Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#907862
een vraag voor een vriendin van me

hond reu hyper de hyper
eet bijna niks, veel gerotzooid met eten, van brokken tot brood en maccheroni,
vlees wil hij niet.
heb hier ook geprobeerd, de lekkerste dingen maar niks!!
2 dagen eet iets op en dan weigerd hij te eten, als hij eet dan is het niet veel
maar poepen dat hij doet!!!!! :-X

hij is mager en hij poept meer dan wat die binnen krijgt
hebben jullie tips of ideen?
Door evds
#907870
Is ie gezond?

Zo ja een gezond menu voor hem uitzoeken (liefst rauw natuurlijk  :D) en hem dat aanbieden(en niet steeds iets anders), 1 keer per dag op een rustige plek waar hij niet wordt afgeleid zijn eten geven en hem dan daar rustig een half uurtje mee laten prutsen, en totaal geen aandacht aan besteden. Liefst zelf weggaan. Alles wat overblijft wegnemen(ookal is het de hele portie), de hond verder niets geven en de volgende dag gewoon weer hetzelfde.

Dat zou ik doen bij een gezonde hond die niet eet. Evt. de hoeveelheid verminderen totdat hij het met smaak opeet en dan weer geleidelijk aanpassen naar wat hij zou moeten hebben.
Door Do
#907886
die hond is in staat om een week niet te willen eten
Gebruikersavatar
Door Hitam
#907968
Vooral geen koolhydraten geven. Verder Erica´s strategie aanhouden.
Cathy schreef: Klinkt als een BC !
Ik heb ook al Flatcoats gezien die zo zijn. Vind het absoluut abnormaal.
Door pallas
#908052
evds schreef: Is ie gezond?

Zo ja een gezond menu voor hem uitzoeken (liefst rauw natuurlijk  :D) en hem dat aanbieden(en niet steeds iets anders), 1 keer per dag op een rustige plek waar hij niet wordt afgeleid zijn eten geven en hem dan daar rustig een half uurtje mee laten prutsen, en totaal geen aandacht aan besteden. Liefst zelf weggaan. Alles wat overblijft wegnemen(ookal is het de hele portie), de hond verder niets geven en de volgende dag gewoon weer hetzelfde.

Dat zou ik doen bij een gezonde hond die niet eet. Evt. de hoeveelheid verminderen totdat hij het met smaak opeet en dan weer geleidelijk aanpassen naar wat hij zou moeten hebben.

Hier sluit ik me bij aan.
Het klinkt idd als een border niet niet heeft geleerd dat er ook wel eens helemaal niks gebeurd....
Als hij ook een tijd heeft gerotzooid met zijn eten moet er ook nog eens alle troep uit als hij wél goed eten krijgt. Vooral die macaronie hoopt nogal eens op in de darmen....

Om ze te leren dat ze ook wel eens rustig moeten zijn gaan de de honden  hier standaard in de bench een paar uur per dag. Er wordt zeker het eerste jaar een dag ritme aangehouden en er wordt binnen niet gespeeld het eerste jaar.( ze mogen wel rustig met elkaar klooien) Anders krijg je van die complete idiote honden... 24 uur per dag. :o

Rust reinheid en regelmaat is voor honden ook goed, niet alle voor baby's ;)


Ze zijn hier allebei rustig als ze binnen zijn, kunnen nu ook wel spelen met ons binnen en buiten weten ze dat ze aan het "werk " mogen...

Maar hier ga ik er dan wel vanuit dat de hond gezond is.

Ps: Didot heeft met perioden ook wel 1,3 kilo barf per dag gegeten om op gewicht te komen. Nu eet hij ong 1kg per dag en hij weegt 22kg en graatje mager, maar wel gezond.
Door Mevroi Kruim
#908205
Ik zou eerst de da eens laten kijken als dat niet al gebeurd is. En op parasieten testen, vooral giardia. Als het dat niet is is het zeer wsch een gedragsprobleem en zou ik zeker de adviezen van Erica en pallas opvolgen. Rust en regelmaat en vooral geen toestanden maken van het eten.
Aanbieden, weggaan en na verloop van een vaste tijd de rest wegnemen. En de dag zo gestructureerd mogelijk maken en idd rust afdwingen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#908328
Do schreef: een vraag voor een vriendin van me

hond reu hyper de hyper
eet bijna niks, veel gerotzooid met eten, van brokken tot brood en maccheroni,
vlees wil hij niet.
heb hier ook geprobeerd, de lekkerste dingen maar niks!!
2 dagen eet iets op en dan weigerd hij te eten, als hij eet dan is het niet veel
maar poepen dat hij doet!!!!! :-X

hij is mager en hij poept meer dan wat die binnen krijgt
hebben jullie tips of ideen?

Eet hij niet stiekem buiten de deur?
Door Do
#908359
Kruimel schreef: Ik zou eerst de da eens laten kijken als dat niet al gebeurd is. En op parasieten testen, vooral giardia. Als het dat niet is is het zeer wsch een gedragsprobleem en zou ik zeker de adviezen van Erica en pallas opvolgen. Rust en regelmaat en vooral geen toestanden maken van het eten.
Aanbieden, weggaan en na verloop van een vaste tijd de rest wegnemen. En de dag zo gestructureerd mogelijk maken en idd rust afdwingen.
giarda daar heb ik ook aan zitten denken en gezegd
ik zal even goed uitzoeken wat precies de symptome zijn van Giarda

Rovanna ...nee hij eet niet buitenshuis
zelf hier wil hij absoluut niet eten, geen vlees, geen lekkere dingen, niks
Door Do
#908375
bij Giardia heeft de hond ook diarree of iets wat erop lijkt
deze hond heeft geen diaree maar hij poept heel veel
Door Femke
#908784
Do schreef: bij Giardia heeft de hond ook diarree of iets wat erop lijkt
deze hond heeft geen diaree maar hij poept heel veel

staat hij nu ook nog op een menu met veel koolhydraten? Want echt, daar gaat een hond gigantisch van kakken (dat ben je als versvoerder niet gewend).
Laatst een hond te logeren gehad die brok at: die poepte zeker 4 enórme hopen stront, tegenover 2 droge keutels van mijn eigen honden.
Door Do
#908803
Femke schreef:
staat hij nu ook nog op een menu met veel koolhydraten? Want echt, daar gaat een hond gigantisch van kakken (dat ben je als versvoerder niet gewend).
Laatst een hond te logeren gehad die brok at: die poepte zeker 4 enórme hopen stront, tegenover 2 droge keutels van mijn eigen honden.
de hond staat eigelijk op geen enkele menu
ze hebben vlees geprobeerd niks
brokken niks
het enige wat die wil eten is brood :-X

als die  hier is dan moet hij ook niks
hij zit nu op duck en de vraag is hoelang hij het zal eten
Door Caroline A.
#909112
Heb je al Smuldier pens compleet geprobeerd? dat vinden de meeste honden heerlijk.
Door Do
#909113
Caroline A. schreef: Heb je al Smuldier pens compleet geprobeerd? dat vinden de meeste honden heerlijk.
ja, smuldier is ook geprobeerd :-\
Door K&D
#909138
Kvv en brood mengen en het brooddeel stapsgewijs terugbrengen tot niets?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door