Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
#907417
Ben zo trots op Magic. Vanwege gebitsproblemen heeft Magic geen gebit meer maar ze heeft het gisteravond gepresteerd om toch helemaal zelf een kuiken naar binnen te werken. Normaal gesproken moest die in stukjes en dan ging het ook wel. Maar gisteravond heeft ze het helemaal zelf gedaan  :groupwave2:
En vanochtend dus ook weer. Het idiote is dat juist zij degene is die nog het beste richting barf gaat. De rest wil het liefste alleen maar kvv.
Maar hoeveel kuikentjes mag ze eigenlijk per dag hebben? Ze weegt ongeveer 6 kg.
Door flin
#907746
YaYa schreef: Vanwege gebitsproblemen heeft Magic geen gebit meer maar ze heeft het gisteravond gepresteerd om toch helemaal zelf een kuiken naar binnen te werken.
oohww ;D ;D kat zonder tandjes ;D ;D 'k dacht al..kuikens zonder tandjes..? ::)

wat een knappert zeg!
't kuiken is niet kompleet, dus er zal ook nog iets naast moeten om de eenzijdigheid van 't kuiken te verdoezelen...
Laatst gewijzigd door flin op vr 01 feb 2008, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door YaYa
#907763
Was een woordje vergeten. Het moet zijn kuiken eten zonder tandjes ::) :-[
Natuurlijk is alleen eendagskuiken niet voldoende. Ze krijgen hier sowieso allemaal nog carnibest dus dat eet ze ernaast en daarnaast nog kipfilet, kippenlever, kippennekjes, rundvlees en soepvlees.
Maar het grappige is dat juist zij degene is die het makkelijkst richting barf te bewegen is. Voor haar is het een stuk moeilijker om te eten.
Terwijl de rest met complete gebitten het maar mondjesmaat eet en sommigen helemaal niet. Die willen alleen maar kv v:(
Door Mevroi Kruim
#908005
Hartstikke goed van jouw tandeloze Tover!
Tis geen kleintje trouwens met 6 kilo  :o
Mijn Kruimel van 1,5 kilo zonder tandjes eet ook kuikens, grommend als een heel erg gekrompen tijgertje  ;D ;D
Door YaYa
#908088
Voor een maine coon heeft ze met 6 kg een mooi maatje. Maar ik was echt verbaasd toen ik zag dat ze zelf een kuiken kapot kreeg. Ze is er echt heel snel mee want anders gaat Zazou ermee aan de haal. Niet dat die het kuiken opeet, voor haar is het alleen maar om te spelen. Dus voordat Zazou de kans krijgt heeft Magic het kuiken al naar binnen gewerkt.
Grommen heb ik haar eigenlijk nog niet horen doen.  Wel zich super uitgebreid zien wassen na een  kuikentje.
Maar hoeveel mag ze er per dag hebben?
Door flin
#908167
YaYa schreef: Voor een maine coon heeft ze met 6 kg een mooi maatje.
Maar hoeveel mag ze er per dag hebben?
miss is't slim om 't even zichtbaar te maken, met wat hij dan allemaal precies eet?
.t zal niet precies om percentages draaien, maar je wilt wèl dattie alles binnenkrijgt?
Door YaYa
#908263
Ze krijgt sowieso altijd carnibest. Dit eten de anderen ook. Verder krijgt ze daarnaast nu 2 kuikentjes per dag en dan of 50 gram rundvlees of 50 gram kipfilet en 1x in de week 2 kippenlevertjes. De 100 gram kipfilet kan ook nog in de vorm van een kippennekje zijn.
Op zich denk ik dat ze ivm de carnibest niks tekort komt maar ik wil haar ook weer niet overvoeren met bv kuikentjes. (weet niet of je die uberhaupt teveel kunt geven?)
Gebruikersavatar
Door koekje
#908974
ot eet 125 gram cb (of 62,5 als ze een anorexia bui heeft  >:( ) per dag en daarbij 2 kuikentjes als ontbijt.

toen sien nog niet barfte, at ze 150 cb en 1 kuikentje.
Door YaYa
#908991
Ok, dus dat geeft niks als ik haar 2 kuikentjes per dag geef. Ze krijgt er 's ochtends 1 en 's avonds nog eentje als snack om het zo maar te zeggen.
Door flin
#909006
stel dat je 's morgens carnibest zou geven,
en 's avonds een maaltijd kuikens, (laat dat er in zijn geval miss 4 zijn?)
denk ik ook niet dat dat een probleem is,

en dan de volgende dag ipv kuikens iets van kipvlees met nekje...

waarom geef je lever naast de carnibest?

't schijnt dat eendagskuikens nogal wat anti-bioticum kunnen bevatten, omdat ze een afvalproduct v/d eierproductie van legkiphennen zijn, maar bewijzen ?? 
en er zit nog een flink deel eierdooier in zo'n onvolgroeid beessie; wat een behoorlijk vetgehalte heeft...ook dat hoeft geen probleem te zijn
Door YaYa
#909037
Ik geef haar lever en soms ook runderhart omdat ik ze graag richting barf zou willen hebben en dan gewoon dingetjes uitprobeer. Zij is tot zover wel de enige maar goed, wie weet krijgen de anderen een goed voorbeeld en gaan ze ook nog eens die kant op :)
Door flin
#909539
YaYa schreef: en gaan ze ook nog eens die kant op :)
ja, dan moet je idd blijven aanbieden ;D

'k weet niet precies wat er aan lever/ingewanden in de carnibest zit,
en ze hebben idd lever nodig, omdat katten zelf geen vit. A kunnen aanmaken ,
er wordt 3 tot 5 % lever aangeraden,en teveel is ook weer niet goed....
Door YaYa
#909654
Misschien gaat het de goede kant op. Ik heb er vandaag nog een een  half kuikentje (dat Magic nog niet op had) zien opknapen. Dylan heeft er met smaak van gegeten. En Pearl heeft er voorzichtig aan gelikt en een beetje gekloven. Dus wie weet. Er ligt er nu in ieder geval nog eentje te ontdooien.
Door maddoc
#909721
knap dat ze een kuikentje de baas kan zonder tanden, nog wel hoektanden dan?
en dan de rest die daar nu ook een begin mee maakt, niet gek. misschien moet ik mijn antipathie tegen kuikens dan ook eens op zij zetten, wie weet.
hier vandaag eentje die nog niks zomaar rauw eet en die vanavond zomaar interesse in en een begin probeerde te maken aan het kipkarkas vd hond! en er ook nog eens heel wat stukjes vlees met smaak van opgegeten heeft die ik er voor hem vanaf gehaald heb, en dat terwijl ik ze gisteravond nog allemaal stukjes van een kippenbout had aangeboden en geeneen die het wilde, katten..
Door YaYa
#909898
Katten zijn en blijven rare beesten ;)
Blijkbaar is blijven proberen het enige dat helpt. Magic heeft inderdaad alleen nog hoektandjes, verder is ze volledig gebitsloos. Maar ik vind het een prestatie. Ga straks weer wat ontdooien en kijken of het op gaat.
Ik had ook een enorme weerzin tegen kuikentjes en dat is nog niet helemaal over. Ik pak ze dus pertinent niet met mijn handen vast maar met een vleestang. :-[
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door