voer met melk, weet alleen merk niet meer ;)...
niet kittenmelk...
Gebruikersavatar
Door Joss
#912922
Het lijkt nu goed te gaan met Bas, hij eet weer en zijn temp is gedaald naar 37.7, hij ziet er vandaag ook een stuk monterder uit. Hopelijk hebben we het ergste gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door