Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#908142
O bah bah bah  >:( :(
Gisteren tijdens de wandeling kom ik een meneer tegen met een jonge Dobermann-teef van anderhalf zo blijkt in het gesprek. Een hartstikke leuke, enthousiaste hond. En een teef dus per definitie een speelkameraad voor Annak. En hij wilde graag spelen. Ik vind dat altijd erg leuk want hij speelt niet zoveel. Echter, deze jonge, dartelende, onstuimige en ietsje lompige meid loopt tijdens het spel tegen Annak zijn achterkant op. Dat kan gebeuren. Maar.... Annak schreeuwt het uit van de pijn en zakt zo in elkaar.  :o Ik schrok me de pleuris. Gelukkig stond hij gelijk weer op, liep niet mank maar kwam gelijk naar me toe. In zulke gevallen mag hij best troost komen zoeken bij mij. Hij ging helemaal tegen mij aanhangen en vervolgens liggen. De eigenaar heeft ervoor gezorgd dat zijn hond niet meer Annak kon uitdagen en gelukkig vond zij in rover  een speelmaatje. Die kan wel tegen een stootje. He, ik vind het zo vervelend dat dit nu is gebeurd. Het gaat de laatste tijd niet zo goed met Annak en omdat hij echt gilde van de pijn was het natuurlijk niet zomaar een kleinigheid. Ik wil hem gewoon niet altijd aanlijnen en hij moet toch ook nog kunnen spelen met andere honden? Wat voor leven heeft hij anders :-\
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op za 02 feb 2008, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#908200
He jakkes meid, wat een pech  :-* Arme Annak, lekker aan het dartelen met een jong lekker ding en dan dat ...

Nee, ik kan me helemaal voorstellen dat je hem deze lol niet wilt ontzeggen, ik zou dat ook niet doen. Een ongeluk kan altijd gebeuren ook als hij aan de lijn loopt, en alleen aan de lijn is toch ook geen lollig leven meer. Spelen en rennen geeft nou net de sjeu aan het leven.

Mijn tweede DH had HD en zou volgens de dierenartsen a. geen 2 jaar worden (hij werd 9) en b. altijd aan de lijn uitmoeten, uitsluitend rechtuit lopen of alleen hele ruime bochten en vooral niet spelen of achter een bal aan. Ik heb toen ook besloten dat een kort fijn leven beter is dan een lang en saai, en hem laten spelen en rennen zoveel als hij wou. Uiteindelijk kreeg hij pijn en toen was het ook klaar, hij is vredig ingeslapen. Dat had dus ook met 3 jaar kunnen gebeuren maar dat had mijn besluit niet veranderd.

Sterkte, knuffels en groeten van Kátur voor Annak  ;)
Door Lizzy
#908255
He gatverdamme... Hoe is het vandaag met hem? Tuurlijk moet hij kunnen spelen met andere honden.... Maar ja, dan kunnen dit soort ongelukjes dus gebeuren... Waarschijnlijk gaat hij zelf overigens wel inzien dat ie geen jonge god meer is en wat rustiger aan doen. Hoop ik. Dikke knuf voor Annakkie :-*
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#908271
Nou bedankt voor jullie reacties. Er is niets meer aan hem te zien of te merken maar je schrikt wel zeg als je hond zo voor je ogen ter aarde stort. Want dat is wat gebeurde.... :(
Door Lizzy
#908272
Rovanna schreef: Nou bedankt voor jullie reacties. Er is niets meer aan hem te zien of te merken maar je schrikt wel zeg als je hond zo voor je ogen ter aarde stort. Want dat is wat gebeurde.... :(
Oh gatver, dit klinkt echt afschuwelijk :'(. Ik kan me voorstellen dat je je echt helemaal wezeloos bent geschrokken :'(
Door Do
#908361
he bah!!!!
als Annak niet veel speelt zou ik hem niet minder laten spelen
ik bedoel zo vaak gebeurd het niet dat spelen toch?
maar met de rug moet wel toch iets gebeuren denk ik?
Door Fynn
#908810
Wat vervelend voor Annak.
Aan de ene kant gun je hem zijn plezier in het spelen met een andere hond.
Maar het is ook erg om te zien dat hij pijn heeft.
Een hond zijn hele leven aangelijnd houden is ook geen leven.

Groetjes en een dikke knuffel voor Annak.
Rian,Ijuba,Fynn en Asani
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door