Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#910183
Wat kan er allemaal aan de hand zijn met een voorpootje, dat geen pijn of langdurige klachten geeft?!
Ik ga zeer binnenkort voor de zekerheid maar even foto's laten schieten van Joey zijn linker voorpootje maar misschien kunnen jullie me intussen ook al wel wat ideeen geven?!
Joey heeft zo nu en dan dat hij mankt met zn l.voorpootje namelijk. Je kunt het een beetje vergelijken met een knieschijfje dat losschiet. Maarja, dat zit niet in een voorpootje. Maar op die manier leg je wel grotendeels het hele euvel uit! Het is echt even, en dan zit ik er even aan en dan rent en raust hij weer gewoon verder of er niets aan de hand was. Geeft ook geen pijn aan en is niet constant aanwezig. Springt gewoon van de bank af en uit de auto (wat ik uiteraard zoveel mogelijk probeer te voorkomen omdat het natuurlijk zeker niet bevordelijk zal zijn). Ik ben er 2 jaar geleden al eens mee naar de da geweest maar die kon er zo ook niets mee, foto maken was toen ook nog niet echt aan de orde. In die tijd zag je het alleen af en toe gebeuren dat hij met die voorpoot begon te 'roeien' als hij aan de lijn trok. Tuig of halsband maakt daarin niet uit. Maar tegenwoordig zie ik het vaker gebeuren dat hij ineens tijdens het spelen/rennen in het bos ineens die poot optrekt en naar achter strekt (??). Dacht eerst dat er dan iets tussen zn zooltjes zat ofzo maar dit wordt nu wel erg opvallend en steeds die poot. Dus tsja, roept u maar als er een belletje gaat rinkelen, dan kan ik alvast wat vooronderzoek doen en voorbereid naar de da toe zodat die de klacht ook een beetje beter zal snappen. Want op het moment dat we daar op spreekuur zijn is er niets aan de hand met het pootje natuurlijk  ::)
Door Do
#910410
het kan van alles zijn, maar ik begrijp jou gevoel hoor
het is moelijk te gissen via een forum
verstappen? losse bottje?ed?atrose?en weet ik veel wat nog meer?
sterkte en succes
Door Jojo
#910432
Nynke F schreef: Hij strekt het pootje alleen maar recht naar achteren ??
Ja zoiets. Hij kan er dan even niet op staan. Vraag me trouwens heel erg af of er op een foto wat te zien zal zijn omdat ik het gevoel heb dat het meer een pezen/banden kwestie is als een skeletprobleem?! Heb hier niet echt veel verstand van, maar naar mijn idee zou er bij een bot/kraakbeen/gewricht probleem constand pijn en problemen zijn. Nu is het idd of hij vttt wat verstapt ofzo. Hij jump ook zo uit de kofferbak als ik niet heel erg mn best doe als keeper zijnde ;) en dat geeft no problemos. Bij een gewrichtprobleem lijkt mij dit soort acties bv zeer pijnlijk :-X
Door Jojo
#911003
Vanmiddag even bij mn da langsgeweest, vrijdagmorgen om 9 mag hij komen voor een mooie zwart/wit fotosessie ;)
Door Nynke
#911082
Jojo schreef: Vanmiddag even bij mn da langsgeweest, vrijdagmorgen om 9 mag hij komen voor een mooie zwart/wit fotosessie ;)
Ik hoop dat er iets duidelijks uitkomt !!! 
Ik dacht nog even aan patellaluxatie, maar dat kan niet bij voorpootjes geloof ik :P :P :P
Door Jojo
#911104
Nynke F schreef: Ik hoop dat er iets duidelijks uitkomt !!! 
Ik dacht nog even aan patellaluxatie, maar dat kan niet bij voorpootjes geloof ik :P :P :P
;D nee maar dan zou het euvel snel gevonden zijn he, als er een knieschijf in zn voorpoot ronddwaalde :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door