Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#910134
Ik heb bij Herby een paar kg bullepezen besteld. Nou vroeg ik mij af hoe ik die het beste kan laten drogen zonder dat ze zelf gaan weglopen. Ik dacht eraan om ze in stukken te zagen en dan in de droogmachine of heeft iemand een ander/beter plan?
Door Lizzy
#910185
Volgens mij worden ze normaal te drogen gehangen in een zeer droge ruimte. Vrij van insekten. Ik zou ze, gezien het weer, in de vlees-droogmachine stoppen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#910200
Volgens mij droogt Karin (van de Pyrs) ze ook in stukjes geknipt een droogmachine.
Ikzelf heb nog nooit bullenpezen gedroogd.
Door K@rin
#910209
ja, ik ontdoe ze van de vellen en drellen en daarna snij ik ze in stukken en gaan ze de droogmachine in.
duurt wel lang hoor !
Door Cindy de Wolf
#910224
K@rin schreef: Afbeelding
BULLEPEES VÓÓR

Afbeelding
BULLEPEES NÁ

Die 2e foto ziet er bekender uit ;D Ehh vellen drellen?
Door K@rin
#910351
Cindy de Wolf schreef: Die 2e foto ziet er bekender uit ;D Ehh vellen drellen?
normaal zit de prostaat er aan, stukken vet hangen er aan en meestal zit de urinebuis er ook nog aan.
die snijd ik er allemaal af, de prostaat droog ik dan apart (in kleine stukjes voor beloning bij training)

Het is een heel werk en ik doe het alleen nog maar, wanneer de pezen heeeeeeeeeeeeeeel erg goedkoop zijn.
Normaal koop ik de bullepezen nu kant en klaar gedroogd.

Wil je een foto maken HOE jouw bullepezen er rauw uitzien en wat ze wegen ??
Gebruikersavatar
Door pike
#910424
Is de foto "vóór drogen" schoongemaakt spul, dus zonder "lellen en drellen"?? Zit namelijk ook te denken om ze volgende keer te bestellen.
Door Cindy de Wolf
#910435
K@rin schreef: normaal zit de prostaat er aan, stukken vet hangen er aan en meestal zit de urinebuis er ook nog aan.
die snijd ik er allemaal af, de prostaat droog ik dan apart (in kleine stukjes voor beloning bij training)

Het is een heel werk en ik doe het alleen nog maar, wanneer de pezen heeeeeeeeeeeeeeel erg goedkoop zijn.
Normaal koop ik de bullepezen nu kant en klaar gedroogd.

Wil je een foto maken HOE jouw bullepezen er rauw uitzien en wat ze wegen ??
Is goed, ik vond ze niet echt goedkoop maar wel het proberen waard omdat ik ze in de winkel domweg te duur vind. Weer op ontdekkingstocht dus ;) ;) de quest naar het maken van eigen gedroogde bullepezen.  ;)
Door K@rin
#910445
pike schreef: Is de foto "vóór drogen" schoongemaakt spul, dus zonder "lellen en drellen"?? Zit namelijk ook te denken om ze volgende keer te bestellen.
Ja, die zijn "schoon" klaar om de droogmachine in te gaan ..........
Gebruikersavatar
Door pike
#910477
Ze zien er idd heel schoon uit  8)
veel werk dus dan moet ik ook op zoek naar niet duur (haat veel werk dus moet wel de moeite waard zijn  ::)
Door hellenbanjerbo
#911289
[
K@rin schreef: normaal zit de prostaat er aan, stukken vet hangen er aan en meestal zit de urinebuis er ook nog aan.
ik dacht altijd dat een bullepees een lange pees = uiteinde van een spier, was. maar waar zit dat ding eigenlijk en waarvoor dient die? kan ik de volgende keer aan mijn slager vragen of ik hem hebben mag. wil wel eens experimenteren. uitgaande van de naam denk ik dat alleen stieren (= bulle of bolle) zo'n ding hebben.
Door K@rin
#911294
hellenbanjerbo schreef: [
ik dacht altijd dat een bullepees een lange pees = uiteinde van een spier, was. maar waar zit dat ding eigenlijk en waarvoor dient die? kan ik de volgende keer aan mijn slager vragen of ik hem hebben mag. wil wel eens experimenteren. uitgaande van de naam denk ik dat alleen stieren (= bulle of bolle) zo'n ding hebben.
hij dient om nieuwe kalfjes te verwekken  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door