Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#909897
Aha.... Dit klinkt als mijn kat Snuitje. Zij is 10 keer binneste buiten gekeerd en bleef van tijd tot tijd ook in het wildeweg plassen. Uiteindelijk werd het door dierenartsen en kattengedragstherpeuten gebombardeerd tot een gedragsprobleem. Kan dat aan de orde zijn?
#909901
Tja, wie weet. Ik zou niet weten waarom, want er is echt niets veranderd naar mijn weten, maar met katten weet je het maar nooit  ::)
Ik wilde eerst medische oorzaken uitsluiten, maar een gedragsprobleem zou altijd kunnen. Maar misschien is er ondanks de metacam toch een ontsteking of blaasstenen of zo...
#909903
Ja nee, ik geef je gelijk, eerst medische oorzaken uitsluiten. Misschien zit er toch wel weer of ontsteking of gruis of beide.... Bij Snuit hebben ze overigens een keer met een catheter de urine uit haar blaas gehaald en op kweek gezet. Dan heb je de schoonste betrouwbaarste urine. En als het op kweek staat, weet je ook welke bacterie er eventueel in zit.
#909907
Gruis zit er vast nog wel. Het is pas sinds vorige week vrijdag dat ik met de verzurende dingen ben begonnen en ik had begrepen dat zo'n hoop gruis als zij heeft niet binnen een week helemaal verdwenen kan zijn, toch? Misschien is een kweekje wel een goed idee ja.
#909915
Heb net even met de dierenarts gebeld. Werd weer ZEER dringend verzocht om nu toch echt het dieetvoer te gaan geven, maar heb gezegd dat ik dat echt niet wilde... Ik ga denk ik binnenkort maar een afspraak maken voor een echo en wat urine op kweek laten zetten... Wat een gedoe...
#909933
Ja, dat zou ontzettend fijn zijn, maar helaas zijn die hier echt nergens te vinden. Ik ga geen discussie aan, ga er alleen heen voor een echo en/of foto en vertrek weer. Ik ben ervan overtuigd dat zo'n dieetvoer geen oplossing is, aangezien de pH gewoon goed is. Dat voer kan toch geen struviet sneller laten oplossen?!
#909941
Op de meeste dieetvoedingen wordt de pH waarde wel lager gehouden. Tussen de 5.8 en 6.3. En verder zijn die dieetvoeren laag in mineralen zoals magnesium. Vlees bevat geen hoog magnesiumgehalte. Dus daar zou ik me geen zorgen om maken.

Nou ben ik alleen wat in verwarring, misschien dat iemand anders dat weet. Glucosamine schijnt de blaas te beschermen. Zie dit artikel: http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=8. Nou, helemaal snappen doe ik het niet wat glucosamine bevat veel mineralen en magnesium en dat moet je juist weer beperken. Maar, misschien dat je Westerhuis anders eens kunt bellen ofzo!
#910057
flin schreef: miss dat dit wat duidelijker maakt?
n-acetyl-D-glucosamine cystease

http://www.freshpatents.com/Use-of-n-ac ... escription

dit heb ik mijn katten ook een tijd gegeven, niet echt verschil gemerkt. eerst was het zo dat ze vonden dat je dit toch echt moest proberen bij katten met idiopathische cystitis, ondertussen zijn de ideeen daarover ook al weer veranderd.
#910079
Glucosamine werkt goed op alle slijmvliezen. Het is onderdeel van het beschermende slijmlaagje. Dus het kan helpen het slijmlaagje in de blaas te herstellen.
Het werkt ook zo voor de darmen.
#910647
Nou, gisteren is er een echo gemaakt en er is urine uit de blaas geprikt. Op de echo was niet echt iets te zien, alleen een raar uitsteekseltje dat of een artefact was (geen idee wat dat is) of een raar stukje navelstreng. Geen reden voor een operatie in ieder geval. De pH was goed en er zat helemaal geen struviet meer in de urine.......... Schiet mij maar lek?! Ik snap er geen snars van. Er was nog wel sprake van een kleine ontsteking, dus ik heb nog wat meer Meloxidil gekregen en er staat wat urine op kweek. Ik hoop dat er wat uitkomt, want anders weet de dierenarts het ook niet meer  ???
Door flin
#910983
nou in elk geval geen struviet meer!
ennuh artefact? soort kunstwerkje?

die kleine ontsteking (restje van een grotere?) zal dus de boosdoener wel zijn; daar wil de ph ook van omhoog, dan vormt er weer struviet, en dan word 't weer allemaal geïriteerd, affijn,

'k hoop dat 't kweekje nog meer duidelijkheid geeft,
eerst die ontsteking maar laten ophoepelen!!! >:(
#911381
Zou het een blaaspunt kunnen zijn die niet goed is gegroeid.

Dat was bij en kat van Amanda ook het geval en die is geopereerd ,omdat in dat puntje alles bleef zitten zoiets.

Die had ook veel last van blaasgruis en nu gaat het weer prima met hem,hij krijgt wel iedere dag appelazijn en zijn ph is weer goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door