Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Madera
#911374
ik vroeg me af wat je beter zou kunnen geven. Gewassen pens van het Islam Center of vuile pens van bijv. Rodi of smuldier. dit laatste is dan wel gemalen (en wat duurder) maar volgens mij wel een stuk vuiler dan de pens van het IC.
(de prijs is even niet belangrijk :))
Door Lizzy
#911378
Gewetensvraagje ;D

Geen idee wat beter is.... Tis beide niet ideaal dus ik zou het afwisselen. Hoe schoon is gewassen pens trouwens? Want ik had laatst schapenpens van het IC en dat was toch nog redelijk vuil.
Door dorinekok
#911458
als de pens alleen gewassen is en niet gebleekt, mis je hooguit wat maaginhoud. (kuilgras en brokken dus). Mijns inziens is een gewassen pens wat betreft voedingswaarde nog prima in orde. Maar als ie gebleekt is wordt het een ander verhaal.
Gebruikersavatar
Door pike
#911529
Als het blanke pens is dan zou ik persoonlijk liever Smuldier pens geven ook als is die dan gemalen. In noodgeval koop ik die hier ook wel eens. Die van Rodi vind ik minder omdat dat echt super fijn is en tot hamburger geperst, de Smuldier heeft meer de "korrelgrootte" van gehakt en kost hier in de supermarkt omgerekend naar een kilo nog geen Euro ;)
Door Laura2004
#911534
Volgens mij hebben ze bij het islam centrum gewoon vuile pens, de gewassen en gebleekte pens is voor menselijke consumptie.
Door Happy Tail
#911773
bij IC hebben ze gespoelde pens. die is dus uitgespoeld en daar kunnen nog restjes gras tot poep inzitten.  Ook ligt daat gekookte of gestoomde of zoiets en die is dan helemaal wit en daar hebben je honden weinig aan. Hooguit kun je er zelf een soepie van trekken, maar dat is dan voro de liefhebber hoor ;D
Bij Herby kun je uitgeschudde pens krijgen en die is wat viezer, omdat deze dus niet met water is schoongespoeld, maar alleen is leeggeschudt. Hier vind je dus meer grasjes in terug.
En hoe vuil dan vuil in de rodi of smuldier is...vraag het me af of daar dus nog wel eits van maaginhoud in meegehakt wordt
Door roefus
#911830
Volgens mij is de pens van smuldier evengoed 'n keer gespoeld.
Door DaisyD
#911934
Happy Tail schreef: bij IC hebben ze gespoelde pens. die is dus uitgespoeld en daar kunnen nog restjes gras tot poep inzitten.  Ook ligt daat gekookte of gestoomde of zoiets en die is dan helemaal wit en daar hebben je honden weinig aan. Hooguit kun je er zelf een soepie van trekken, maar dat is dan voro de liefhebber hoor ;D
Deze vuile pens wordt ook gewoon geconsumeerd hooor! Ik kreeg nog schoonmaak tips toen ik de pens kocht samen met mijn kilo niertjes en kipkluifjes. Flink spoelen in water en scrubben, daarna koken of iets dergelijks, veel werk hoor mevrouw, maar erg gezond voor de kinderen! :crazy2:
Door Laura2004
#911997
DaisyD schreef: Deze vuile pens wordt ook gewoon geconsumeerd hooor! Ik kreeg nog schoonmaak tips toen ik de pens kocht samen met mijn kilo niertjes en kipkluifjes. Flink spoelen in water en scrubben, daarna koken of iets dergelijks, veel werk hoor mevrouw, maar erg gezond voor de kinderen! :crazy2:

Bij mij thuis werd het vroeger geconsumeerd en ik snapte niet dat mijn vader na het schoonmaken nog trek had :-X
Door K&D
#913073
DaisyD schreef: Deze vuile pens wordt ook gewoon geconsumeerd hooor! Ik kreeg nog schoonmaak tips toen ik de pens kocht samen met mijn kilo niertjes en kipkluifjes. Flink spoelen in water en scrubben, daarna koken of iets dergelijks, veel werk hoor mevrouw, maar erg gezond voor de kinderen! :crazy2:
en tandenpoetsen voor't na bed gaan is dan overbodig... :P (als ze het tenminste tegen die tijd hebben weggekauwd......)
Getsie, ik moet er niet aan denken..... :o
Geef mij maar een ei.... 8)

sorry, beetje  :offtopic2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door