Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door luca
#91088
Graag jullie advies! Maily lijdt aan nierinsufficientie, de bloedwaarden waren niet echt alarmerend maar toch vindt mijn dierenarts het beter om Maily op een dieet te zetten dat de nieren minder zou belasten. Het dieetvoer Waltham Renal Support bevat meer eiwit dan versvlees. Het scheelt niet veel maar toch... Misschien een domme vraag maar, kan het zijn dat de brokken de vorming van nierstenen kan tegen gaan? Maily eet nog steeds versvlees en weigert elke brokje ( slimme hond ;D) Groetjes en een pootje van Maily
Door tieneke
#91092
Volgens mij had je in een eerdere topic al het goede antwoord gekregen:versvlees ;)
Laat die Da maar uit zijn nek kleppen verder!
Door Lupa
#91105
weet je wat ik zo grappig vind?
op een andere topic wordt er gezegd door de DA of dierenwinkel dat versvlees noiet goed zou zijn omdat het juist te veel eiwit zou hebben.
Deze DA zegt nou weer dat er te wijnig in zit.
Het kan me toch voorstellen dat je het niet meer weet.
ik zou toch voor vers gaan, en vragen aan de maker hoe de te kort of teveel aan eiwitten te verhelpen zijn
Door tieneke
#91106
[quote="luca"]
Maily eet nog steeds versvlees en weigert elke brokje ( slimme hond

Verstandige hond ;) ;D ;D
[/quote]
Door Timmy
#91135
[quote="luca"]
Graag jullie advies! Maily lijdt aan nierinsufficientie, de bloedwaarden waren niet echt alarmerend maar toch vindt mijn dierenarts het beter om Maily op een dieet te zetten dat de nieren minder zou belasten. Het dieetvoer Waltham Renal Support bevat meer eiwit dan versvlees. Het scheelt niet veel maar toch... Misschien een domme vraag maar, kan het zijn dat de brokken de vorming van nierstenen kan tegen gaan? Maily eet nog steeds versvlees en weigert elke brokje ( slimme hond ;D) Groetjes en een pootje van Maily
[/quote]

Uhm, nierstenen zijn geen nierinsufficientie. Nierinsufficientie betekend dat de nieren slechter functioneren. Minder eiwitten voeren van goede kwaliteit ontlast de nieren bij insufficientie. Echter, de eiwitten die vermeld staan bij de ingredienten heb je niet veel aan. Je moet de eiwitfractie hebben en die kun je uitrekenen. Maar al met al zijn de eiwitten in verse voeding over het algemeen van betere kwaliteit dan de eiwitten in brokjes.

Gr.
Linda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door