Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door donna
#909825
Hallo,
Mijn poes komt net van de dierenarts en na bloedonderzoek blijken haar nierwaarden veel te hoog te zijn!

Ureum        64.7
Creatinine  935

De dierenarts gaf me niet veel hoop en heeft ons Fortekor en Renal S/O van Royal Canin meegegeven.
Gelukkig eet ze het voer wel beetje bij beetje(aangemengd met heet water)
Iemand hier nog tips of ervaringen waarmee we de waardes snel naar beneden kunnen krijgen want ze gaat wel erg snel achteruit de laatste dagen :'(
groetjes Hilda.
Door flin
#910056
och, arme poes!

er zijn hier zeker mensen met katten, met nierproblemen,
en
die katten kunnen 't op versvoer eigenlijk heel goed doen....

wat voerde je  poes vòòr de speciale brokjes?

sterkte alvast...
Door donna
#910093
flin schreef: och, arme poes!

er zijn hier zeker mensen met katten, met nierproblemen,
en
die katten kunnen 't op versvoer eigenlijk heel goed doen....

wat voerde je  poes vòòr de speciale brokjes?

sterkte alvast...
Voor het dieetvoer (zakjes met vlees)kreeg ze eigenlijk vanalles doorelkaar.
Koolvisfillet,stukjes kip en rundvlees en brokjes stonden er altijd en elke morgen een beetje blikvoer.
Door flin
#910102
miss kun je onder 'zoekfunctie' hierboven ,
onder  'nierwaarde kat' alvast wat lezen?

de waardes van de poes, lijken mij wel heel hoog?

nogmaals sterkte...
Door donna
#910108
flin schreef: miss kun je onder 'zoekfunctie' hierboven ,
onder  'nierwaarde kat' alvast wat lezen?

de waardes van de poes, lijken mij wel heel hoog?

nogmaals sterkte...
Bedankt voor je berichtjes!
De waarden zijn idd erg hoog!
Heb hier en daar al wat gelezen en heb net de dierenarts gebeld voor het geven van infuusjes(hij was in vergadering en belt zo terug)
Het dieetvoer eet ze echt met hele kleine beetjes en ze maakt gretig gebruik van een verwarmde kruik op het bed.
Ze lijkt wel met het uur verder weg te zakken!Wat gaat dat ontzettend snel zeg :'(!Ik hoop dat de DA snel terug belt en dat de infuzen nog wat voor haar kunnen betekenen.
Door -margriet-
#911968
ach jeetje.... dat klinkt niet goed... :( Was ze ook ineens ziek? Of liep het al een tijdje wat meer achteruit?

Het klinkt als accuut nierfalen... maar dan wel in ernstige vorm... drinken lijkt me een échte must!! Dat (en een infuus) lijken nog het meest hoopgevend.

Dat wegzakken is tóch het vergiftigen, dus spoelen is zo'n beetje het enige dat helpt....

Ik hoop dat je poezel er weer een beetje bovenop weet te kruipen.. Sterkte!!
Door donna
#911980
Het liep al een tijdje achteruit maar dit weekend ging het heel snel!
Ik heb 5 keer vocht gespoten onder de huid en gedwangvoed maar ze ging alleen maar verder achteruit.
Vanmorgen heb ik haar toch bij de dierenarts achtergelaten.Ze ligt nu aan een intraveneus infuus,24 uur per dag 3 dagen achter elkaar.
Ik was er niet blij mee haar achter te moeten laten maar thuis 24 uur aan een infuus was geen optie.
Verder is ze erg verward,ik had niet het idee dat ze er nog heel veel van mee kreeg en het is een allemans vriendje die niet snel onder de indruk is van dingen.
Ik bel morgenvroeg met de praktijk en dan maar hopen en wachten tot maandag...dan zou ze weer naar huis mogen.
Groetjes Hilda.
Door donna
#912243
Net de dierenarts gesproken.
Boef is rustig en alert maar wil nog niet eten.
Ze wordt straks gedwangvoed en als ze misselijk wordt krijgt ze daar iets voor.
Aan het eind van de middag ga ik even bij haar kijken en zal ik een biefstukje voor haar meenemen.Die heeft ze eigenlijk nog nooit laten staan!
Groetjes Hilda.
Door donna
#912914
M'n lieve wasvrouwtje is vanacht bij de dierenarts overleden.

Ze ligt er vredig en niet verkrampt bij maar vind het zo erg dat ze alleen heeft moeten sterven...na 15 jaar van zoveel liefde heb ik er niet voor haar kunnen zijn :'(


Door haar een kans op het leven te geven is mij haar sterven ontnomen....

Afbeelding

Dag lieve mooie muts...ik zal je missen!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door