Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door peggy
#910456
Hallo iedereen
ben pas deze week gestart met vers voeren.
wat een aanpassing....heb jaren droge brokken gegeven.
ik kocht de complete pens van smuldier die ik zelf nog wat aanvulde met zelgekookte brocoli,selder en wortelen die ik pureer.
dan nog een klein beetje kippenlever bij......
ik geef de verse voeding smiddags.
mijn drie honden krijgen hun maaltijd in drie keer verdeeld per dag.
dus smorgens en savonds krijgen ze nog de droge brokjes en smiddags het verse.
de eerste dag haalden ze hun neus op voor de pens!!! maar al bij al toch opgegeten en......stoelgang met deze kombinatie perfekt!
das al iets vind ik..........
ik heb via een goeie fokker uit Wetteren als advieskorrel ipv hills BIOMILL gekocht (zwitsers en streng gecontroleerd).
zijn er leden die deze korrel kennen.
en momenteel loopt de dagindeling goed...of zijn er mensen die het anders zouden doen?
groeten
peggy....nieuwkomer op BARF
Gebruikersavatar
Door Dian
#910463
ik zou de brokken er helemaal uitgooien en volledig overstappen op vers. Als tussenstap is KVV een goeie optie, zodat je je goed hier kunt inlezen en dan zelf samenstellen. Brok blijft brok, hoe goed hij ook is volgens de fabrikant. Het blijft doodgekookt vlees, met veel granen waar een hond dus niets mee kan.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#910465
De pens compleet van Smuldier is, zoals de naam al zegt, compleet. Er hoeft niets toegevoegd te worden. Door ook nog eens kippenlever toe te voegen, geef je je honden alleen maar orgaanvlees. Dit is niet verstandig.

Als je groentes wilt geven, doe dit dan rauw en gepureerd.

De combinatie brok met vers is geen denderende combi. Er wordt geadviseerd om (als je hier al voor kiest) tenminste 8 uur te laten zitten tussen brok en vers, dit ivm met het verschil in vertering tussen deze beiden.

Tja ervoor kiezen om het anders te doen zou ik zonder meer. Ik zou de brokken zo snel mogelijk achterwege laten. Je hebt ook een vlees compleet versie van Smuldier, ter afwisseling.

Verder zou ik me heel goed inlezen in het wel en wee van Vers Vlees en Barf. In de bibiotheek staat heel veel zinvolle informatie en het is een absolute must om die eens gelezen te hebben.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#910539
Mijn honden hebben een possje (geloof 2 maanden of zo) op half CB/half brok gestaan. Maar dat was meer omdat ik mezelf goed wilde "inlezen" in het hele barf gebeuren.
De brokken zijn van de een op de andere dag deur uitgegaan, waarna ik ze op volledig rauw heb overgezet. Ik voerde 2 keer per dag, en heb ze na 2 weken ook op 1 keer per dag ('s avonds) gezet. Wat ook bij de 2 oudste honden goed is bevallen.
Dus of ik het anders zou doen.....JA ;). Brokken de deur uit, minder keren per dag gaan voeren, en je goed inlezen over het wel en wee van het rauw voer wereldje. Maar dan zit je hier wel goed!
Je honden zullen je dankbaar zijn!!
Succes ;)
Door ineke1965
#910750
ik heb altijd geleerd dat twee keer per dag voeren beter is voor honden dan een keer, enig idee op welke plek of adres ik daar iets over te lezen kan vinden?
Door pallas
#910755
ineke1965 schreef: ik heb altijd geleerd dat twee keer per dag voeren beter is voor honden dan een keer, enig idee op welke plek of adres ik daar iets over te lezen kan vinden?
Ja dat is zo wanneer je brokken voert. Brokken zetten nog een heel stuk uit in de maag en darmen.

hier ook nog een topic over voeren: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 311.0.html

via de zoekfunctie kan je er nog wel meer vinden.
Laatst gewijzigd door pallas op wo 06 feb 2008, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door