Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#908260
Wil je een eerlijk antwoord of een politiek correct antwoord?

Politiek correct: dit zou mijn voorkeur niet hebben.

Eerlijk antwoord: ja, ik ren hier gillend van weg. Van donderdag t/m zondag ziet er al beter uit, hoewel ik vind dat je een beginnende barfhond geen konijnen en kippenbouten moet voeren. Dit is te hard bot voor honden die geen vleesbot gewend zijn. Beter begin je met kippen en eendennekken.

Verder zou ik een hond met spijsverteringsproblemen zeker ook probiotica geven. Is er trouwens wel eens een mestonderzoek gedaan op wormen en giardia? En een spijsverteringsonderzoek, zodat je dingen als EPI uit kunt sluiten?
Door Lizzy
#908273
Els * schreef: Oeps ... Bedankt voor het eerlijke, ontnuchterende antwoord.  :-X

Worm- en mestonderzoeken zijn al achter de rug, ook de pancreas werkt perfect.
Ehh. Nou, graag gedaan ;D

Giardia is dus ook getest? Want dat is wel een specifieke test. Probiotica krijgt hij al? Waarom wil je nog steeds brokken geven en niet 100% vers?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#908275
Tja ik sluit me helemaal bij Lizzy aan.  :D Alleen ben ik niet zo politiek correct als zij en zeg dus gewoon wat ik vind en wat jij misschien niet wilt horen: weg met die brokken!
Brokken zijn misschien praktisch (ik vind trouwens BARF ook heel praktisch) maar de gezondheid van je hond is toch veel belangrijker?
Door Lizzy
#908291
Els * schreef: Bedankt voor jullie reacties!

* Giardia is ook uitgesloten
* probiotica krijgt de dame al
* af en toe ook een beetje groene leem

Waarom nog brokjes? Omdat het toch niet verstandig is om abrupt over te schakelen van brokjes naar KVV / Barf? Tot vorige week kreeg ze enkel in het weekend (op zondag) Duck. Dus compleet naar vers moet toch een beetje opgebouwd worden? (Bijvoorbeeld spreiden over een viertal weekjes)

Lizzy, sorry dat ik jou deed gillen door meteen al met konijnenbouten te smijten ;) maar ik wilde eigenlijk vooral aangeven dat ik die dag divers wil houden en in het begin desnoods de botten uit de bouten verwijder. Stom om dit niet te vermelden.  :-\ Sowieso wil ik haar eerst laten wennen aan een kippenvleugeltje en vervolgens langzaam opbouwen...

En dan is er ook nog een écht praktisch probleempje: mijn diepvries kan je amper een diepvries noemen, zo "groot" is het ding(etje). Maar er zijn plannen...!
Je deed me gillen met die brokken.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#908298
Ik ben met Sanne in één keer overgeschakeld van brokken naar Carnibest.
Gewoon de ene dag nog brokken en vanaf een dag later volledig Carnibest.
Sanne had bijzonder heftige gezondheidsproblemen, waaronder diarree ('s nachts minimaal 2 x naar buiten).
En ik heb daar nooit geen spijt van gehad! Integendeel zelfs!
Vanaf de dag nadat ze Carnibest had gekregen was de ontlasting 100 % beter, en ook de andere problemen verdwenen in de tijd erna.
Nu moet ik wel zeggen dat ik dat destijds heel goed durfde, omdat ik zoiets had van, erger als het nu is, kan het toch niet worden.

Je kunt ook de eerste dagen de kvv overgieten met wat gekookt water en dat langzaam afbouwen, zodat hij langzaam aan rauw kan wennen.

Het spijsverteringsstelsel moet zich continue aanpassen, als je brok en vers afwisselt, omdat dat toch anders verteerd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#908362
hier ook met de 2 oudste direct overgegaan naar kvv en barf, nergens geen problemen mee gehad en super goede ontlasting!
Met weirdo heb ik ontelbare DA bezoeken achter de rug (ze konden zelfs gaan uitbouwen bij de DA :-\ zoveel heeft het me gekost!) En sinds ik kvv/barf geef , ben ik er niet meer geweest!!!!!
Gooi die brokken weg en geef het beste voer wat er is voor de honden---lekker rauw!!!!!!!
Je zal eens zien hoe ze er van opknappen!
ellen
Door Nynke
#908368
Ik zou inderdaad in 1 keer geheel overstappen op rauw, eerst kvv en dan langzaam beginnen met beginnersbotten zoals kippennekken.

De brokken zou ik naar het dierenasiel brengen ::) :D ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#908380
Pike was ook een hond met spijsverteringsproblemen, diarree en dieetbrokken. Gewoon in een keer overgestapt. . Heb je nog geen genoeg vriesruimte, geef dan zolang in elk geval kvv. In de tussentijd kun je je dan verder inlezen en leveranciers zoeken  ;)
Door Els1977
#908783
Hartelijk bedankt voor alle (overtuigende) en razendsnelle reacties!
Laatst gewijzigd door Els1977 op wo 18 mar 2009, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#908786
Els * schreef: Hartelijk bedankt voor alle (overtuigende) en razendsnelle reacties!

Ik weet wat me te doen staat! Het dierenasiel hier in de buurt krijgt binnenkort een cadeautje ;)

Hartelijke groet!

Els.

niet alleen het asiel, maar ook je hond zal je dankbaar zijn  :) :)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#908806
Femke schreef:
niet alleen het asiel, maar ook je hond zal je dankbaar zijn  :) :)
En daar wordt je zelf dan ook weer helemaal blij van!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door