Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tari
#911065
Ik hoop dat er misschien wat mensen met goede tips of suggesties kunnen helpen  :)

Het gaat om een Amerikaanse Bulldog van  jaar oud. Ze is overgekomen vanuit Amerika toen ze 13 weken was, ze heeft in Amerika een ziekte gehad (mij onbekend welke) en is naar aale waarschijnlijkheid ziek op het vliegtuig gezet.

Ik heb haar met 5 en een halve maand van een kennis gekregen, ze bleek niet geschikt voor de fok en ik kreeg haar als herplaatser. Ze had wel steeds diarree en wat bloed maar door persoonlijke omstandigheden (ga er niet verder op in maar ging om een sterf geval en dat staat je hoofd naar heel andere dingen) van de vorige eigenaar is er te weinig gedaan aan onderzoeken.

Ik ben vrijwel direct met haar naar de DA gegaan, ontlasing onderzoek gedaan en Press zat vol met verschillende soorten wormen, had Giardia en E-coli bacterie, kortom erg ziek!
We hebben haar toen behandeld met flink ontwormen en medicatie tegen de E-coli en Giardia en naar het eruit zag hadden we haar weer gezond.

Ze is wel een kwakkelhond gebleven en heeft vaak oorontsteking, en in de plooien van haar ogen wat smet vocht, dit ook tussen haar voet kussentjes en dat was voor mij de druppel. Ben 2 weken geleden weer naar de DA geweest en hij heeft een beetje doorgevraagd naar haar klachten. (oren, ogen enz.) Hij denkt nu aan voedsel intolerantie.
Ik moest Press 6 tot 8 weken op de rijst met (gekookt) paardenvlees zetten, dit doen we nu 2 weken maar het enige dat ik merk is dat ze slomer wordt en haar spieren afbreekt.
(heb voor vrijdag weer een afspraak staan bij de DA)
Het vlees moet gekookt omdat er niks in mag zitten en omdat ze een zwak darmgestel heeft.
Heb het met mijn DA ook gehad over vers voer geven en daar staat hij wel voor open maar wilde eerst dit even proberen. Als het namelijk voedsel intolerantie zou zijn dan hadden we met een paar dagen een totaal andere hond gehad, heb ik nu ook maar niet zoals de bedoeling is  :-\

Mijn punt is dus een beetje dat ik hoop dat mensen dit misschien herkennen of misschien tips hebben die ik aan mijn DA kan voorleggen.

Het is een beetje een lang verhaal maar wilde het zo duidelijk mogelijk uitleggen!

Groetjes Claudia
Door Nynke
#911079
Hallo Claudia,

Persoonlijk zou ik Precious meteen overzetten op vers vlees, in eersste instantie een merk kvv en dan daarna Barf. Je kunt haar ook ontgiften, daar vind je in de bibliotheek hier bij gezondheid vast wel artikelen over.

Succes !!!!
Door Laura2004
#911085
Ik heb een am.stafford teef, ook een herplaatser, ik kreeg haar met 9 maanden en ze was ontzettend ziek. Ze had hele grote kale plekken, pusbultjes, vieze pusplekjes tussen de tenen, jeuk, chronische diarree, ze poepte heel mijn huis onder. Ik heb alles laten onderzoeken en daar kwam niets uit. Ik heb een eliminatiedieet gedaan met eend, dan krijgt je hond tenminste een complete maaltijd, met Ziggy's huid ging het goed, maar haar ontlasting bleef slecht, ik kwam er achter dat ze van kip last van haar huid kreeg.

Ik barf nu inmiddels ruim twee jaar met haar en eigenlijk gaat het pas sinds een klein half jaar goed, echt goed! Ze heeft een gave huid, ze is op gewicht (ze was niet dik te krijgen) en haar ontlasting is negen van de tien keer goed. De laatste diagnose van de dierenarts was dat ze levenslang aan de prednison moest, ze krijgt geen medicijnen en het gaat goed.

Ik zou als ik jou was, een eliminatie dieet doen met eend, of aan ander klein dier, dus konijn of parelhoen (in ieder geval een diersoort die ze nog nooit heeft gehad) en dan zou ik langzaam gaan barfen als je erachter bent waar ze slecht op reageert.

Gaat het trouwens met de ontlasting wel goed?

Ik moet je wel zeggen dat je met zo'n kwakkelaartje heeeeeeeeeeeeeeel veel geduld moet hebben en heel zeker moet zijn van je zaak. Ik gaf al jaren barf voor ik Ziggy kreeg, dus ik wist zeker dat dit goed was, maar als je net begint kan je heel onzeker worden, zeker omdat iedereen een mening heeft over dit soort zaken.

Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt. Heel veel succes en sterkte!
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 06 feb 2008, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tari
#911094
@laura,

De ontlasting wisselt maar is nu sinds ze de rijst met paardenvlees krijgt wel goed, daarvoor de ene dag goed en de andere dag.....

Het paardenvlees is dus idd ook omdat ze een vlees soort moest krijgen die ze nog niet eerder gegeten had.
Door Do
#911100
je hond zit op brok toch? of heb ik het verkeerd berepen?

dus ze heeft dus nog in feite geen echte vlees gehad

meestal is  niet het vlees het probleem maar de granen ed in de brok
Door Laura2004
#911107
Tari schreef: @laura,

De ontlasting wisselt maar is nu sinds ze de rijst met paardenvlees krijgt wel goed, daarvoor de ene dag goed en de andere dag.....

Het paardenvlees is dus idd ook omdat ze een vlees soort moest krijgen die ze nog niet eerder gegeten had.

Je schrijft dat je gekookt paardenvlees en rijst moet geven, omdat ze een zwak darmgestel heeft, maar rijst is heel erg belastend voor de maag van een hond (=carnivoor) en zeker voor een hond met een zwak darmgestel, dus ik zou overwegen om de rijst weg te laten. En ik raad je echt aan om met een klein ander diersoort een rauw eliminatiedieet te doen, eend, parelhoen, konijn, kwartel (dit is wel duur), haas, heeft jouw hond één van deze diersoorten gegeten?
Met paardenvlees kan je ook wel een redelijk complete maaltijd samenstellen, maar als jouw hond geen vers gewend is zijn paardenbotten niet echt geschikt om mee te beginnen en ik vraag mij af of deze wel makkelijk te krijgen zijn.
Door Laura2004
#911113
Do schreef: je hond zit op brok toch? of heb ik het verkeerd berepen?dus ze heeft dus nog in feite geen echte vlees gehad

meestal is  niet het vlees het probleem maar de granen ed in de brok

Nu krijgt de hond rijst en paardenvlees. Wat ze daarvoor heeft gekregen vraag ik mij ook af.
Door Tari
#911126
Kee, dat is zeker het proberen waard! Had idd begrepen dat de rijst erg belastend is, ga mijn DA daar ook ff naar vragen vrijdag.
Kom ook hier voor tips en denk dat ik zeker wat mee kan, kan ze ook kalkoen krijgen? Ze heeft maar 1 keer eerder kip gehad en verder altijd brok.

Cavom kreeg ze en mijn andere honden gaan er super op!
Door Laura2004
#911129
Tari schreef: Kee, dat is zeker het proberen waard! Had idd begrepen dat de rijst erg belastend is, ga mijn DA daar ook ff naar vragen vrijdag.
Kom ook hier voor tips en denk dat ik zeker wat mee kan, kan ze ook kalkoen krijgen? Ze heeft maar 1 keer eerder kip gehad en verder altijd brok.

Cavom kreeg ze en mijn andere honden gaan er super op!
Ik zou echt voor eend gaan of één van de andere diersoorten die ik noemde, die kan je namelijk in hun geheel kopen, dus met alles erop en eraan (organen ed). Kalkoen is vaak niet heel te verkrijgen en voor een hond die geen botten gewend is zijn die botten niet helemaal geschikt. Ik zou na negen weken, als je verbetering ziet, iedere keer een ander diersoort geven en uiteindelijk volledig gaan barfen met haar.

En wat betreft die Cavom  ::) tja, nu vind je dat ze het er super op doen, totdat je ze barf gaat geven, dan weet je pas wat super is ;)
Door Tari
#911142
Hmmm, in zijn geheel zeg je.. Wordt dan leuk  ;D Ik ben he-le-maal géén vlees eter (lust het niet) en wordt al misselijk van gesneden paardenvlees... *zucht*

Maar, alles voor mijn meisje dus wordt dan ook goed voor mij lijn hahaha!

Hoeveel zou ik haar dan moeten geven? Ze weegt zo rond de 30 kilo. Enig idee waar ik eend kan krijgen in de buurt van Amsterdam?
Door Do
#911150
je weet dat je dan moet samenstellen?
een menu in elkaar zetten?
Door Laura2004
#911164
Ze weegt 30 kilo, dan zou ik ongeveer 750 gram geven. Ik zou dus complete eenden geven (ik eet zelf ook geen vlees, maar mijn honden hoeven daar niet onder te lijden, ik geef alles van vuile pens tot lamskoppen) en die verdelen in stukken van ongeveer 750 gram, als dat niet precies lukt geef je de ene dag wat meer en de andere dag wat minder, kijk goed naar je hond, je ziet vanzelf of het te veel of te weinig is.
Je geeft dus een tijd lang alleen eend, dus je hoeft (mits de organen er bij zitten) niet te letten op percentages en dat soort ongein, want het is al compleet.
Aangezien jouw hond niet gewend is aan het eten van botten zou ik wel eerst beginnen (een week of anderhalf) met het geven van eendennekken, die zijn lekker zacht en pas dan zou ik hele eend gaan geven (als je merkt dat je hond het goed verteert). Je kan dan eventueel de eendenbotten platslaan, doe het wel in een zak voordat heel je keuken onder de eendenspetters zit :-X Ik heb zelf nooit iets platgeslagen dus het hoeft niet. Succes!
Door Tari
#911182
Dank je wel voor je tips!!!

Zal idd mijn eigen gevoel opzij moeten zetten maar da's dan pech voor mij, hahaha!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door