Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#90999
Ik vind de ontlasting van Bes een beetje dun en slijmerig, soms met wat bloed erbij. Nu zijn de pups wel nog pas ontwormd bij Greet misschien dat het daar door komt? Ook zat er gras tussen, zou ook een oorzaak kunnen zijn, geirriteerde darmpjes?
Ook krijgt ze dus geen brokjes meer, maar volledig carnibest.
Zal ik het nog even aankijken?
Verders is ze heel vrolijk hoor, en ondeugend ;D
Door laura
#91003
Ik denk dat je niet meteen in de stress moet schieten, maar ik heb geen pups, ook nooit gehad!

Veel plezier trouwens met het kleine ding, dat had ik nog niet gezegd! :D
Door ine
#91010
Houdt het gewoon even in de gaten.
Voor Bes is alles ineens helemaal anders. Veel nieuwe indrukken, geen andere broertjes en zusjes meer, ander voer!
Let er gewoon goed op, dat ze veel rust krijgt.
Zolang ze goed levendig is, goed eet, geen koorts heeft, kun je het even aanzien.
En bij blijvende twijfel? Altijd naar de da! ;) (maar laat je daar geen rommel voorschrijven, alleen ter geruststelling!!! ;))
Gebruikersavatar
Door Nitus
#91012
Hoe zijn haar anaalklieren? Toen Nitus pup (9 weken) was zijn wij ook eens in vliegende vaart naar de DA gesjeesd omdat er bloed bij z'n ontlasting zat. Bleek dat ie ontstoken anaalklieren had :(. ook niet prettig, maar niet héél ernstig, zijn anaalklieren zijn toen onder verdoving gespoeld en hij heeft er nooit meer last van gehad.
Door tieneke
#91065
Denk dat zij even moet overschakelen van de brokjes naar vers ;)
Zolang ze levendig is en geen andere tekenen geeft van ziek zijn oid gewoon genieten van Bes :-* :-*
Door K@rin
#91071
Misschien is de overgang naar helemaal vers te snel gegaan voor haar.
Het is nog maar een klein pupje en kun je beter v.w.b. de voeding wat langzamer overschakelen.
Zelf zou ik een pup nooit van de ene op de andere maaltijd op vers overzetten. Alleen beetje bij beetje .......... Die ene week meer of minder maakt volgens mij dan ook niet uit, als ze voor de rest van haar leven toch helemaal op Vers wordt gezet ...
Dan daarbij moet ze al zoveel veranderingen ondergaan, hoe goed en lief bedoeld die ook zijn .......... ;)
Succes ermee !!!
Door jeanne
#91090
ze poept al iets minder, en geen bloed meer erbij.
Ik ga haar dus echt geen puppybrokjes geven hoor, ze kregen bij de fokster al dagelijk vlees OVER de brokjes, en soms pens. Tja, zij heeft duidelijk een andere kijk op de brok :-\
Ik kijk het nog wel even aan.
Zou ik haar wat rijstwater mogen geven anders?
Of beter even afwachten
pffffffff, heb je mij weer, ik heb weer een hondje hoor :-[
Door tieneke
#91104
Het is logisch dat je zo bezorgd bent om dat kleine hoopje ;)
Zolang ze goed eet en drinkt gewoon aankijken.
Ze poept nu geen bloed meer,waarschijnlijk toch iets van het ontwormen of de overgang naar vers ;)
Door tieneke
#91417
Hoi Jeanne
Kijk ook eens bij:hoe ziet jouw menu eruit ;)
Bij:Milo de pup ;)
Ook deze pup had last van bloed en diarree.
Door K@rin
#92051
Ik herinner me nu, dat ik de ontlasting van Noël ook niet mooi kreeg met alleen Carnibest, nadat hij geleidelijk aan was overschakeld van zijn Franse Purina brokjes naar vers .......
Ik dacht toen, dat het kwam omdat de Carnibest wat vetter is.
Ik heb er toen in het begin OF AHV OF Rodi doorheen gemengd en toen werd de ontlasting direct beter ..
Door ~anna~
#92057
Wat vervelend ik hoop dat het snel goed komt en dat Baronesje gauw mooie drollen krijgt.

Jaren geleden was het normaal om pups af te spenen met vooral Rodie maar ja de brokken fabrikanten zagen daar ook wel wat in.
Verbaast was ik dan ook niet toen ik vorig jaar voor een pup ging dat het bijna allemaal brok is waar mee word afgespeent.
Gelijk van de moedermelk naar brok het is toch erg.
Onze pup was 7 weken en 3 dagen en ik gaf haar gelijk kvv binnen een week was ze over en de fokker maar verbaast vragen of ze ook nog wel brokken kreeg alsof een pup zonder brok niet kan overleven.
Door jeanne
#92703
Ja hoor, we hadden gisteravond en vanochtend een keurig mini drolletje :D jippieeeeeeeee

ze heeft vanochtend wel een pensstaafje gehad, dus ben benieuwd of het drolletje weer smeuiig word. (ik moest ff werken, en om haar stil te houden heb ik haar een staafje gegeven, anders banjert ze door alle losse haren mijn trimsalon, hahahahaha) oeps, ik dwaal af, ik vlieg wel naar de bar :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door