Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door evenstar
#911163
IK denk er serieus over om een vleesmolen te kopen mij oog is gevallen op een porkert nr 10-12.
Ik weet zelf niet waar die nummers voor staan.
Alle advies is welkom
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#911211
Ik heb zelf nummer 10, omdat nummer 12 vastgeschroefd moet worden en de 10 vast gedraaid, dus gemakkelijker te verwijderen.
Nummers staan voor de grote.
Hierbij heb ik ook een extra snijschijf gekocht nr 16 meen ik,weinig maar grote gaten, dan blijft het vlees/bot wat grover.
Ik denk dat karkas malen met kleinere gaten problemen gaat geven.
Ik neem aan dat bot malen de bedoeling is?

Ik ( nouja manlief ) maal er kip-parelhoenkarkas, eendenekken haas, en eendkarkas en konijnenvoorpoten mee.
Maar........ het kost soms behoorlijk moeite hoor !!!
Ik weet niet of je weleens bij Herby (mee)besteld, maar hij heeft nu twee soorten bot-mix erbij, en dat is helemaal super makkelijk !

http://www.en-garde.nl/
Hier heb ik mijn molen gekocht

Succes.
Door - pien -
#911379
Ik heb ook een Porkert 10, is idd handig vast te maken aan de tafel.
Ik maal er kipkarkas mee voor de poezen, en soms gehakt voor ons  ;)
Er zit standaard een snijschijf 5 bij meen ik, die gebruik ik voor het gehakt, en ik heb een snijschijf 10 erbij gekocht voor het karkas.
Het was een beetje mikken welke maat snijschijf ik zou nemen, hoe fijn het maalsel zou worden, het wordt vrij fijn, precies goed voor de poezen.
Heb m ook bij En Garde vandaan.
Door evenstar
#911474
Ik wil hem gaan gebruiken voor de vis want dat eten ze hier alleen als het gemalen is. Zou hij ook zalmkoppen vermalen of is dat te hard. 
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#911788
Ik denk wel dat de molen een zalmkop aankan, maar je zal hem wel in kleinere stukken moeten krijgen want de stukken kop moeten bij de schroef die de boel vermaalt kunnen komen.

Zalmkoppen geef ik niet, maar andere vis, makreel, sardines. e.d. bewerk ik met de staafmixer, dat gaat ook goed.
Door Elizaw
#1076287
via de zoekmachine gezocht op vleesmolen en dit topic gevonden. Als ik kijk op http://www.en-garde.nl/ dan zie ik ook staan molen nr no 22. is nu hoe hoger het getal, hoe sterker of grover?
Ik wil voor mn Shih Tzu wat dingen gaan malen, maar hij kan ook best wel kauwen dus het hoeft geen carnibest-achtige snot te worden :-[ een beetje grove stukjes mogen er wel uit komen.
Ik denk dan aan het malen van de konijnkarkas/eendenvleugels dat soort dingen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door