Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Roosje007
#912152
Hoeveel wegen jullie katten ?  Samson weegt nu 5,6 kg - het is wel een grote kater maar ik heb de indruk dat het iets te veel is.  Sheba weegt 4,6 maar ze is ook een stuk kleiner dan Samson. Samson is ook een echte veelvraat en lekkerbek.  Ik probeer niet te veel te geven maar daar hij buiten gaat weet ik natuurlijk niet wat hij daar nog allemaal opscharrelt. 
Door verwonderd
#912158
Hmmmm  :'( 2,8 soms 2,9 kilogram met 9 maanden jong. Ze is heel klein en supertenger. Schijnt dat Noren 3 jaar de tijd hebben om uit te groeien en dat zij ook nog eens van een oude lijn is die veel langzamer groeit.
Mijn oude noor was ook klein en tenger en het zou mij niet verbazen dat zij ook zo licht was, maar wel zwaarder dan 2,8 kg
Nee, ik ben niet blij met dit gewicht maar ik meen dat je dat al gelezen hebt onder het topic dat ik heb geplaatst!!!
Ik doe er alles aan.

Benijd jou daarom best met de gewichten van jouw katten!!!
groet Verwonderd
Door Chubby
#912159
Ik zal ze weer eens wegen, maar onze Bella (HTK poes van 21 mnd) weegt meestal zo rond de 2,3 kg en Murdock (Sphynx kater van 9 mnd) weegt ongeveer 2,1 kg..

Eigenlijk 2 kleine hummels  :)
Door Mieuw
#912162
Je kan het beste bij de jaarlijkse controle bij de DA even navragen of ze juist op gewicht zijn. Het is oa afhankelijk van geslacht, leeftijd, of ze open of gecastreerd zijn, etc. De DA kan aangeven of je op hun dieet moet letten.
Door YaYa
#912177
Met gewichten ben ik een beetje verwend  :) aangezien er ook wat maine coons tussen zitten.

Maine coons:
Dylan (kater) 9 kg
Magic (poes) 6 kg
Deemy (poes) 7 kg
Nikita (poes) 5,2 kg (was tenminste een paar maandjes geleden maar vermoed dat ze nu minder weegt omdat ze door het nierfalen wel magerder wordt)

Turkse Van:
YaYa 4 kg
Zazou 3,7 kg

Oosterse korthaar (allebei te zwaar):
Ratje (Ledi) 4,3 kg
Pearl 3,8 kg.

Verwonderd, kan me voorstellen dat je niet blij bent met het gewicht van je bosliefje. Met 9 maanden zou ze toch meer moeten wegen. Maar ja, als ze natuurlijk altijd diarree heeft gehad en lastig met eten, is het natuurlijk ook wel logisch.
Wat zegt de fokkers trouwens van de gezondheidsproblemen van je bosliefje?
Door Sylvi@
#912181
Ik heb 3 EK, de 2 katers (gecastreerd) wegen 4,8 en 4,3 kilo, die van 4,8 is nu op dieet, ik vind dat hij ongeveer een 1/2 er af moet hebben (op zijn top was hij 5,9 dus ik moet hem echt in de gaten houden).

Dan heb ik nog een 'oudje' met hart en nier problemen, die zit ongeveer op 2,7 kg (misschien al iets meer) ze was 3 weken terug 2,4 :o dus nu krijgt ze geheel tegen mijn gevoel in brokken erbij, omdat haar versvlees steeds ranzig wordt (ze krijgt 3 x per dag) en daar toch minder van at dan dat ze voorheen deed, dus nu kan ze kiezen, ze is gelukkig al iets aangekomen.
Door Roosje007
#912209
Interessant, wat ik vergat te zeggen is dat beiden  4 jaar worden op 8 maart (kater gecastreerd - kattin gesteriliseerd) . Dus maar geen taart binnenkort ;-) :mbounce:
Door Mevroi Kruim
#912257
Geen idee eigenlijk  :-[ ik weeg ze nooit, ik kijk gewoon hoe ze eruit zien en als ze niet te dik of te dun zijn vind ik het wel best.
Kruimel heb ik wel eens gewogen nadat haar poot geamputeerd was, ze weegt rond de 1,5 kilo in goede conditie, vet is ze nooit geweest maar ze is nu ook niet te mager. Karel is wat groter en heeft 4 poten dus die zal rond de 2, 2,3 kilo zitten. Knor weegt denk ik wel een kilo of 4, da's een grote gespierde kerel voor een HTK. De rest, geen idee .... ertussenin,
Door danielle1980
#912347
ik weet dat mn 2 huiskater zo'n 4 a 5 kilo wegen...
en mijn lichtste poes 1,5 kilo ( volwassen )

de anderen zitten daar tussenin gok ik
Door Borke
#912462
Hier is alles gecastreerd en Maine Coon en de dames wegen 5, 5.5 (2x) en 6.5 kg en onze kater weegt 8.5 kg en onze Roy woog 10+ kg. Het zijn allemaal binnenkatten die wel de afgezette tuin in gaan.
Door Rosita
#912470
Dante en Dayna (oosterse katten) wegen allebij 3.7 kg. Dayna is vrij grof gebouwd voor een oosterse en Dante staat hoger op zijn poten maar is weer heel fijn qua bouw. Van beide katten zijn de ribben duidelijk te voelen en net niet te zien. Nero, 2,5 jaar geleden overleden, woog altijd 1 kilo zwaarder dan Dante en Dayna, maar was dan ook voor een oosterse kat een grote jongen, ook bij hem kon ik altijd zijn ribben duidelijk voelen en net niet zien.
Laatst gewijzigd door Rosita op vr 08 feb 2008, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#912767
'k weet niet precies wat m'n katten wegen, heb hier een niet zo nauwkeurige 'grote mensenweegschaal' ....

'k heb well de bodymassindex op ze losgelaten, en al zal die best ruim zijn;
de magere kat kwam nog netjes tussen de lijntjes uit, en onze flinkert zat idd bovenin de lijn,....

http://www.felinediabetes.com/FelineBMI.pdf
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door