Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#91120
;DNet gebeld met trillende vingers naar de DA.
Nou, alles is prima!!
Dus niet de schildklier en alles wat er mee in verbinding kan staan.
Hij raade mij aan hem BIOTINE(?) te geven.
Wat issen dat ??? vroeg ik,
nou een soort aanvulling van vitaminen en mineralen ???
wat denken jullie ervan. ???
Verder heeft hij hem onderzocht en zei dat hij er uitstekend uitziet met enorme spieren aan de achterkant (ZIJN BILLENNN) komt denk ik van het vele zwemmen en fietsen, van zijn arthrose heb ik al een jaar niets meer gemerkt, maar voorzichtig zijn we altijd want het zit er nu een maal ,nietwaar.Dus geen wilde balspelletjes en dergelijke.
Ben ik gelukkig, nu alleen even de vraag aan jullie wat is Biotine,en kan het een vitaminegebrek bij hem zijn ???de DA vermoede zoiets, hij krijgt bij mij BIBI of BIBI gemengd met Fythomix, en keer per week een pens dag.


groetejs van een gelukkige Sena
Laatst gewijzigd door senadance op di 04 mei 2004, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#91126
Biotine

Biotine is een lid van de vitamine B groep (ook wel B8 genoemd) en wordt ook wel vitamine H genoemd. Biotine is belangrijk voor de verbetering van de kwaliteit van haren en nagels en verbetert ook de structuur van de huid. Biotine wordt ook vaak toegepast om de haargroei te bevorderen. Een tekort aan biotine leidt onherroepelijk tot het optreden van dermatitis. In het lichaam speelt biotine een belangrijke rol bij de instandhouding van de darmflora en de stofwisseling eiwitten en vetten. Biotine komt voor in eidooiers, vlees en dan met name in lever, vis, fruit, ongepelde rijst en verschillende soorten noten. Biotine heeft een sterk synergistische invloed op foliumzuur, en deze twee vitamines worden bij voorkeur gezamenlijk gebruikt.

Indien je dit aan een hond zou moeten geven bij jeuk, haaruitval enz. zou ik het nog wel snappen maar bij een hond met overgewicht die ook nog eens vleesvoer te eten krijgt..........schiet mij maar lek.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op di 04 mei 2004, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door senadance
#91127
Schiet mij ook effe lek nu Paul :o :o
want hij heeft een uitstekende vacht, en geen jeuk, dus ik denk dat ik het maar laat en gewoon zijn eten zoals weleer geef en effe gewoon afwachten, trouwens op mijn vraag van issie te dik, zei de DA hij is prima zo , iets lichter zou natuurlijk beter voor zijn gewrchten zijn , zo 2 a 3 kilo (ja dat wist ikwel) we gaan gewoon door als welleer en laten hem nu in de zomer extra zwemmen mischien valt er dan nog een of twee overbodige kilo,s af
Laatst gewijzigd door senadance op di 04 mei 2004, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#91131
senadance schreef: Schiet mij ook effe lek nu Paul :o :o
want hij heeft een uitstekende vacht, en geen jeuk, dus ik denk dat ik het maar laat en gewoon zijn eten zoals weleer geef en effe gewoon afwachten, trouwens op mijn vraag van issie te dik, zei de DA hij is prima zo , iets lichter zou natuurlijk beter voor zijn gewrchten zijn , zo 2 a 3 kilo (ja dat wist ikwel) we gaan gewoon door als welleer en laten hem nu in de zomer extra zwemmen mischien valt er dan nog een of twee overbodige kilo,s af

Heel fijn dat je hond niets mankeert :).
Maar in je vorige bericht (morgen naar de DA) schreef je dat je vanwege de zwarte vlekken op zijn flanken je hond op de werking van zijn schildklier moest laten testen. Dat lijkt mij dus een huidprobleem. ???
Door 202spots
#91136
Sorry dat ik NIET zo blij ben als jij met wat je DA je verteld heeft.... :-\
Misschien klinkt het vreemd,maar als het MIJN hond was,dan had ik liever gehoord dat er WEL iets was gevonden,want ik blijf denken dat (met de vlekken op beide flanken) het toch z'n schilklier is.
Sorry.....ik denk niet dat extra vitamientjes daar verbetering in zal brengen.
Jammer dat jullie alleen de 2 (?) panel Thyroid test doen,
als het ergens mogelijk is,dan zou ik de 6 panel test proberen te krijgen.
JMHP
Door Timmy
#91137
Biotine is belangrijk bij het metaboliseren van energie. 't Speelt vooral een rol bij het omzetten van eiwitten en vetten. Zou kunnen dat hij het heeft gekregen om de stofwisseling in goede banen te leiden, echter ik heb er nog nooit van gehoord.

Gr.
Linda
Door ine
#91174
Off-topic
Indien je dit aan een hond zou moeten geven bij jeuk, haaruitval enz. zou ik het nog wel snappen maar bij een hond met overgewicht die ook nog eens vleesvoer te eten krijgt..........schiet mij maar lek.
Paul, jij zwemt zeker nooit, anders was je allang verzopen! ;) ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#91183
Ik denk ook dat veel schildklier testen niet volledig zijn,ik ken meer honden waar ik de symptomen zie van een schildklier afwijking die een goeie T4 score hebben.
En wat mij ook altijd heeft verbaasd is dat wat de ene DA als een goeie uitslag ziet de ander een reden vindt om thyroxine voor te schrijven.
Gebruikersavatar
Door chooky
#91194
Je zou de exacte testuitslagen kunnen opvragen bij de DA en hier kunnen vragen wat de experts hier ervan vinden, nog een test doen of iets anders.
Door 202spots
#91215
Vraag of je DA de bloed ergens kan laten testen waar ze 'n VOLLEDIG 6 Panel Thyroid test doen.
Deze test includes T3, T4, Free T3, Free T4, T3 auto antibodies and T4 auto antibodies.

Dr.Dodds hier in Calif,geeft gratis haar mening over de resultaat van 'n test,maar ik denk dat ze in dit geval niet veel kan zeggen omdat de test waarschijnlijk alleen de T3 en T4 is?
Ze zal dan volgens mij haast wel zeker aanbevelen dat de complete test gedaan moet worden voordat zij er iets van kan zeggen...

Misschien weet Tannetje of Linda ergens in Holland waar ze de 6 panel test doen???
Of anders kan het bloed naar Dr.Dodds worden opgestuurd.
(ze krijgt uit de hele wereld bloed gestuurd)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#91250
Nee, hier in nederland doen ze dat niet. Ik stuurde het bloed in het verleden nog wel eens naar Michigan State university. Daar doen ze wel het hele panel, maar ik moet wel zeggen dat de keren dat ik dat gedaan heb het niets extra´s heeft opgeleverd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door